hansko Posted 21 augustus 2006 Report Share Posted 21 augustus 2006 Op het spoor gezet door dit topic ben ik gaan vragen bij een Gamma. Verkopen ze die matten niet meer, alleen nog maar harde rubberen doppen (per 4). Dat is natuurlijk voor een CD speler (heb geen platenspeler) niet hetzelfde als een rubberen mat, denk ik. Ik weet niet hoe die mat eruit ziet. Weet iemand een alternatief of dezelfde mat ergens anders vandaan? Ik belde nog Karwei, maar die doen ook alleen maar doppen voor wasmachines. Bij mijn Gamma (Gorinchem) liggen er nog voldoende: 10 euro. Als ik je kan helpen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 21 augustus 2006 Report Share Posted 21 augustus 2006 Op het spoor gezet door dit topic ben ik gaan vragen bij een Gamma. Verkopen ze die matten niet meer, alleen nog maar harde rubberen doppen (per 4). Dat is natuurlijk voor een CD speler (heb geen platenspeler) niet hetzelfde als een rubberen mat, denk ik. Ik weet niet hoe die mat eruit ziet. Weet iemand een alternatief of dezelfde mat ergens anders vandaan? Ik belde nog Karwei, maar die doen ook alleen maar doppen voor wasmachines. Ga HEARO eens langs Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 21 augustus 2006 Report Share Posted 21 augustus 2006 Op het spoor gezet door dit topic ben ik gaan vragen bij een Gamma. Verkopen ze die matten niet meer, alleen nog maar harde rubberen doppen (per 4). Dat is natuurlijk voor een CD speler (heb geen platenspeler) niet hetzelfde als een rubberen mat, denk ik. Ik weet niet hoe die mat eruit ziet. Weet iemand een alternatief of dezelfde mat ergens anders vandaan? Ik belde nog Karwei, maar die doen ook alleen maar doppen voor wasmachines. Ter aanvulling, ik ben zaterdag in de buurt van a'veen. Mail even, wellicht kunnen we wat afspreken Link to comment Share on other sites More sharing options...
rocco Posted 21 augustus 2006 Report Share Posted 21 augustus 2006 Zeer bedankt Hansko, ik heb een mail gestuurd. Rocco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 21 augustus 2006 Report Share Posted 21 augustus 2006 CJ, welke speler heb je eigenlijk? Deze vraag is al eerder gesteld en nog niet beantwword. Belangrijk is.... als jij het verschil hoort is het de moeite waard. Vind het alleen moeilijk te begrijpen bij een cd speler die leest toch zonder de schijf aan te raken dit in tegenstelling tot een platen speler. Ondanks denk ik wel eens of het bij die tank van mij ook zou helpen. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 22 augustus 2006 Report Share Posted 22 augustus 2006 CJ, welke speler heb je eigenlijk? Deze vraag is al eerder gesteld en nog niet beantwword. Belangrijk is.... als jij het verschil hoort is het de moeite waard. Vind het alleen moeilijk te begrijpen bij een cd speler die leest toch zonder de schijf aan te raken dit in tegenstelling tot een platen speler. Ondanks denk ik wel eens of het bij die tank van mij ook zou helpen.Groet, Andre Ik heb het onder een gemod. Arcam CD 72 gelegd. En voor alle criticasters hear, er is wel degelijk een positief verschil te horen. Ik was er zelf ook zeer verbaasd van toen ik het hoorde, omdat ik dat toch echt niet had verwacht. Het was namelijk een probeersel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 22 augustus 2006 Report Share Posted 22 augustus 2006 Vind het alleen moeilijk te begrijpen bij een cd speler die leest toch zonder de schijf aan te raken dit in tegenstelling tot een platen speler. Groet, Andre Ik kwam op een grappig gedachtenexperiment: stel je voor dat je op zo'n 'trilplaat' staat: denk je dat je dan makkelijk een boek zou kunnen lezen? (dit is een voor de duidelijkheid overdreven voorbeeld -maar je leest ook niet met je neus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 augustus 2006 Report Share Posted 22 augustus 2006 Vind het alleen moeilijk te begrijpen bij een cd speler die leest toch zonder de schijf aan te raken dit in tegenstelling tot een platen speler. Groet, Andre Ik kwam op een grappig gedachtenexperiment: stel je voor dat je op zo'n 'trilplaat' staat: denk je dat je dan makkelijk een boek zou kunnen lezen? (dit is een voor de duidelijkheid overdreven voorbeeld -maar je leest ook niet met je neus Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 22 augustus 2006 Report Share Posted 22 augustus 2006 [...]stel je voor dat je op zo'n 'trilplaat' staat: denk je dat je dan makkelijk een boek zou kunnen lezen?[...] Dat hangt van de foutcorrectie bij het lezen van dat boek. Mijn ogen hebben die slechts in beperkte mate en een cd speler diezelfde eigenschap toedichten zou probleemprojectie zijn. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 augustus 2006 Report Share Posted 22 augustus 2006 [...]stel je voor dat je op zo'n 'trilplaat' staat: denk je dat je dan makkelijk een boek zou kunnen lezen?[...] Dat hangt van de foutcorrectie bij het lezen van dat boek. Mijn ogen hebben die slechts in beperkte mate en een cd speler diezelfde eigenschap toedichten zou probleemprojectie zijn. Groet, Jacco Bovendien staan in een boek geen informatie om te kijken of je het goed gelezen hebt, zoals op een cd wel het geval is. Zonder die info doet een cd (speler) ook vrij weinig volgens mij... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 22 augustus 2006 Report Share Posted 22 augustus 2006 [...]Bovendien staan in een boek geen informatie om te kijken of je het goed gelezen hebt, zoals op een cd wel het geval is. [...] Dat is ook zeker zo, daar had ik nog niet aan gedacht. Zonder die info is er geen succes... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 22 augustus 2006 Report Share Posted 22 augustus 2006 Tenzij het trillen te erg wordt natuurlijk... Foutcorrectie is ook niet feilloos.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 22 augustus 2006 Report Share Posted 22 augustus 2006 Tenzij het trillen te erg wordt natuurlijk... Foutcorrectie is ook niet feilloos.. Nee, maar wel bijna... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 22 augustus 2006 Report Share Posted 22 augustus 2006 Foutcorrectie is ook niet feilloos.. In dat geval heet het Correctiefout... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 augustus 2006 Report Share Posted 22 augustus 2006 Tenzij het trillen te erg wordt natuurlijk... Foutcorrectie is ook niet feilloos.. Je oren gelukkig ook niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 22 augustus 2006 Report Share Posted 22 augustus 2006 Hoi, Buizenbart ik kan me er wel wat bij voorstellen als je het zo uitlegt, een dempings mat helpt tegen de trillingen en de laser staat relatief dichtbij het af te lezen materiaal. Maar anderzijds denk ik ook, zo erg trilt mijn huis toch niet! Alhoewel ik wel een houten vloer heb. Ach, ik ga het denk ik gewoon eens proberen. Misschien doen die trillingsdempers voor onder de wasmachine het ook wel goed. Dat zijn al zwarte puks gemaakt van rubber.... Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 22 augustus 2006 Report Share Posted 22 augustus 2006 Maar anderzijds denk ik ook, zo erg trilt mijn huis toch niet! Alhoewel ik wel een houten vloer heb. Beste Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 augustus 2006 Report Share Posted 23 augustus 2006 Spido zweert bij een koudschuimen (zo van dat nieuw "ruimtespul", komt traag terug in zijn oorspr. vorm) "hoofdkussen" (of stuk matras of zoiets) onder zijn Pl.spelert, ik zelf ben nog steeds gecharmeerd door dat oasis bloemenschikschuim (dat - meestal - groene spul om droogbloemen ed in te stoppen): vreselijk broos, maar o zo dempend! onder de PU (rest nog niet geprobeert) (...) Beste RastaPhil, "Toevallig" had ik een flink stuk van dat koudschuim-spul in huis, en net zo "toevallig" beviel dat prima... Maar ik denk dat een plak siliconenrubber* ook heel goed - of wellicht nog beter - was geweest. Dat oase-spul van jou lijkt me echter niet optimaal, omdat het zich toch niet niet geheel kan "zetten" naar de vorm van het te ondersteunen object. In mijn geval was dat de (t Link to comment Share on other sites More sharing options...
rocco Posted 28 augustus 2006 Report Share Posted 28 augustus 2006 De Gamma dempingsmat onder mijn CD speler is in 1 woord fantastisch!!! Ik ben een gelukkig man, sinds afgelopen zaterdag Hansko langsreed met 1 exemplaar van deze one and only Gamma wasmachine dempingsmat! Nogmaals heel hartelijk bedankt voor jouw zeer vriendelijke geste, Hansko! Ik vind het eigenlijk misdadig dat ik bij aanschaf van mijn Unico CD speler niet ben ge-informeerd over deze onmisbare voorwaarde voor een hoogwaardig afspeelresultaat. Heb ik zeker een jaar naar een halve weergave geluisterd! Want hij klinkt echt 2 keer zo goed in mijn geval met dat rubber eronder. Mochten er nog sceptici rondlopen, dag jongens! De Gamma dempingsmat is echt een audiofiel wonder, zoals iemand dat ergens uitdrukte. Veel meer detail, meer snelheid, meer rust, meer verfijning, meer gevoel, meer bibbers van schoonheid als damesstemmen van fluisterend naar vol gaan. Echt een absolute, absolute must. Het kan nog zijn dat het verschil in mijn geval zo groot is omdat ik mijn speler niet in een audiomeubel heb staan maar gewoon in een aan de muur geschroefd wandmeubel, maar ik weet eigenlijk gewoon niet wat ik meemaak en ik ben weer helemaal in love met mijn audioset. Ik heb de rest van de mat (die onversneden 60 x 61 cm is) nog onder mijn versterker gelegd en ik ga vanavond weer eens heerlijk luisteren. Bedankt, Gamma, bedankt.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 augustus 2006 Report Share Posted 28 augustus 2006 Jouw verhaal erover is nog enthousiaster dan het mijne Geniet ervan!!! Nou nog wat zandzakjes erin..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 augustus 2006 Report Share Posted 28 augustus 2006 Ik bedoel dat soepele spul waar ze bijvoorbeeld polssteunen voor computerkeyboards van maken: ongeveer van dezelfde zachtheidsgraad als vrouwelijk vetweefsel. Beste Spido, Je pakt het niet slim aan joh. Je hebt hier een fantastisch, wat heet geniaal, idee. Verkoop het dan ook met veel bravoer. Vertel dat je een stel van de polssteunen onder je CD speler hebt gelegd en dat je je eigen CD speler niet terug kent en iedereen nu van die polsdempers moet gaan halen bij de PC shop Zonder gekheid, er zit naast rubber of schuim in veel van die polssteunen ook een soort gel. En die dingen dempen en isoleren trillingen idd als een tierelier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 28 augustus 2006 Report Share Posted 28 augustus 2006 Spido zweert bij een koudschuimen (zo van dat nieuw "ruimtespul", komt traag terug in zijn oorspr. vorm) "hoofdkussen" (of stuk matras of zoiets) onder zijn Pl.spelert, ik zelf ben nog steeds gecharmeerd door dat oasis bloemenschikschuim (dat - meestal - groene spul om droogbloemen ed in te stoppen): vreselijk broos, maar o zo dempend! onder de PU (rest nog niet geprobeert) (...) Beste RastaPhil, "Toevallig" had ik een flink stuk van dat koudschuim-spul in huis, en net zo "toevallig" beviel dat prima... Maar ik denk dat een plak siliconenrubber* ook heel goed - of wellicht nog beter - was geweest. Dat oase-spul van jou lijkt me echter niet optimaal, omdat het zich toch niet niet geheel kan "zetten" naar de vorm van het te ondersteunen object. In mijn geval was dat de (t Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 28 augustus 2006 Report Share Posted 28 augustus 2006 De Gamma dempingsmat onder mijn CD speler is in 1 woord fantastisch!!! Ik ben een gelukkig man, sinds afgelopen zaterdag Hansko langsreed met 1 exemplaar van deze one and only Gamma wasmachine dempingsmat! Nogmaals heel hartelijk bedankt voor jouw zeer vriendelijke geste, Hansko! Ik vind het eigenlijk misdadig dat ik bij aanschaf van mijn Unico CD speler niet ben ge-informeerd over deze onmisbare voorwaarde voor een hoogwaardig afspeelresultaat. Heb ik zeker een jaar naar een halve weergave geluisterd! Want hij klinkt echt 2 keer zo goed in mijn geval met dat rubber eronder. Mochten er nog sceptici rondlopen, dag jongens! De Gamma dempingsmat is echt een audiofiel wonder, zoals iemand dat ergens uitdrukte. Veel meer detail, meer snelheid, meer rust, meer verfijning, meer gevoel, meer bibbers van schoonheid als damesstemmen van fluisterend naar vol gaan. Echt een absolute, absolute must. Het kan nog zijn dat het verschil in mijn geval zo groot is omdat ik mijn speler niet in een audiomeubel heb staan maar gewoon in een aan de muur geschroefd wandmeubel, maar ik weet eigenlijk gewoon niet wat ik meemaak en ik ben weer helemaal in love met mijn audioset. Ik heb de rest van de mat (die onversneden 60 x 61 cm is) nog onder mijn versterker gelegd en ik ga vanavond weer eens heerlijk luisteren. Bedankt, Gamma, bedankt.... Graag gedaan Rocco, misschien wil Pjotr er nu ook een. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 augustus 2006 Report Share Posted 28 augustus 2006 Graag gedaan Rocco, misschien wil Pjotr er nu ook een. Rocco? Dat was toch iets met Zarte Dino die iets hadden met brandend zand ozi? Zwarte Dino, jij wou Nina Die met Rocco was verloofd En toen Rocco werd gevonden Werd jouw onschuld niet geloofd P.s. Hansko, ik heb al van dat rubber. Maar dat ligt onder mijn speakers en daar ligt het goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 28 augustus 2006 Report Share Posted 28 augustus 2006 En de scepticie in het begin maar zeggen dat ik niet goed wijs was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts