Jump to content

Linn Axis: nieuwe interlink, maar welke?

windmill tilter
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Mijn Linn Axis bevindt zich midden in een upgradeproces. Recentelijk is de stroomtoevoer verbeterd door de basiskabel te vervangen door een Van den Hul Mainsserver en zeer binnenkort ben ik van plan me richting de dealer van m'n vertrouwen te begeven om een Linn Adikt onder de Akito te laten installeren, alsmede het zaakje te laten doorsmeren...

Blijft over: de interconnect. Wat is volgens jullie een betere kabel dan de standaard Linn-interlink? Let wel: de alternatieve kabel moet leverbaar zijn met een 5-polige TAC met een hoek van 90 graden.

Ook voor andere goede tips aangaande 'het pimpen' ben ik dankbaar!

Ik heb zelf een linn Axis gehad wat een zeer mooie draaitafel is. Het "nadeel" is wel dat er weinig is aan op te waarderen naast een goed element. Met de Linn Adikt doe je geen slechte keuze. Kennelijk is hij beter dan de K9 wat een goed element was/is.

Interlinks is een dure business. Het meest geroemde merk op dat gebied is een Cardas en dat is vanaf 500 euro. Ik vraag me af of je dan niet eerst moet denken aan een phonotrap want dat scheelt weer behoorlijk.

Je zou een mooie interlink kunnen proberen van John van Gent.

Sinds kort maakt ie een speciale phonokabel die iets dunner en soepeler is dan zijn interlinks.

Zaterdag a.s. krijg ik de mijne. Hij kan ze leveren in elke gewenste lengte, en met een TAC connector of cinch aansluitingen.

De personen die er al mee draaien, schijnen er behoorlijk enthousiast over te zijn.

Op dit moment gebruik ik een interlink van SME. Ik ben zeer benieuwd hoe de JvG het doet t.o.v. van deze SME.

En de prijs is volgens mij ook nog niet wereldschokkend.

Je kunt John altijd benaderen.

Frank. :rolleyes:

Draai al een aantal jaren met het TAK ke kabeltje van Kimber, hier bijzonder over te spreken, de Cu - koper uitvoering is redelijk betaalbaar te noemen, zilver is mogelijk tegen een aanzienlijke meerprijs.

;)

Je zou een mooie interlink kunnen proberen van John van Gent.

En de prijs is volgens mij ook nog niet wereldschokkend.

Bedankt voor je reactie, Frank! Het is echter geen sinecure om op het net de contactgegevens van John van Gent te vinden. Maar met wat google-behendigheid is het toch gelukt.

Voor mensen die ook ge

Ik had het verhaal al gelezen. Maar bedankt voor de tip.

Je kunt me ook een PM'etje sturen, waarna ik jou zijn mailadres kan geven.

Je zou zijn laatste interlink eens moeten proberen.

Die gaat nog verder dan de door de gebr. Mijnster geteste interlink.

Veel succes en plezier met het up-graden.

Cardas vanaf 500 euro. Ik vraag me af of je dan niet eerst moet denken aan een phonotrap want dat scheelt weer behoorlijk.

Dag Carl,

500 euro (plus) voor een kabel voor een Axis is inderdaad ook naar mijn mening wat te veel. Ik wil niet meer dan 600-650 euro voor de totale upgrade uitgeven. Met het element en de stroomkabel zit ik al aan 450 euro.

Het is de bedoeling dat de Axis op termijn gaat deel uitmaken van een leuke tweede installatie. Misschien schaf ik voor deze set een nieuwe, niet al te dure phonovoorversterker aan, ofschoon de phonotrap in de Sony TA-FA50ES ook helemaal niet beroerd is. Wat de hoofdset betreft heb ik voor de komende jaren grootse plannen: nieuwe versterker(combi), nieuwe luidsprekers en zeer waarschijnlijk een LP12 met Linto. Maar eerst ga ik rustig op zoek naar een nieuw huis.... First things first.

;)

Hai Windmill,

Ik hoop verder van je wederwaardigheden te horen. Als voorschot op een LP 12 zou zo'n Cardas misschien wel weer kunnen. Ik hoorde trouwens dat van de Medevoort ook een goede phonokabel in zijn programma heeft. Overigens hoeft een standaard kabel van Linn niet per definitie slechter te zijn.

Hoi Carl,

Ik heb geen idee welke kabel Linn standaard bij een LP12 levert. De enige phonokabel, die ik van Linn ken, is de verbeterde versie van het exemplaar dat ik nu bezit. Ondanks de aanpassingen maakt deze op mij nog steeds een zwakke indruk: o.m. geen vergulde connectoren en een lullig aardedraadje. Ik zal m'n dealer eens vragen hoe het zit. Op de site van Linn is in ieder geval niets te vinden.

Wat m'n toekomstplannen betreft: ik ben zeer ge

Hai Windmill,

Het gaat uiteindelijk om het resultaat wat je haalt met de kabel. Linn heeft de zaken bij draaitafels altijd goed op orde gehad. Bij mijn Graham arm kon je voor een zeer stevige prijs een Graham kabel (zilver) krijgen. ik vond het drie keer niks (te schel). Ik gebruik nu een speciale Linn kabel en zal ongetwijfeld nog een keer een Cardas of iets dergelijks kopen als die bij mij beter klinkt.

PS toch nog even buizen proberen voordat je een ML koopt.

John van Gent phonokabel: zaterdag a.s. krijg ik de mijne

Hoi Frank,

Heb je vandaag de phono-kabel van John van Gent ontvangen? Ik ben zeer benieuwd naar je eerste indruk....al is het nu misschien zelfs hiervoor nog te vroeg.

Eind komende week ben ik aan de beurt om een kabel in ontvangst te nemen. Komen we ook nog eens in het Land van Maas en Waal....

Groet,

Ralph

In welke orde van Euro-grootte praten we als we het over de J.van Gent kabels hebben? (of is dat een publiek geheim?) Ik moet zeggen dat mijn interesse door de lovende kritieken inmiddels gewekt is...

Hoi Yoda, voor de exacte prijzen kun je John het beste een mail sturen. Hij assembleert de interlink helemaal naar eigen smaak, met uiteraard het ook daarbij behorende prijskaartje.

johnvangent@tiscali.nl

De kabels van John van Gent kosten in absolute zin niet de wereld. Ze zijn des te meer de moeite waard wanneer je, afgaande op de serieuze, gefundeerde verhalen op het net, bedenkt dat de prijs-/kwaliteit-verhouding beangstigend goed moet zijn.

Woensdagochtend pik ik m'n phono-kabeltje in Tiel op en kan ik zelf proefondervindelijk vaststellen of al dat laaiend enthousiasme is gerechtvaardigd. Ik zal later komende week of in het weekend m'n eerste bevindingen in deze thread ventileren.

(voor een foto van de phono-kabel: zie Franks site)

(hoe werkt het plaatsen van foto's hier eigenlijk?)

Carl, je hebt helemaal gelijk. Ik ben er inmiddels achtergekomen dat dit i.d.d. verreweg de beste oplossing is. Waarschijnlijk doe ik hetzelfde met de CD- en de DVD-speler.

Een vriend van mij heeft z'n draaitafel op een zwevende plank van Pagode staan. Ik hoorde toevallig net van hem wat dat ding - excusez le mot, bezitters! - kost. Doe eens een gooi!

:lol:

Ik heb de goud-zilver phonokabel van John van Gent nu een paar dagen in gebruik en kan niet iets anders beweren dan dat ik dol-enthousiast ben. Het laag is strakker, het mid-hoog is veel mooier, er zijn meer details te horen, etcetera, etcetera. Een laatste inzet van de oorspronkelijke Linn-kabel vanochtend heeft de verbetering van het luistergenot nog eens extra bevestigd.

Nu nog een nieuw element - ik maak een keuze uit de Adikt, een Dynavector en de Denon DL103R - laten installeren en een 'plankje' aan de muur, en mijn schatje kan er weer tegen de komende tijd...

:D

Het laag is strakker, het mid-hoog is veel mooier, er zijn meer details te horen,

Deze ervaring heb ik ook met de JvG phonokabel. En ook na enkele weken nog steeds geen vermoeidheidsverschijnselen. Je wilt alleen nog maar meer luisteren. :rolleyes:

Ook ik heb na enige tijd m'n vorige phonokabel teruggeplaatst (SME), maar ben toch weer "teruggevallen" op de JvG. Veel mooiere en bredere stage. Heel veel detail, zonder ook maar