Jump to content

Mp3 op thuishifi

HifiEddy
 Share

Recommended Posts

Mensen,

Het is schelden, ik weet het. Maar een vriend heeft 22000 songs op een harde schijf van 80 gieg. Als ik nou een mooie mp3 speler met harde schijf op mn versterker zet, kan ik lekker browsen en ns kijken waar ik later een cd'ke op lp'ke van ga aanschaffen.

Maar wat is nu een mooie hardeschijf mp3 speler met genoeg ruimte (120 gieg ongeveer) om mee te spelen?

Zeer goede ervaring met de Archos AV500. Dit is een speler voozien van een 100Gb harddisk. Je kan er ook foto's opslaan en bekijken, video opnemen en weergeven, etc. De geluidskwaliteit is prima, mits mp3 met een hoge samplerate worden gebruikt.

Zie ook: www.archosbenelux.nl (uitstekende service van deze importeur).

Groet,

Henk

Die Archos is wel mooi, maar ik heb aldie functionaliteit niet echt nodig. Films, breedbeeld. Zoek eigenlijk gewoon een hardeschijf met een fantastische DAC erin.

Ik heb wel een Ipod nano (4gb) en die klinkt inderdaad niet slecht. Maar wilde eigenlijk iets wat daarboven gaat qua kwaliteit...

Ik vind het zeker geen schelden hoor, ik gebruik de Squeezebox, aangesloten op een externe D/A converter. Het is een erg flexibel apparaat qua bestandsformaten (Apple Lossless, FLAC, APE, AIFF, WAV, MP3, AAC, OGG, MPC, WMA, etc.) en heeft voor mij als voordeel dat de muziek fijn op de computer kan blijven staan: hij heeft daar een wireless netwerkverbinding mee.

Inmiddels zijn mijn CD

wat ik persoonlijk altijd een mooi apparaat gevonden heb is de audiotron van turtlebeach

http://www.turtlebeach.com/site/products/a...producthome.asp

een groot display en je hoeft er geen pc voor aan te laten staan. deze leest ook van zgn smb shares, dus met een nas die b.v. lawaai staat te maken in de meterkast kun je uit de voeten. deze heeft ook een digitale uitgang dus een externe dac behoort tot de mogelijkheden. jammer dat ze niet meer geleverd worden.....