Jump to content

logitech x530 volumeregelaar defect

jellepals
 Share

Recommended Posts

ik heb een maandje gleden een nieuwe logitech x530 set gekocht. hij deed het best totdat de volumeregelaar kapot ging. het probleem is dat de volumeregelaar van de printplaats is afgebroken. ik bel logitech op ik zeg ''kan ik een nieuwe speaker met volumeregelaar bestellen''. zeggen ze dat ze niks los bestellen en dat ik de hele set opnieuw moet kopen. repareren was niet mogenlijk volgens logitech. daarna heb ik zelf wat geprobeert. ik hou de volumeregelaar strak tegen de printplaat, als ik m goed heb geeft ie heel even geluid. weet iemand hoe ik dit kan repareren. als de ijzertjes van de printplaat en de volumeregelaar elkaar raken geeft ie geluid. omdat deze te kort zijn lukt het niet. kun je deze niet handmatig verlengen?

Is het van de bas-unit of die van de kleine speaker? Zijn de speakers gelijmd of geklikt? Ik denk dat je de kapotte speaker toch op eoa manier uit elkaar moet zien de krijgen om aan de volumeregelaar te kunnen. Ik heb zo'n idee dat ie los in de solderingen zit. Even nasolderen en je X-530 speelt weer als nieuw. mochten de pinnentjes afgebroken zijn, is dat ook geen ramp. Er is best wel een passende regelaar voor te vinden.

Mocht je dat zelf niet kunnen, dan zal er hier best wel iemand zijn die je daarmee kan/wil helpen :rolleyes:;)