Jump to content

Scan Speak A4 monitor

Robbertt
 Share

Recommended Posts

Wie is er bekent met het zelfbouw model de a4 van Scan Speak. Hij staat te boek als een topklasse speaker en klinkt ook zo vind ik. Maar hoe is jullie ervaring hier mee? Of kennen jullie vergelijkbare speakers.

Ik wil met deze Scan speak A4 monitor op een REGA set gaan spelen. nl de Mira / Planet / Radio Zal dit een juiste combinatie zijn?

A4.jpg

De a4 van scan speak

Hallo,

De scan-peak a4 is een echte monitor speaker, klinkt helder en redelijk vlak. De hoge tonen vind ik er niet zo mooi uitkomen, maar ik ben dan ook geen fan van de gebruikte tweeter. De woofer is wel erg goed. De speaker komt ook tot vrij laag, zeker voor het formaat speaker. Een mooie speaker die zijn prijs wel waard is. Heb je hem al wel beluisterd in vergelijk met andere speakers?

gr. rogier

ik was van plan de impulse te bouwen van vifa..

op synthforum had iemand juist deze gebouwd..omdat deze een heel stuk beter was

voor 559 de set mag je wel wat verwachten :)

et is dat ik te weinig geld voor een monitor over heb van die prijs om die te nemen.. anders was het ipv de impulse (ik moet denk ik et model aanpassen) deze geworden

Deze speaker vind ik de beste (compacte)monitorspeaker die in kitvorm te krijgen is. Ik vind deze zelfs beter klinken dan zijn grote broer. De speaker genereert nog best veel laag, maar niet overdonderend met veel geluidsdruk als een grote conusspeaker kan. Ik schat dat het bij 50 Hz -3db wel gedaan is.

Dit is een zeer mooie speaker. Heb deze destijds zelf ook in mijn keuze meegenomen. Gezien mijn budget heb ik destijds de Scan Speak Event gebouwd. Deze gaat iets dieper in het laag, is echter wel weer minder gedetailleerd. Indien ik het opnieuw mocht doen dan lijkt mij de A4 monitor toch wel de eerste keuze.

Hoi Fireman,Weet je het nog steeds niet!

ga dan eens naar de ref monitor van Scanspeak luisteren en neem je amp en cd player gewoon mee.

Ik heb zelf de basis gelegd met een filter en kastvolume vd Vifa Impuls incl de 17wp200 woofer van Vifa,Het hoog word verzord door een Seas HT400 unit die aardig overeen komt met de Vifa tweeter die gebruikt word in de Impuls,de Seas tweeter heeft echter een wat lagere resonantiefreqentie.

Als ik wat meer laag {en dat wil jij dus ook }in een monitor moet halen dan kom je toch uit bij de eerder genoemde ref monitor van Scanspeak uit,en de impuls klinkt ook wat scherper in het hoog,wat weer te maken heeft met het gebruikte materiaal vd tweeter{metal dome}

Maar ga gewoon eens verschillende monitoren beluisteren in plaats van aan iedereen vragen wat mooi is of niet :D

greetz Marco cool.gif