i.deklein Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Geachte forum leden, Heb de kwaliteiten van Magnepan 3.3 gehoord en het laat me niet meer los. Luister nu naar 1.4; is ook mooi maar van een ander nivo. Zoek iemand die ervaring heeft met reparatie true Ribbon (tweeters). Volgens opgaaf importeur kost omruilen van een defecte true ribbon ex.btw 1150euro!! Op div. Forum's (audioasylum en audiogon) lees ik dat de true ribbon bij normaal gebruik een beperkte levensduur heeft, dus om de x?jaren vervangen. Dit alles doet mij twijfelen over de duurzaamheid en betrouwbaarheid mbt. de onderhoudskosten. Op div. forums wordt er gesproken over een DiY-kit van Magnepan voor 1/23 van de opgegeven kosten, bovendien valt te lezen dat het relatief eenvoudig is zelf de folie's te vervangen (Wie heeft hier ervaring mee?). Bijkomend probleem is dat Magnepan niet per E-mail bereikbaar is. PS. Het gaat niet om loslatende draden! BVD, i.deklein Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Geachte forum leden, Heb de kwaliteiten van Magnepan 3.3 gehoord en het laat me niet meer los. Luister nu naar 1.4; is ook mooi maar van een ander nivo. Zoek iemand die ervaring heeft met reparatie true Ribbon (tweeters). Volgens opgaaf importeur kost omruilen van een defecte true ribbon ex.btw 1150euro!! Op div. Forum's (audioasylum en audiogon) lees ik dat de true ribbon bij normaal gebruik een beperkte levensduur heeft, dus om de x?jaren vervangen. Dit alles doet mij twijfelen over de duurzaamheid en betrouwbaarheid mbt. de onderhoudskosten. Op div. forums wordt er gesproken over een DiY-kit van Magnepan voor 1/23 van de opgegeven kosten, bovendien valt te lezen dat het relatief eenvoudig is zelf de folie's te vervangen (Wie heeft hier ervaring mee?). Bijkomend probleem is dat Magnepan niet per E-mail bereikbaar is. PS. Het gaat niet om loslatende draden! BVD, i.deklein Je zou eens contact kunnen opnemen met Twinstatic, die repareert alles wat met magneto-/electrostaten te maken heeft. http://www.twinstaticaudio.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jempie Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Ooit is een kennis bezig geweest om de ribon zelf te vervangen, echter het span gewicht is bepalend voor de kwaliteiten van de ribbon en deze echt belangrijk. Nadat hij zoekende naar de juiste dikte en breedte de ribbon getracht had de ribbon te vervangen, brak hij weer. Na meerdere malen, lukte het, echter het hoog was nog slechter als voorheen Het vervangen van de ribbon is een moeilijke klus, het is zeer dun en kan zeer snel breken. 1150 euro is niet goedkoop, maar je krijgt wel weer nieuwe ribbons voor terug. Denk er goed overna Mazzel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Ooit is een kennis bezig geweest om de ribon zelf te vervangen,echter het span gewicht is bepalend voor de kwaliteiten van de ribbon en deze echt belangrijk. Nadat hij zoekende naar de juiste dikte en breedte de ribbon getracht had de ribbon te vervangen, brak hij weer. Na meerdere malen, lukte het, echter het hoog was nog slechter als voorheen Het vervangen van de ribbon is een moeilijke klus, het is zeer dun en kan zeer snel breken. 1150 euro is niet goedkoop, maar je krijgt wel weer nieuwe ribbons voor terug. Denk er goed overna Mazzel Daarom moet je het dus een vakman laten doen, twinstatic dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Daarom moet je het dus een vakman laten doen, twinstatic dus Natuurlijk, maar een beetje doe-het-zelver wil natuurlijk eerst zelf aan de slag. Geld kun je altijd nog uitgeven. Aluminium ribbons (bandjes, geen magnetostaten) zijn vrij gevoelig voor overbelasting en gaan daardoor nogal snel kapot. Maar ze zijn zijn meestal relatief eenvoudig te vervangen. Ik kan me niet voorstellen dat dit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Aluminium ribbons (bandjes, geen magnetostaten) zijn vrij gevoelig voor overbelasting en gaan daardoor nogal snel kapot. Maar ze zijn zijn meestal relatief eenvoudig te vervangen. Ik kan me niet voorstellen dat dit Link to comment Share on other sites More sharing options...
theo technics Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Geachte forum leden, Heb de kwaliteiten van Magnepan 3.3 gehoord en het laat me niet meer los. Luister nu naar 1.4; is ook mooi maar van een ander nivo. Zoek iemand die ervaring heeft met reparatie true Ribbon (tweeters). Volgens opgaaf importeur kost omruilen van een defecte true ribbon ex.btw 1150euro!! Op div. Forum's (audioasylum en audiogon) lees ik dat de true ribbon bij normaal gebruik een beperkte levensduur heeft, dus om de x?jaren vervangen. Dit alles doet mij twijfelen over de duurzaamheid en betrouwbaarheid mbt. de onderhoudskosten. Op div. forums wordt er gesproken over een DiY-kit van Magnepan voor 1/23 van de opgegeven kosten, bovendien valt te lezen dat het relatief eenvoudig is zelf de folie's te vervangen (Wie heeft hier ervaring mee?). Bijkomend probleem is dat Magnepan niet per E-mail bereikbaar is. PS. Het gaat niet om loslatende draden! BVD, i.deklein Hoi ik zou zeker eens contact opnemen met twinstatic, die man is heel kundig in het repareren van magnetostaten en electrostaten. Ik heb mijn Maggies daar pas ook gekocht, en ik had er een goed gevoel bij qua service wat die zaak uitstraalde. Misschien valt de prijs nog wel mee. Veel succes ermee gr Theo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 augustus 2006 Report Share Posted 25 augustus 2006 Volgens mij is een magnepan g Link to comment Share on other sites More sharing options...
paulie Posted 25 augustus 2006 Report Share Posted 25 augustus 2006 Ook mijn ervaringen zijn uiterst positief met Twinstatic heeft ooit eens een reparatie voor me gedaan aan een Infinity Emim waarvan de magneten vervangen zijn. Een erg ervaren man. www.twinstatic.nl groet paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 25 augustus 2006 Report Share Posted 25 augustus 2006 Volgens mij is een magnepan g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 augustus 2006 Report Share Posted 25 augustus 2006 Volgens mij is een magnepan g Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 augustus 2006 Report Share Posted 26 augustus 2006 (...) Volgens opgaaf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 26 augustus 2006 Report Share Posted 26 augustus 2006 G Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 augustus 2006 Report Share Posted 26 augustus 2006 Beste Erjee, Dipolariteit is alleen maar een nadeel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 26 augustus 2006 Report Share Posted 26 augustus 2006 Beste Erjee, Dipolariteit is alleen maar een nadeel. Beste Spido, Heeeel veel klanten / liefhebbers van dipoolspeakers delen jouw mening niet. Ik ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 augustus 2006 Report Share Posted 26 augustus 2006 Beste Erjee, Sterker nog: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 27 augustus 2006 Report Share Posted 27 augustus 2006 (De omzet van dipoolluidsprekers - electrostaten en "magnetostaten" bij elkaar geteld - omvat slechts ca. 0,3% van de markt.) Heeft een marktaandeel wat te zeggen over de juistheid van een luidsprekerontwerp? (Wat is volgens jou trouwens het marktaandeel van Bose?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 augustus 2006 Report Share Posted 27 augustus 2006 (De omzet van dipoolluidsprekers - electrostaten en "magnetostaten" bij elkaar geteld - omvat slechts ca. 0,3% van de markt.) Heeft een marktaandeel wat te zeggen over de juistheid van een luidsprekerontwerp? (Wat is volgens jou trouwens het marktaandeel van Bose?) Ik heb laatst eens gehoord dat B&O marktleider is.... Uiterlijk vertoon dus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 27 augustus 2006 Report Share Posted 27 augustus 2006 (De omzet van dipoolluidsprekers - electrostaten en "magnetostaten" bij elkaar geteld - omvat slechts ca. 0,3% van de markt.) Heeft een marktaandeel wat te zeggen over de juistheid van een luidsprekerontwerp? (Wat is volgens jou trouwens het marktaandeel van Bose?) Ik heb laatst eens gehoord dat B&O marktleider is.... Uiterlijk vertoon dus... Hoi Hans; Off topic, weer. Zullen wij hier dan maar ophouden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
charisma Posted 27 augustus 2006 Report Share Posted 27 augustus 2006 Beste Erjee, Sterker nog: Link to comment Share on other sites More sharing options...
i.deklein Posted 29 augustus 2006 Author Report Share Posted 29 augustus 2006 Bedankt voor de reacties. In het bijzonder de bruikbare! groet, I.de Klein Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts