Jump to content

Harman Kardon HD 970 Cd-speler

rli
 Share

Recommended Posts

Hallo,

zoals jullie gelezen hebben heb ik laatst een Arcam CD73 aangeschaft. Zeer tevreden met dit apparaat. Echter van enkele forumleden heb ik vernomen dat de Harman Kardon HD970 tevens heel erg goed is en een Marantz CD17MKII en een Sony 555 es wegspeeld, en dat voor 299 euro bij Correct. Dus deze heb ik tevens aangeschaft.

Na een aantal draaiuren kan ik al met zekerheid zeggen dat de HK en de Arcam een ander klankarakter vertonen.

De HK heeft een wat dieper geluidsbeeld en is minder direct dan de Arcam. De Arcam is tevens levendiger maar daardoor misschien ook wat minder natuurlijk. Ik vind het altijd moeilijk om het juiste karakter aan te geven. De HK klinkt wat meer ontspannen maar ook meer laid back. Met de Arcam zit je op het puntje van je stoel met de HK wat minder.

Ik hoor veel verhalen over de sublieme detaillering van de HK, dat heef tie ook maar niet beter dan de Arcam.

De Yamaha HD/CDR1300 harddisk recorder digitaal aangesloten op de dig in van de HK, ja hij heeft zowel dig in als dig uitgangen, geeft een frisser en in mijn oren ook mooier klankbeeld dan via de analoge uitgangen van de Yamaha. Dus das mooi meegenomen ;D

Verder voelde de HK zwaarder aan dan ik had verwacht gezien de platte kast en eerlijk is eerlijk ik vind em best mooi. De AB ziet er knullig uit maar is wel stevig. Het inlezen van cd's gaat toch nog iets langzamer dan met de Arcam. Maar ach dat zal me verder worst wezen 8)

Kortom zowel de Arcam als de HK blijven lekker staan en ik kan nu zelf bepalen via welke machine de cd het lekkerste klinkt ;D

Robin

Nog een vraagje omtrent de HD 970. Ik heb hem hier ook staan en ervaar wat problemen soms met het inlezen van de cd. De speler kan(vanuit de uit stand) aan worden gezet (als er een cd in de speler zit) door op play te drukken, de cd-speler gaat dan aan en moet meteen beginnen met het afspelen van de cd. Dit gaat bij mij heel vaak mis. Als ik eerst de speler aan zet met de power knop en dan op play druk, gaat het wel goed. Is dit normaal? Of zit er een software fout in mijn speler?

Ik heb ook wel eens gehad dat de speler vast liep tijdens het "zappen".

Vreemde klachten die zich willekeurig voordoen, dus niet altijd. Reden om terug te gaan met de speler naar de winkel of hebben jullie dit ook met jullie HD 970's?

Groeten Leon

ik vind mijn hd970 wat traag reageren op de ab indien ik op snel vooruit of achteruit zoeken druk. verder geen problemen. Wel raar dat mijn arcam cd73 de sacd met een cd laag van roxy music greatest hits niet leest. dat deed de alpha 8se wel en schakelde dan over op hdcd.

robin

• 2 weeks later...

Ik zie daar ook de HD970 "Limited edition, zwart" staan voor maar 299,-, da's 100,- minder dan de gewone. Wat is het verschil tussen die twee?

Volgens mij is dit een database-foutje en is dat de versterker?

Maar de versterker zou volgens HK duurder moeten zijn dan de CD-speler...