Geerdie Posted 15 oktober 2006 Report Share Posted 15 oktober 2006 Leuk verhaal! Ik heb bovengenoemde interlink een aantal maanden geleden uitgeprobeerd. Inderdaad was de eerste indruk overweldigend (echt een wow gevoel), maar na zo'n 2 a 3 weken was ik toch niet helemaal tevreden. Wel veel detail en sprankelend, maar ik miste iets. De muziek greep mij niet echt meer aan. Wellicht een mismatch in mijn set of gewoon een kwestie van smaak. Maar gezien alle positieve verhalen zeker de moeite waard om eens uit te proberen. Een update: Ruim een half jaar geleden heb ik dus de zilveren/gouden versie dus uitgeprobeerd aan mijn CD speler ter vervanging van de Kimber PBJ die kristalzuiver klinkt, maar wat dun en vlak klinkt en een niet zo groot stereobeeld geeft. Zoals ik hierboven al schreeft: De zilver/goud versie was het dus net niet. Met een Kimber KS1030 klinkt het wel precies zoals ik wil (zonder op te vallen). Ik heb er dan eentje aan mijn phono-pre en ben er dan ook heel zuining op. Een 2e KS1030 voor aan mijn CD speler is een beetje teveel van het goede en ik kreeg een tip om de Kimber Timbre uit te proberen. Ik heb hier nu een paar maandjes mee gespeeld en moet zeggen dat het wel vooruitgang is t.o.v. de Kimber PBJ. Meer body en een ruimer stereobeeld. Toch kan het af en toe een tikkeltje fel klinken met de Timbre, iets waar ik met de KS1030 absoluut geen last van heb. Nu heb ik met John een leuke deal gesloten (ik had een LP-box die hij graag wilde hebben) voor een puur zilveren en een verzilverde interlink van hem (2 interlinks dus). Ik wilde de gok wel wagen en dacht als ze me niet bevallen, dan voorkoop ik ze gewoon weer. Ik heb de puur zilveren nu een paar dagen tussen de CD speler en versterker aangesloten. De klank is kristalhelder en zeer aangenaam te noemen, absoluut niet scherp of fel. Verder klinkt de muziek iets ruimtelijker. Het laag is strak en voldoende aanwezig. Het is me opgevallen dat het met de "zilveren" JVG wat ontspannender klinkt dan met de Kimber Timbre. Ik heb echt weer genoten van muziek op CD, terwijl ik normaal gesproken bijna altijd naar een LP grijp als ik er echt voor ga zitten. Voorlopig blijft 'ie er nog lekker even aanhangen om te kijken wat het lange-termijn oordeel is en de behoefte om de "verzilverde" versie uit te proberen heb ik eigenlijk nog niet. Beste gruiter, Deze ervaring heb ik ook. De verzilverd koper en de zilver/goud konden mij op den duur niet zo bekoren. Maar de puur zilver.....toppie! Er hangt er momenteel 1 aan de cd speler en 1 aan de eindtrap. Vooralsnog bevalt dit prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 16 oktober 2006 Report Share Posted 16 oktober 2006 Hoi Blade en Geerdie, Wat kost die zilveren dan? Jullie maken mij nieuwsgierig. Hoi Gruiter, Jij heb ook de TPD Ascent ook gehad in je set. Zoals je weet heb ik ze ook,maar door het lezen van deze topic en het enthousiasme wat erover geschreven word,zou ik je willen vragen of je het luisterverschil kan aangeven in grote lijnen.Ik weet dat de TPD Ascent voor je alweer een tijdje terug was dat je hem had,maar wellicht kun je het een en ander benoemen,tenminste als je geheugen je niet in de steek laat.(niet vervelend bedoeld) Binnenkort (volgende maand november) begin ik eindelijk tijd te krijgen om eens wat luisterbezoeken bij de diversen forumgenoten te gaan doen en daar sta jij ook bij als eerste. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 16 oktober 2006 Report Share Posted 16 oktober 2006 Hoi Blade en Geerdie, Wat kost die zilveren dan? Jullie maken mij nieuwsgierig. Ik weet het niet precies meer, maar het staat me bij dat ik voor 'n 50cm puur zilver ongeveer Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 16 oktober 2006 Report Share Posted 16 oktober 2006 Ha die Audiofreak, De zilveren (75 cm) kost inclusief btw en porto 132.20 euro heb ik me laten vertellen door JvG himself. Ik heb er zelf geen cent voor betaald omdat ik een LP-box heb geruild voor 2 interlinks. De TPD Ascent heb ik inderdaad een hele tijd geleden in mijn bezit gehad. Hubertinus is nu de eigenaar. Het is altijd lastig om verschillen goed te bewoorden omdat het meestal hele subtiele verschillen zijn. Soms lijkt een verandering op korte termijn een verbetering, maar ontdel je pas na langer luisteren wat de zwakke punten zijn. Eigenlijk kan ik ook nog geen eindoordeel geven over de zilveren JvG. Het enige wat ik nu hierover kan zeggen is dat het uiterst aangenaam klinkt en ook wat minder "fel" dan de Kimber PBJ en Kimber Timbre. De CD speler geeft nu een stukje "ontspanning" zoals ik dat ook zo ervaar bij het luisteren naar LP's. Wat ik me nog herinner van het verschil tussen de Ascent en de Kimber PBJ is dat de TPD wat voller klonk. Ook de ruimtelijkheid was bij de Ascent wat groter dan bij de PBJ. Uiteindelijk heb ik toen weer voor de PBJ gekozen omdat deze wat opener was en wat meer sprankelde als je begrijpt wat ik bedoel. Helaas klonk het wat dunner en vlakker met de PBJ. De Kimber Timbre lijkt veel op de Kimber PBJ, maar klinkt wat volwassener (meer body / ruimtelijker). De absolute winnaar blijft voor mij de Kimber KS1030 die aan mijn Phono 1 is aangesloten. Deze klinkt eigenlijk heel onopvallend, maar kan met flink wat impact een stukje muziek neerzetten en dat komt bij LP zeer goed tot uiting (als dat op de opname aanwezig is uiteraard). Ik heb de zilveren JvG niet aan de phono-pre uitgeprobeerd, maar waarom zou ik dat ook moeten doen? Het analoge deel klinkt nu juist perfect naar mijn idee, dus daar doe ik niets meer aan. Je bent zeker welkom om eens een keer te komen luisteren. Dus wanneer je tijd en zin hebt, hoor ik dat graag. Ik wil zeker ook naar je JA komen luisteren zodra deze een beetje is ingespeeld. Groeten, Gerald Geen stress.Geen scherpte. Maar rust. Precies! - Ik was eerlijk gezegd een beetje bevooroordeeld omdat mij altijd verteld was dat zilver scherp klinkt. Dit is dus absoluut niet het geval. Het klinkt zeer aangenaam. Waarom de zilver/goud combi bij mij niet zo lekker klinkt weet ik niet. De verzilverde versie blijft hier nog wel even in de la liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 16 oktober 2006 Report Share Posted 16 oktober 2006 Okee Gerald. Je omschrijving kan ik wel wat mee en evenzo wat je zegt over de TPD Ascent.Ik heb ook nog ff gekeken in dat topic over mijn luisterindrukken van de TPD Ascent en je herinnering laat je niet zo in de steek.Ook niet van de PBJ. Ja ,ik kom echt snel al langs hoor.Ik heb echt de intensie om daar vrije tijd voor te gaan maken.Misschien kan ik mijn TPD Ascent meenemen en de verschillen eens horen via een direct vergelijk en eventueel DBT test. Maakt mij niet uit.Maar het belangrijkste is dat ik je set graag wil horen en vooral je DT. Dat had ik ook wel van je verwacht dat je hier zou komen als de JA is ingespeeld,maar dat duurt nog wel even. Volgens Haudio is het inspeelproces een of 300 en ik zit pas op zo'n 50-55 uur.De laatste 2 weken veels te weinig tijd gehad ervoor. Dat Hubertinus jou TPD heeft,verbaasd mij niets. Heeft Hubertinus ook de Ascent ls kabel ook? Ik heb namelijk nog een TPD Ascenty ls kabel hier liggen. Ik ga je na het weekeinde je een PB-tje sturen om iets af te spreken met je. Is eventueel doordeweeks avonds ook een bezwaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 16 oktober 2006 Report Share Posted 16 oktober 2006 Ha, het inspelen van de Lyra is bij mij ook nog wel af en toe merkbaar. Je krijgt dan ahw een haat/liefde verhouding met je element. Er zijn dagen bij dat het zo mooi klinkt, dat je niet van de stoel bent af te slaan. Maar dan opeens, klinkt het weer even een stapje terug. Ik blijf het een apart fenomeen vinden. Wat voor mij in het begin toch wel even een zure appel is geweest, is dat slechtere opnames genadeloos worden afgestraft. Dan slaat de twijfel soms wel toe en denk je wat is nu de meerwaarde van zo'n mooi element. Maar als je weer een mooie opname draait (zoals Miles Davis - Sketches of Spain) dan weet je het dubbel en dwars te waarderen. Met mijn Bluenote speakers ben ik ook heel erg tevreden. Ik vind het persoonlijk een erg goede match met de rest van mijn set en helemaal mijn smaak kwa klank en karakter. Levendig, kristalhelder zonder spoortje van scherpte en het laag is ook gewoon goed vertegenwoordigd. Verder wordt er een mooi 3D plaatje neergezet. Er dus veel verandert het afgelopen half jaar en de Ascent zal nu ook wel anders klinken als wat ik me er nog van herinner. PS. 's avonds afspreken is geen bezwaar, maar dan kunnen we het niet al te laat maken (ivm werk). Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts