niels007 Posted 23 augustus 2006 Report Share Posted 23 augustus 2006 Kabels.. Goed.. met de deur in huis.. Kabels, wel of geen verschil, openbaring of onbenul.. Maar.. Waarom zijn kabels op lengte dan te koop? Als de kabel dan zo'n uitgebalanceerd ontwerp is met dure materialen, nog duurdere marketing kreten en nog duurdere houten doosjes waarin ze geleverd worden.. Waarom is de kabel 'goed' of je nu 2 of 4 meter koopt? Dat vind ik wat vreemd.. Al die verhalen en vervolgens zijn al die variabelen onafhankelijk van de lengte? Ik denk zelf ook dat de lengte inderdaad niet echt uitmaakt binnen normale grenzen, maar ik ben ook van mening dat er niets mis is met gewoon koper. Als ik echter wel 'van de kabels' was zou ik toch gaan twijfelen op het moment dat ze op elke lengte die je wilt de kniptang erin zetten.. Volgens mij zijn de meeste variabelen die de kabel zo 'goed' en de soundstage zo 'luchtig' maken, als ze dan al gefundeerd zijn, toch echt veranderlijk met kabellengte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 augustus 2006 Report Share Posted 23 augustus 2006 Volgens mij zijn de meeste variabelen die de kabel zo 'goed' en de soundstage zo 'luchtig' maken, als ze dan al gefundeerd zijn, toch echt veranderlijk met kabellengte. Daarom zijn er ook kabelberekeningsprogramma's, waar je (o.a.) de lengte mee kunt varieren... Niet dat een paar meter meer of minder erg veel verschil maakt overigens, op de lengtes die je thuis voor je audio gebruikt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 23 augustus 2006 Report Share Posted 23 augustus 2006 Kabels.. Goed.. met de deur in huis.. Kabels, wel of geen verschil, openbaring of onbenul.. Maar.. Waarom zijn kabels op lengte dan te koop? Als de kabel dan zo'n uitgebalanceerd ontwerp is met dure materialen, nog duurdere marketing kreten en nog duurdere houten doosjes waarin ze geleverd worden.. Waarom is de kabel 'goed' of je nu 2 of 4 meter koopt? Dat vind ik wat vreemd.. Al die verhalen en vervolgens zijn al die variabelen onafhankelijk van de lengte? Ik denk zelf ook dat de lengte inderdaad niet echt uitmaakt binnen normale grenzen, maar ik ben ook van mening dat er niets mis is met gewoon koper. Als ik echter wel 'van de kabels' was zou ik toch gaan twijfelen op het moment dat ze op elke lengte die je wilt de kniptang erin zetten.. Volgens mij zijn de meeste variabelen die de kabel zo 'goed' en de soundstage zo 'luchtig' maken, als ze dan al gefundeerd zijn, toch echt veranderlijk met kabellengte. Lijkt me nogal logisch warom ze op lengte te koop zijn. Of denk je dat iedere opstelling identiek is? Goede kables zijn helemaal niet extreem duur en zitten zeker niet allemaal in mooie doosjes. Die van John van gent worden in een stukje vloeipapier verpakt en zijn zeker niet duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts