Jump to content

2 log

ijsengel
 Share

Recommended Posts

Morgen komen 2 nieuwe luidsprekertjes een weekje logeren.

De Scorpio's van Audio Physic kregen zeer lovende recenties en dat heeft mij wel nieuwsgierig gemaakt.

Ze mogen op de voor en eindbak (a30.2) van Primare hun kunstjes vertonen

en ben dan ook razend benieuwd of ze zich een beetje gedragen;-)

Als bron gebruik ik mijn Champion

Mijn Symbols (Avalon) heb ik tijdelijk naar de zolder gestuurd. ( nee, niet voor straf!)

Iemand ook al ervaring met de Scorpio's?

Zijn ze kritisch qua plaatsing? etc

Ik ben erg erg benieuwd naar je bevindingen. Ik kan je wat ervaringen helaas niet helpen maar ik zou wel graag van je willen lezen wat je er van vindt.

Beide merken hebben mijn interesse, Kort geleden ben ik bij een winkel geweest in mijn omgeving die beide merken heeft staan en er dealer van is geworden. Ik heb ze toen niet beluisterd aangezien ik niet in de markt ben voor iets niews maar eigenlijk ben ik wel heel erg benieuwd hoe dit klinkt. Ik heb altijd het idee dat zo

Ik had ze al eerste op mijn lijstje staan als vervanging van de audio physic tempo IIIJE. Ik heb toen gekozen voor de master two vanwege het betere fundament, mooiere hoog (let wel, voor mijn oren..) en ..het demopaar had dezelfde prijs als de Scorpio's.

De Scorpio's zijn wel vreselijke beauty's..... hebben een fraaie plaatsing van het geluidsbeeld en klinken heel relaxed. Zeker beluisteren!!!

De audio physic is vrij makkelijk qua plaatsing, makkelijker dan de gemiddelde luidspreker. Dat is wel zo prettig als je even een vergelijk wilt doen, een maand lang schuiven voor de ideale positie is dan geen fijne bezigheid. Ik vindt de Scorpio's mooie speakers, lekker dynamisch, snel, al zou er wat mij betreft wel wat dieper laag uit mogen komen, maar daar hebben de meeste speakers met zij-woofers last van. Het laag is wel behoorlijk strak trouwens.

Nou, de Scorpio's hebben vanaf een uur of 5 tot een uurtje geleden aan een stuk gespeeld. Van Prokovyev via Porcupine Tree naar de Beatles en Pat Metheny en ik moet zeggen voor een speaker die nog geen 2 uur daarvoor heeft gespeeld, klinkt die al meer dan behoorlijk. Mooie plaatsing, lekker veel ruimte om de verschillende instrumenten, erg muzikaal. Het laag is (afhankelijk van de opname) erg aanwezig, maar op sommige frequenties valt het helemaal weg (de beruchte dip?) Dit fenomeen valt destemeer op daar mijn Symbols weliswaar minder laag hebben maar die dip hebben ze niet (althans hoorbaar voor mij).

Hopelijk gaat het nog goed komen met het laag de komende dagen!

Wat het overige betreft zijn de logees uitermate prettig gezelschap.

Voor nu; slaap zacht...

Hoe doet de primare A30.2 het in het algemeen met moeilijkere speakers? Ik overweeg deze versterker in combinatie met een pre 30 als vervanging van mijn A30.1 op een Thiel CS 1.6 set. Het hoog is nu al fantastisch, maar het laag is ietwat afwezig. Ik heb de speakers gehoord met een Bryston 3B NRB en dat gaf een mooie punch. Kan de A30.2 dat evenaren?

Het laag is (afhankelijk van de opname) erg aanwezig, maar op sommige frequenties valt het helemaal weg (de beruchte dip?)

Hee, ik las dit ook in een recensie op de site van audio physic: een dip tussen 50 en 70 hz. Jij hoort het blijkbaar.