Jump to content

Leest u weer eventjes mee op hifi.nl

s0000884
 Share

Na [url=http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2700]dit[/url] gelezen te hebben, denkt u:  

54 members have voted

1. 1. Na [url=http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2700]dit[/url] gelezen te hebben, denkt u:

• 1. Dit koop ik meteen.
      4
    • 2. Luisteren = weten! De recensent hoort het, dus het werkt.
      6
    • 3. Ik heb er zo mijn twijfels bij, maar je weet maar nooit....
      10
    • 4. CIRC foutcorrectie ==> foutloos uitlezen ==> dit is onzin.
      21

Recommended Posts

Tja,...'t is weer zo'n nieuwe gadget... en ik heb er eerlijk gezegd ook m'n twijfels bij, maarja... ik durf ook niet te beweren dat 't onzin is.

Een paar jaar geleden moest ik inwendig ook wel lachen toen een kennis, (die zelf een prachtige AudioNote set heeft) eens bij mij kwam luisteren, en me vertelde wat voor stekkerblok ik gebruikte.

Ik zei:"Gewoon,...zo'n witte van de Gamma, hoezo ?"

Toen zei hij:"Stop de stekker van je versterker maar eens rechtstreeks in 't wandcontact..."

Mijn reactie: :unsure: gevolgd door :blink: en :) !

Hallo,

Dit ding is al jaren oud; snel zijn ze bij Hifi.nl dus niet.

Toen ik het verhaal bij dit ding voor het eerst las, dacht ik: Ze maken alleen maar krasjes in de zijkanten, waardoor eventueel strooilicht diffuus wordt. Met die gedachte ben ik aan de gang gegaan; gewoon de randjes geschuurd met een schuurpapiertje.

IK VIND dat dat helpt; iets meer definitie. Inmiddels heb ik een oud slijpschijfje omgebouwd zodat ik daar CD' s in kan klemmen en zonder risico kan schuren. Het is voor mij een standaard eerste actie geworden na aanschaf van een CD.

Ben ik gek? Waarschijnlijk wel een beetje, maar met mijn gezonde verstand is niet veel mis. Overigens heb ik al heel wat keer bezoekers gehad die na behandeling hun eigen CD ook beter VONDEN klinken. Probeer het ook maar een keer zou ik zeggen.

Groet,

Leobus

Wat het apparaat doet, geen idee, maar:

Quote:

......... Aan de voorkant een knop waarmee enerzijds het apparaat ingeschakeld wordt en anderzijds de snelheid van het plateau geregeld wordt tot aan een maximum aantal omwentelingen van, volgens Herr Gl

Zo schijnen de 52x cd-romspelers de cd's ook wel eens uit elkaar te laten spatten.

Of kan je ze ook hierin klemmen, de gatmaat komt misschien wel overeen:

101%20Haakse%20slijper.jpg

Als je trouwens de overbrengverhouding ziet tussen de motorpoelie en de draaischijf geloof ik nooit dat de cd 9000 toeren kan halen.

glass_040706_600_2.jpg

Wat het apparaat doet, geen idee, maar:

Quote:

......... Aan de voorkant een knop waarmee enerzijds het apparaat ingeschakeld wordt en anderzijds de snelheid van het plateau geregeld wordt tot aan een maximum aantal omwentelingen van, volgens Herr Gl

Het wordt gewoon tijd dat we direct van hardisk of een andere vorm van een muziekserver muziek gaan afspelen op ongecomprimeerde misntens 96Khz. files.

Yikes,...wil je me niet zo laten schrikken, Bas! :o;)

Dat lijkt me een nachtmerrie...jakkes.

Heb ik voor nix zo'n dure CD-speler gekocht :rolleyes::D;)

Ik hou PC's/HD's en HiFi 't liefst nog zo lang mogelijk gescheiden. (net als TV)

Als een CD/LP eenmaal op een HD staat/wordt afgespeelt, gaat voor mij persoonlijk de individuele waarde van 'n enkel album wat verloren.

Het is dan gewoon track -tig op zo'n HD, en ik vind 't wel wat hebben, zo'n muur met volle CD-rekken en daar in snuffelen, 1 uitkiezen en opleggen.

Hetzelfde geld (nog meer) voor LP's.

Om de muziek op een LP te behouden voor de toekomst kan ik me nog voorstellen dat men die bijvoorbeeld op een HD zet, maar om muziek voornamelijk van een HD te draaien.... neh,...lijkt mij nix <_<

Mvg,

Alco

Om de muziek op een LP te behouden voor de toekomst kan ik me nog voorstellen dat men die bijvoorbeeld op een HD zet, maar om muziek voornamelijk van een HD te draaien.... neh,...lijkt mij nix <_<

Mvg,

Alco

Tja, het wordt dan wl saai. Je kunt dan niet meer eens lekker door de CD of platen hoezen meer "bladeren". En de stomme juwelcases breken dan ook niet steeds meer af :D

Maar verder ben je van het geklooi met tweaken van je speler en het slijpen en groen schilderen van je CD's af en kun je je toeleggen op het tweaken van je DAC

Een HD van een paar honderd Gb is tegenwoordig niets bijzonders en met de juiste lossless compresiie gaat daar je hele CD collectie wel aardig op. En met een image back-up van zo'n HD kun je je aardig indekken tegen verlies van je kostbare muziek.

;)

...En de stomme juwelcases breken dan ook niet steeds meer af

Ik weet niet wat je met je CD's doet Pjotr, maar ik heb in 20 jaar tijd, nog nooit een jewelcase gehad die afbrak. :rolleyes:

Ik heb nu zo'n 650 CD's, en zelfs m'n allereerste CD ziet er nog uit alsof ie gisteren net gekocht is. (op wellicht enkele krasjes op 't doosje/jewelcase na)

Ook vroeg ik me af hoe snel je een bepaalde CD/track vind, via zo'n HD :unsure:

Er even vanuit gaand dat er bijvoorbeeld zo'n 500 CD's op zouden staan, hoe werkt 't zoeken dan ?

Groeten,

Alco

Zo schijnen de 52x cd-romspelers de cd's ook wel eens uit elkaar te laten spatten.

Of kan je ze ook hierin klemmen, de gatmaat komt misschien wel overeen:

101%20Haakse%20slijper.jpg

Als je trouwens de overbrengverhouding ziet tussen de motorpoelie en de draaischijf geloof ik nooit dat de cd 9000 toeren kan halen.

glass_040706_600_2.jpg

Wat denk je, hoe snel moet dat kleine motortje dan wel niet draaien, 30000 rpm?

En al zou ie dat doen, dan blijft die snaar van z'n leven niet op z'n plaats, omdat ie dan zo uitzet, dat ie van het plateau af vliegt. :blink:

Dus....................... :cool2:<_<

Jongens, even niet schrikken, ik speel even voor "Devil's Advocate":

Als die dingen al sinds 1999 op de markt zijn en het bedrijf is nog steeds niet failliet, lijkt het me dat die dingen werken...

Maar goed ik ben ook een groot aanhanger van de Invisible Hand. (doet me overigens denken aan een invisible oor, maar ik dwaal af)

:rolleyes:

Ik weet het niet meer precies, maar volgens mij moesten de mannen van Myth Busters toch heel wat beter hun best doen om cd's te laten 'exploderen'. Iets van 30.000 tpm of zo? Nogmaals, ik kan het mis hebben, maar 9000 tpm lijkt me nog niet zo heel veel...

Ik heb die aflevering van Myth busters ook gezien.Ze gebruikten er een bovenfrees van zo'n 1200 watt voor die iets van 30.000 rpm maakte.Maar daarmee vloog echt iedere cd uit elkaar.

En wat betreft het sinds 1999 op de markt zijn:is het daadwerkelijk al 7 jaar op de markt,of is het toen uitgebracht,niks geworden en nu weer opnieuw geprobeerd?

Dat niet alle cd's perfect rond zijn,dat klopt.Kijk maar eens naar de zijkant:bij sommige cd's is de lijm er tussenuit gelopen en dat zit onregelmatig op de zijkant.Dat kan een onbalans geven,waardoor het loopwerk van je speler gaat trillen.En als je dat wegfreesd,trilt de boel niet meer met als resultaat een iets beter geluid.Beetje vergelijkbaar met het op ontkoppelvoetjes zetten van je speler.Er is dus wel wat te zeggen voor zo'n ding.Alleen is het een high-end-tweakapparaat,dus moet het duur zijn.Als ze hem nou voor een paar tientjes aanboden,kon iedereen hem gewoon kopen en ervan zeggen of het werkt of niet.Nu is het meer gespeculeer over iets waar je geen ervaring mee hebt.

Het wordt gewoon tijd dat we direct van hardisk of een andere vorm van een muziekserver muziek gaan afspelen op ongecomprimeerde misntens 96Khz. files.

Yikes,...wil je me niet zo laten schrikken, Bas! :o;)

Dat lijkt me een nachtmerrie...jakkes.

Heb ik voor nix zo'n dure CD-speler gekocht :rolleyes::D;)

Ik hou PC's/HD's en HiFi 't liefst nog zo lang mogelijk gescheiden. (net als TV)

Als een CD/LP eenmaal op een HD staat/wordt afgespeelt, gaat voor mij persoonlijk de individuele waarde van 'n enkel album wat verloren.

Het is dan gewoon track -tig op zo'n HD, en ik vind 't wel wat hebben, zo'n muur met volle CD-rekken en daar in snuffelen, 1 uitkiezen en opleggen.

Hetzelfde geld (nog meer) voor LP's.

Mvg,

Alco

Ik denk dat dit een kwestie van wennen is.

Zo nam je vroeger TV programma,s op met een VHS band en nu is de HDD daar al helemaal ingeburgerd met alle gemakken .

Wanneer je tegen betaling een laatste album in de meest hoge kwaliteit kan downloaden dan is de HDD denk ik echt wel een uitkomst.

De combinatie PC en stereo daar ben ik ook niet zo weg van maar een CD/HDD combinatie welke je op ineternet kan aansluiten ja dat lijkt me wel wat.

Met de juiste software en hardware zou je dan een uitstekende audio cd kunnen branden op een DVD rom.

Mijn ervaring is dat de meeste tweaks veranderingen in een set teweeg brengen. Ga maar eens langer naar een tweak luisteren. Een verbetering bereik je alleen door ander apparatuur aan te schaffen in een (veel) hogere prijsklasse en waarvan het geluid na beluisteren je meer aanspreekt dan je eigen set. Tweaks kunnen wel nuttig zijn om met je set een optimaal resultaat te bereiken. Ik denk dan eerder aan een goed netsnoer, een goede interlink, juiste polariteit van het netsnoer, het na langere tijd schoonhouden van je CD en LP collectie, het na langere tijd reinigen van de naald en lens, etc.

Dat niet alle cd's perfect rond zijn,dat klopt.Kijk maar eens naar de zijkant:bij sommige cd's is de lijm er tussenuit gelopen en dat zit onregelmatig op de zijkant.Dat kan een onbalans geven,waardoor het loopwerk van je speler gaat trillen.En als je dat wegfreesd,trilt de boel niet meer met als resultaat een iets beter geluid.

Een gelijkmatiger uitgelezen hoeveelheid data resulteert niet in een "iets beter" geluid.

Het resulteert "slechts" in een gelijkmatiger uitgelezen datastroom. De uitlezing van de trilplaat heeft geen invloed op het geluid. Het te beluisteren geluid "ontstaat" immers daarna pas. Ook al heeft een cd liggen trillen dan komt er nog geen extra vibrato in een stem...

Het niet trillen van het loopwerk resulteert evenmin in een beter geluid. Het enige gevolg daarvan is een vermindering van de bijgeluiden.

Beetje vergelijkbaar met het op ontkoppelvoetjes zetten van je speler.

Inderdaad, een beetje.

Er is dus wel wat te zeggen voor zo'n ding.

Ja, er is wel wat voor te zeggen. Maar weinig positiefs.

Jongens, even niet schrikken, ik speel even voor "Devil's Advocate":

Als die dingen al sinds 1999 op de markt zijn en het bedrijf is nog steeds niet failliet, lijkt het me dat die dingen werken...

dat is HEEEL gevaarlijk.. Ik denk dat misschien wel enkele tientallen procenten van de alles wat verkocht wordt (van apparatuur tot kleding tot medicijnen etc etc) niet hoeft te werken om toch verkocht te worden. Ik denk dat dit algemeen bekend is. Ik ben altijd erg kritisch. Het feit dat sommige ondernemingen bestaan zegt meer over de domheid / argeloosheid van consumenten dan de absolute kwaliteit van de producten!

Hoi ik wilde even in deze POL stemmen maar het zinnetje ,,WAT EEN GELUL" staat er niet bij :huh::P:D

Heb maar op de laatste gestemd, dit apparaatje is namelijk nooit nauwkeuriger als de produktielijn in de CD fabriek :P:lol:

Marcel