Jump to content

Het audiorack in opbouw

René N.
 Share

Recommended Posts

Hoi Marcel,

Je bent mij net voor, zit net de foto's te uploaden, dus die ga ik hierbij plaatsen. Dank voor alle waardering, ik heb gemerkt dat ik het werken met hout leuk vind en dan krijg je ook "vanzelf" een goed resultaat. Het bevestigen van het metalen rack aan de muur was een lastiger probleem: 2 van de 6 geboorde gaten waren niet bruikbaar. Gelukkig waren dat wel de minst belangrijke gaten en zit dat rack toch wel behoorlijk stevig aan de muur. Hierbij de foto's:

2006-nov-drager-ps-vo.jpg

Het platenspelerrack gemonteerd.

2006-nov-drager-ps-zij.jpg

De constructie zichtbaar....

2006-nov-drager-ps.jpg

De dragende bout, moer en ring van de berken multiplex plaat. Door gebruik te maken van een kopbout is de plank goed waterpas te stellen.

2006-nov-moer-sluitring-bov.jpg

Tussen de sluitring en de plank heb ik op maat gemaakte rubber ringen geplaatst om het geheel wat beter te dempen....

2006-nov-moer-sluitring-ond.jpg

Aan de onderkant heb ik een carrosseriering gebruikt om een groter dragend oppervlak te verkrijgen. Ook hier heb ik een rubber ring tussen geplaatst.

2006-nov-rack-op-vloer.jpg

En zo staat het rack op de vloer.....

Hierna een reactie op hoe het klinkt.....

Waaaauuuuuuwww

Rust. Detail. Zwart. Lucht. Ruimte.

What's in a name. Nu begrijp ik de termen die alhier gebezigd worden ;)

In eerste instantie dacht ik: mmmm, er is wel wat, maar niet echt veel veranderd..... Maar des te meer ik draaide, des te meer ik erachter kwam dat het om de nuances gaat. Dit is wel de laatste en misschien beste stap die ik gemaakt heb. Rust, rust, rust..... Alles komt z

Ik heb zelf ook een callas rack. Hoe zou het komen dat de klank verbetert? Ik heb dezelfde ervaring. Als je een lp speelt en op het soundboard klopt dan hoor je het doorklinken. Het board resoneert dus enorm en moet dus de klank beinvloeden. Toch klinkt het strakker en met meer rust

Mooi rack trouwens.

Dit heb ik ook geprobeerd en gehoord :blink: Heel vreemd dat dat z

Hier dan foto's van het rack met inhoud. Wel wat last gehad van tegenlicht, dus niet zo mooi van kleur :unsure::(

2006-nov-rack-incl-1.jpg

2006-nov-rack-incl-2.jpg

2006-nov-rack-incl-3.jpg

2006-nov-rack-incl-4.jpg

2006-nov-rack-incl-5.jpg

Vandaag even een hele moeilijke CD gedraaid: So glad you made it van Kane. Moeilijk in de zin van veel "lawaai", wat dichtlopend laag, rommelig dus. En ja hoor, niet alleen de goede CD's en LP's gaan er op vooruit, maar juist ook deze. Alles is nu veel beter te volgen, er komen instrumenten bij :huh: (eerst was het onderdeel van "geluid", nu is het duidelijk een instrument) en de baslijn is prachtig te volgen.

Mmmmmmm :rolleyes:

Prachtige aanblik op die foto's met je apparatuur erin geplaatst.

Vooral die twee blauwe ledjes. :lol:;)

Dat kastje naast de Blunote phono1 wat is dat?

Lijkt wel een hoofdtelefoonkastje van AH!

Maar dat zal het wel niet zijn.

groet,

:cool2:

Mag ik zo vrij zijn? :D

Dat kastje, beste Audiofreak, is een DIY produkt van een bekende forummer in het zuiden des lands. ;)

Ik heb er

Volgens mij kun je die masterbase gewoon weghalen. Het soundboard doet zelf zijn werk en daarvoor is direct contact nodig, volgens Ron Ploeger van Callas. Ik gebruik ze in ieder geval niet meer.

Benieuwd of je verschil hoort

hoe zwaar denk je dat het al met al weegt ik schat minstens een kilo of vijfenzeventig. Ik heb ongeveer ook zo'n rek, en die konden we met twee man niet tillen. Dus ik ben benieuwd

Ik vind het wel een heel mooi rek. Misschien dat je ze voor meer forumleden kan bouwen?

Kan je nog een leuk zakcentje aan over houden

groet,

Dat kastje, beste Audiofreak, is een DIY produkt van een bekende forummer in het zuiden des lands. ;)

Ik heb er

groet,

Ik heb er

• 2 months later...
Volgens mij kun je die masterbase gewoon weghalen. Het soundboard doet zelf zijn werk en daarvoor is direct contact nodig, volgens Ron Ploeger van Callas. Ik gebruik ze in ieder geval niet meer.

Benieuwd of je verschil hoort

Ga ik ook zeker proberen. Eerst nu aan het geluid gaan wennen en dan zonder de Masterbase proberen om een goed oordeel te kunnen vormen....

Beste Hansko,

Gisterenavond heb ik, nadat ik een lange tijd heb kunnen wennen aan het nieuwe geluid van mijn DIY rack, bedacht dat ik de Masterbase er maar eens onderuit moest halen. Ik was lekker (in het donker ;) ) aan het draaien en na een paar nummers van een LP gehoord te hebben heb ik toen alleen van de voorversterker de Masterbase weggehaald. Weer hetzelfde laatst gedraaide nummer opgezet en.... MEER LAAG :D . Maar ook... veel minder duidelijk te volgen :angry: dus rommelig. Het mid en hoog was in

• 17 years later...

Beste ReneN,
ik wil ook een soortgelijk rack gaan maken. Nu zie ik de foto's niet van je bouwvorderingen en het eindresultaat. De links werken niet meer.
Nu dacht ik eens ergens gelezen te hebben dat je een eigen site hebt, maar ook die vind ik niet.
Heb je nog die eigen website en een link ernaar toe? Waar je ok je gehele bouw laat zien van je zelfgebouwde rack?
Dank alvast.

Sorry voor het late antwoord, ik was even uit de lucht...

Ik had een website bij de provider KPN, maar die voorzag al even geleden niet meer in het beschikbaar stellen van webruimte. Ik had inderdaad een audiowebsite waar onder andere een aantal bouwprojecten in beschreven stonden. Ik ga even kijken of ik er een PDF of zo van kan maken, die wil ik je dan wel sturen als je mij je e-mail adres per PM stuurt.