Jump to content

Het audiorack in opbouw

René N.
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...
Tip bij het verlijmen: De te verlijmen platen inklemmen tussen 4 rechte balkjes en die ook met lijmklemmen tegen de platen klemmen. Daarna pas de lijmklemmen opzetten die de platen tegen elkaar drukken.

Zodra je de klemmen aandraait gaan de platen op de lijmlaag drijven en verschuiven makkelijk.

Om het verschuiven te voorkomen kun je een paar dunne kopspijkertjes half in de plaat slaan en de kop er met een nijptang afknippen zodat er een scherp puntje boven de plaat uitsteekt. Deze puntje voorkomen dat de boel gaat schuiven.

Zet trouwens bij het klemmen de lijmtangen ook goed haaks op de platen.

Net weer terug van vakantie en dus wordt de bouw hervat ;)

De tips voor het verlijmen worden "opgeslagen" mocht er ooit nog een nieuw rack gebouwd worden (ik denk het niet). Of kunnen gebruikt worden door de nieuwe bouwers onder ons.

De scheef verlijmde planken worden vandaag geschaafd/gezaagd. Daarna kan het schuurwerk en het lakken en het met zand vullen beginnen. Het eind komt in zicht :D:D:D

Wow, dat benne pas antwoorden! :D

Dat de sub geen contact met het meubel mocht maken, bedoelde ik ook, ik was van plan om een soort omgekeerd U-profiel in het meubel te verwerken, waarbij de sub gewoon op de vloer staat en geen contact heeft met de rest van het meubel.

Dat centerspeakerprobleem is altijd wel op te lossen.

Ik denk dat ik tussen de

Dit weekend weer bezig geweest met mijn rack. Eerst alle planken met water afgenomen om de vezels rechtop te laten staan: door dat te schuren wordt al in de eerste fase een gladder oppervlak gecre

Weer een stapje verder. De vulgaten voor het zilverzand zijn erin geboord en de eerste laag Danish oil zit erop (verdund met terpentine 1:1). Het lijkt wel wat donkerder geworden te zijn :huh::(

2006-okt-gat-en-1-laklaag.jpg

De laatste laag zit er op en nu liggen de planken te drogen. Ook eerst maar even gekeken of de draadeinden wel soepel door de gaten gingen en het geheel dus wel "past":

2006-okt-planken-met-draade.jpg

Morgen met P1200 schuurpapier polijsten en volgende week het zand erin :)

Alles met mekaar neemt het toch de nodige tijd in beslag ReneN.

Voor de Kerst klaar?

;):rolleyes::lol:

Vandaag de laatste opgebrachte laag Danish oil licht opgeschuurd. Daarna het zilverzand te drogen gelegd, dat gaat er ergens deze week in. Ik ben idd al twee maanden bezig, maar nu is het einde wel in zicht :) En dan wordt het spannend.....: wat is het effect van het rack :unsure::unsure::unsure:

Vandaag de laatste opgebrachte laag Danish oil licht opgeschuurd. Daarna het zilverzand te drogen gelegd, dat gaat er ergens deze week in. Ik ben idd al twee maanden bezig, maar nu is het einde wel in zicht :) En dan wordt het spannend.....: wat is het effect van het rack :unsure::unsure::unsure:

Het effect zal i.i.g. zijn dat je de plant ergens anders neer moet zetten.