CoenR Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Na de hele VAD te hebben doorgelopen moet ik toch zeggen dat ik weinig overtuigende demo's heb gehoord dit jaar. In positieve zin zijn mij de Magnat Vintage 990 speakerkolossen opgevallen in combinatie met Sherwood electronica. Mooie relaxte sound, daar waar bij de meeste demo's vooral de "hoofdpijntweeters" in negatieve zin opvielen (gedetailleerde weergave noemt men dat) Nadeel van deze Magnats is het feit dat je er een luisterruimte van minimaal 100m2 omheen moet bouwen Wat zijn jullie impressies in positeive en negatieve zin geweest tijdens deze VAD ??? Groet, Coen Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Was het andere topic in Algemeen niet goed? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Quote Geplaatst door CoenR:In positieve zin zijn mij de Magnat Vintage 990 speakerkolossen opgevallen in combinatie met Sherwood electronica. Mooie relaxte sound, daar waar bij de meeste demo's vooral de "hoofdpijntweeters" in negatieve zin opvielen (gedetailleerde weergave noemt men dat) Nadeel van deze Magnats is het feit dat je er een luisterruimte van minimaal 100m2 omheen moet bouwen Misschien kunnen we deze topic speciaal voor de Magnat's gebruiken. Wat een aanfluiting waren deze speakers. Een verschrikkelijk dun middengebied en hoog en het laag wat er twee seconden ongedefinieerd achteraan boemde. Belachelijk slechte demo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Ja, die Magnats, daar kon ik op de hele beursoppervlakte van genieten. Daar is de subwoofer van mijn buren 3 huizen verderop niks bij.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoBob Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Ja, buiten dat deze Magnats zo minimaal waren, dat ze de zwakke punten van de Sherwood (bij mij gelijk aan Schneider, Yoko en vele andere) niet konden blootleggen, speelde ik met de vraag of je een importeur nog wel serieus zou moeten nemen die voor 40.000,= eurii speakers op een spelertje van Sherwood (a 1200,= ) zet.. (Moet er wel bij zeggen dat het midden en hoog toen ik er probeerde te luisteren verzorgt werd door McIntosh, maar of dit nou hielp....... ) Dit was wel een van de extreemste vorm van geluidsvervuiling die ik daar gezien/gehoord heb, maar het gaf toch wel de globale richting aan van de meeste andere exposanten.... Grote hinder had ik ook van een demo van een surround systeem, terwijl ik probeerde te luisteren naar een boeiende combi van Pathos met Zingali een paar luisterruimtes verderop.... Nog een bron van ergernis; schilderijen waar geluid uitkomt. Volgend jaar ga ik weer naar een serieus hifi event, blijkbaar zijn die er niet in Nederland.. JoBob Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Het enige wat ik nog weet van de VAD was dat ik thuis eerst een schoon slipje heb aangetrokken. de MAGNAT demo was niet overtuigend, maar dit gold voor 90% van alle demo's op de VAD ! Transtec met zijn QUAD electrostaten was ook niet van-je-stoel-trekkend ... Het enige echt spannende was de heenreis, 4 bijna dood-ervaringen had ik !! Alex Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Quote Geplaatst door Alex:".....Het enige wat ik nog weet van de VAD was dat ik thuis eerst een schoon slipje heb aangetrokken. Het enige echt spannende was de heenreis, 4 bijna dood-ervaringen had ik !!....." Nu begrijp ik dat van dat slipje wat beter.. En ook dat je nogal on-tevreden was op de VAD, zou ik ook zijn met zo'n stand van zaken in m'n slipje na aankomst En de terug reis?... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Quote Geplaatst door cgm:".....Was het andere topic in Algemeen niet goed?....." Tja,ik heb er een topic aan gewijd.., met oa de stelling: 'Eigenwijs volkje audio-fielen'.. Geeft niks hoor Coen,zit in je genen.. gewoon even bladeren op het forum,komt alles weer goed. --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Ach, aanvankelijk gedroeg onze BOB zich op de terugreis voorbeeldig, kennelijk was de ongezouten kritiek aangekomen. Totdat JOBOB meende de BOB te moeten complimenteren met de geleverde prestatie, vanaf dat moment was het weer zwaar mis .... Ik zag Oma en Opa al aan het eind van de tunnel staan zwaaien, maar werd nog net op tijd teruggetrokken .... Tsja, Hifi is een gevaarlijke hobby ;-) Quote Geplaatst door The Koosjer connection: Nu begrijp ik dat van dat slipje wat beter.. En ook dat je nogal on-tevreden was op de VAD, zou ik ook zijn met zo'n stand van zaken in m'n slipje na aankomst En de terug reis?... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Was de bestuurder onder invloed van oorverdovende middelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 22 oktober 2003 Author Report Share Posted 22 oktober 2003 Quote Geplaatst door cgm:Was het andere topic in Algemeen niet goed? Daar had ik ff overheen gekeken Sowie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 oktober 2003 Report Share Posted 22 oktober 2003 Quote Geplaatst door Alex: Ach, aanvankelijk gedroeg onze BOB zich op de terugreis voorbeeldig, kennelijk was de ongezouten kritiek aangekomen. Totdat JOBOB meende de BOB te moeten complimenteren met de geleverde prestatie, vanaf dat moment was het weer zwaar mis .... Ik zag Oma en Opa al aan het eind van de tunnel staan zwaaien, maar werd nog net op tijd teruggetrokken .... Tsja, Hifi is een gevaarlijke hobby ;-) Troost je Alex. Dat soort bestuurders maken zelden ongelukken. Ze vallen dermate op in het verkeer dat iedereen verder ver uit de buurt blijft Alleen bomen kunnen meestal niet snel genoeg wegkomen, tja die hebben dan pech Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts