dennis.maartje Posted 19 augustus 2006 Report Share Posted 19 augustus 2006 Hallo allemaal. Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met kirsch luidsprekers, en dan met name de k803 luidspreker. Ik kan ze ergens kopen, maar heb ze nog nooit beluisterd, en als dit niet de moeite waard is ga ik ook geen 2 uur in de auto zitten om ze te beluisteren. Ik kan ook nergens op het net recencies vinden du heb zo mijn twijfels. Groeten Dennis Link to comment Share on other sites More sharing options...
sandeplatenman Posted 19 augustus 2006 Report Share Posted 19 augustus 2006 Even google gebruiken: www.kirschloudspeakers.com Op eBay ook te vinden, maar dn niet voor USD 3100,- (zie website) maar voor EURO 199,- Ik ken het merk niet, maar lijken me chinezen.................... Zie ook Swan e.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennis.maartje Posted 19 augustus 2006 Author Report Share Posted 19 augustus 2006 Even google gebruiken: www.kirschloudspeakers.com Op eBay ook te vinden, maar dn niet voor USD 3100,- (zie website) maar voor EURO 199,- Ik ken het merk niet, maar lijken me chinezen.................... Zie ook Swan e.d. Bedankt Dit heb ik inderdaad ook al geprobeerd, en het prijsverschil tussen 3100$ en 199 euro heft mij inderdaad de aanleiding gegeven om eens wat verder onderzoek te verrichten. Groeten Dennis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 19 augustus 2006 Report Share Posted 19 augustus 2006 Ik ken het merk ook niet, maar het doet me denken aan een soort van ....... Firma O.P. Lichter? Of toch wel geinig voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 19 augustus 2006 Report Share Posted 19 augustus 2006 Ik ken het merk ook niet, maar het doet me denken aan een soort van ....... Firma O.P. Lichter? Of toch wel geinig voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 19 augustus 2006 Report Share Posted 19 augustus 2006 Wat ik wel bizar vindt is dat ik ze op marktplaats aangeboden zie (zgan) door twee mensen, eentje vraagt 295 euro en de andere wil dat er op geboden wordt. Daar waar geboden moet worden biedt men ondertussen 400 euro (hoe dom kan je zijn) en op de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 augustus 2006 Report Share Posted 20 augustus 2006 Die $3100, welke Dollar is 't? In HongKong dollar is 't nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 augustus 2006 Report Share Posted 20 augustus 2006 Het vervolg op Omni audio..?? Link... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 20 augustus 2006 Report Share Posted 20 augustus 2006 Het vervolg op Omni audio..?? Link... Dank je, Hans! Kwam even niet meer op het merk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 20 augustus 2006 Report Share Posted 20 augustus 2006 Beste, Koop je korting of koop je kwaliteit. Hoe dom kunnen mensen zijn ? Kwaliteit kost altijd geld of het nou huizen zijn of kleren of auto's of....................... Waarom iets totaal onbekend ? Omdat je denkt dat je de heilige graal hebt gekocht voor een prikkie ? Dat kan dus gewoon niet ! Ik heb te weinig geld omrotzooi te kopen, want dan moet je te vaak iets nieuws. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 20 augustus 2006 Report Share Posted 20 augustus 2006 Natuurlijk kopen we graag kwaliteit voor een zo laag mogelijke prijs, is best mogelijk, dankzij een opkomende handelsnatie als China, ook kleren zijn kwalitatief goed voor heel redelijke prijzen te koop, haaien en krokodillen als logo verhogen de prijs tot zeer onwaarschijnlijke hoogten, eigenlijk zoals ook een aantal logo's in het High end audio wereldje duurder blijken dan kast en inhoud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 augustus 2006 Report Share Posted 21 augustus 2006 Natuurlijk kopen we graag kwaliteit voor een zo laag mogelijke prijs, is best mogelijk, dankzij een opkomende handelsnatie als China, ook kleren zijn kwalitatief goed voor heel redelijke prijzen te koop, haaien en krokodillen als logo verhogen de prijs tot zeer onwaarschijnlijke hoogten, eigenlijk zoals ook een aantal logo's in het High end audio wereldje duurder blijken dan kast en inhoud. Met als voorbeeld Consonance versus Hegel... Zoek de verschillen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 21 augustus 2006 Report Share Posted 21 augustus 2006 Natuurlijk kopen we graag kwaliteit voor een zo laag mogelijke prijs, is best mogelijk, dankzij een opkomende handelsnatie als China, ook kleren zijn kwalitatief goed voor heel redelijke prijzen te koop, haaien en krokodillen als logo verhogen de prijs tot zeer onwaarschijnlijke hoogten, eigenlijk zoals ook een aantal logo's in het High end audio wereldje duurder blijken dan kast en inhoud. Met als voorbeeld Consonance versus Hegel... Zoek de verschillen... Dat bedoel ik nu niet direct, overigens lijkt het me dat je op basis van deze foto's nog geen enkele konklusie kunt trekken, zelfde loopwerk, zelfde printplaten, maar wel andere componenten, kan een totaal andere speler zijn, zou best leuk zijn ze eens naast elkander te houden. NB veel Europese en Amerikaanse HighEnd apparatuur wordt inmiddels in China of een nog lagerlonenland gefabriceerd. Wat ik wel bedoel is dat kwaliteit en prijs vaak echt niets met elkander uitstaande hebben, de kwaliteit van de marketing bepaald de prijs, met als beroemd voorbeeld Bose. en inderdaad kan Kirsch de nieuwe verschijningsvorm van Omni audio zijn, naast de eigen site en wat eBay aanbieders is er niets over te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 21 augustus 2006 Report Share Posted 21 augustus 2006 3weg hifi luidspreker 150W. 45-20000Hz. 3 weg bass-reflex. 91db woofer 8", midrange: 5", tweeter 1". 11kg/stuk 159eur per paar 3weg hifi luidspreker 180W. 30-20000Hz. 3 weg bass-reflex. 91db woofer: 2x 8", midrange: 5", tweeter 1". 21.5kg/stuk 295eur per paar 2weg hifi luidspreker 180W. afwerking in hout. 30-20000Hz. 2 weg bass-reflex. 91db woofer:2x 8", tweeter 1". 39kg/stuk 235eur per paar uit de "Consumer catalogus 06" van de plaatselijke "disco-bar-boer" mvg RastaPhil PS: merk staat niet vermeld PS2: en allemaal "metal conus" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 21 augustus 2006 Report Share Posted 21 augustus 2006 Hallo allemaal. Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met kirsch luidsprekers, en dan met name de k803 luidspreker. Ik kan ze ergens kopen, maar heb ze nog nooit beluisterd, en als dit niet de moeite waard is ga ik ook geen 2 uur in de auto zitten om ze te beluisteren. Ik kan ook nergens op het net recencies vinden du heb zo mijn twijfels. Groeten Dennis Conclusie is dus: niet doen :-) Al blijft het wel goedkoop, pianolak vloerstaanders voor 200/300 per paar. Ik ken merken waar ze het 5 voudige enkel voor de lak rekenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 augustus 2006 Report Share Posted 21 augustus 2006 Wat ik wel bedoel is dat kwaliteit en prijs vaak echt niets met elkander uitstaande hebben, de kwaliteit van de marketing bepaald de prijs, met als beroemd voorbeeld Bose. Dat is toch niks nieuws? En het komt niet alleen in audioland voor. Zo rijdt zakelijk Nederland (Europa) liever in een BMW of Mercedes dan in een Toyota of Honda. Maar zijn die Duitsers nou daadwerkelijk beter dan de Japanners? Nee, als je naar de resultaten van betrouwbaarheids- en klanttevredenheidsonderzoeken kijkt niet... Brengt Toyota echter auto's op de markt onder de naam Lexus, voor veel meer geld dan een gewone Toyota, dan verkoopt het ineens wel goed. Ok, vooral in de VS en in mindere mate in Europa, maar dat heeft vooral met het gebrek aan dieselmotoren te maken. Honda doet (in de VS) iets dergelijks onder de naam Acura. Nissan heeft Infiniti... Ps. ik vind Lexussen (Lexi? ), zeker de nieuwste modellen, wel mooier om te zien, dan Toyota's. Is natuurlijk ook een aankoopargument... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts