Jump to content

Hoog Rendement (+92db)

Skiffer
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik zit nog wel eens te denken (het blijft voorlopig ook bij denken, ben zo dik tevreden) om weer met buizen te gaan draaien, maar mn eigen speakers zijn daar niet echt geschikt voor.

Hebben jullie aanbevelingen in luidsprekers met een wat hoger rendement? Dus zon 92db en hoger?

Ik trap zelf af met:

EGEAII_sc.jpg

Cabasse - EGEA II 93.5 db

Ik hoor/zie het wel

:D

Geplaatst door JSA:

wilson cub II, 94dB 2.83 volts at 1 meter

Mooie speaker. Maar die titanium dome he, moet je smaak zijn. Overigens is ie 4 ohm, dus een 6 dB lager rendement. Het is voor buizen handiger om met rendement te rekenen.

Ook mooi:

vr2_sky.jpg

90 dB in room.

8 ohms nominal, 7 ohms low to 20 ohms high

Die kun je ook biwiren: Buizen voor mid/hoog en solid state voor het laag. Heb je wel een actief x-over nodig. Iemand deze op de VAD gehoord? (Eurogram)

http://www.vonschweikert.com/vr2_main.htm

Ga je naar buizen dan is het erg belangrijk dat speaker en versterker goed "matched". Bij een kleine mismatch ga je al gauw goed de mist in.

cool.gif

Luidsprekers die op zich niet eens zo'n hoog rendement hebben (rond de 89db, geloof ik), maar die fantastisch klinken op buizen, zijn de bekende Studio-2's van Monitor Audio.

(nog betaalbaar ook!)

Studio2%20heritage.jpg

Groeten,

Alco

Hallo,

Het gaat natuurlijk niet alleen om het rendement maar ook om het impededantieverloop. Mijn Monitor Audios 20 SE (kennelijk een van de beste van MA en dus niet meer in produktie) doen het heel goed op buizen. De Diapassons Adamantes heb ik wel eens op buizen gehoord en klonken in die combinatie ook geweldig. En wat te denken van de Reference 3 A, ik heb ze op de VAD gehoord en ik was zeer onder de indruk.

Ik blijf deze topic volgen, hij interesseert me wel.

Groet,

Geplaatst door carl:

Hallo,

Het gaat natuurlijk niet alleen om het rendement maar ook om het impededantieverloop. Mijn Monitor Audios 20 SE (kennelijk een van de beste van MA en dus niet meer in produktie) doen het heel goed op buizen. De Diapassons Adamantes heb ik wel eens op buizen gehoord en klonken in die combinatie ook geweldig. En wat te denken van de Reference 3 A, ik heb ze op de VAD gehoord en ik was zeer onder de indruk.

Ik blijf deze topic volgen, hij interesseert me wel.

Groet,

Helemaal gelijk heb je natuurlijk, die reference 3a's lijken me inderdaad erg mooi, in de laatste hifi+ staat ook een review van de duurste monitor (25 kg per stuk sjezus).

Prachtig ding, hier moet een buis ook op kunnen zingen :)

royalvirtuosofrontrightlarge.jpg

royalvirtuosodriverslarge.jpg

royalvirtuosoback.jpg

Peter, die vr-2 lijkt me inderdaad ook erg mooi, alleen die rare ambience tweeter, weet je daar meer van?

Geplaatst door Skiffer:

Peter, die vr-2 lijkt me inderdaad ook erg mooi, alleen die rare ambience tweeter, weet je daar meer van?

De VR2 is nog erg nieuw en ik heb ze nog niet gehoord. Wel heb ik de VR4's gehoord en daar zit ook zo'n rear tweeter in. Tja wat vind ik ervan. Eerlijk gezegd weet ik het niet. Heb zelf niet de indruk dat het iets toevoegt maar het is ook niet storend. Zul je zelf moeten beoordelen. Misschien iemand anders ervaring daarmee? Heb zelf momenteel de VR1's en die hebben een fenominale "imaging". Von Schweikert weet verdraaid goed wat ie doet en wat ie wil. Voor mij een van de top ontwerpers.

Maar wat je ook kiest, het moet je liggen. Het is ook allemaal erg persoonlijk. Wil je een warme onopdringerige sound of wil je juist iets analytisch? Voor mij weet V.S. een goede balans daartussen te vinden.

Het enige wat ik weet is dat ik enige tijd geleden een hoorn breedband speaker heb gehoord op een buizenamp die me met ongeveer 2 watt per kanaal doof probeerde te krijgen in een vrij forse kamer.. :)

Lua lijkt me ook erg geschikt, gezien het rendement, impendantieverloop en last but not least, het feit dat ze zelf enkel buizenbakken maken!

CONFUOCCO.jpg

De Con brio mk2, voor 1550 p/s

En ze schijnen ook een nieuwe buizenversterker te hebben, de SINFONIETTA (2400 e)

lua%20sinfonietta.jpg

En deze jongen heeft 104 db

troubadour%20makore.jpg

Loth X Troubadour

Geachte,

De Von Schweikert VR2 heb ik al eens uitgebreid kunnen beluisteren op 2 x 300b per kanaal. Dit was een schitterende combinatie met veel realisme. Een vrouwenstem klonk zo schitterend, gedefineerd, realistisch, sexy en ongecomprimeerd. De ambience en de akoestische informatie kwamen ook erg goed tot hun recht. De VR2 blijft een hele mooie met een erg goede prijs/kwaliteit verhouding. Het volume van de rear tweeter is zelf in te stellen en de tweeter levert een grote bijdrage aan het live en sfeer toveren van deze speaker! :D

Hai PD,

Nou moet ik zeggen dat ik die Tannoy supertweeters wel eens op zicht heb gehad. Toen ik die schuin naar binnen gedraaid naar achter richtte (dus indirekt)had ik de idee dat het wel iets positiefs deed.Ik vond het wel veel geld. Misschien als ik die dingen ooit eens tweedehands of in de aanbieding zie.

Ha Carl,

Het kan positief uitvallen mits het alleen voor hele hoge tonen wordt gebruikt. Anders krijg je last van fase/looptijd verschillen waardoor er een difuus wazig beeld onstaat. Micro informatie in het hoog kan indirect voor een ruimtelijke impressie zorgen... :)

Geplaatst door PD:

Ha Carl,

Micro informatie in midden en hoog zal direct voor een ruimtelijke impressie zorgen...    :)

Groet Jitze :rolleyes:

Geplaatst door cgm:

Wat is micro informatie?   confused.gif

Heel simpel, kleine dynamiekverschillen, detaillering etc.

Ontbreken hiervan resulteert in een klinisch, niet te plaatsen geluid.

Ruimte informatie, galmpjes en echo's zijn er een belangrijk onderdeel van, ook het uitsterven van tonen is een indicator.

Groet Jitze

:) Hallo allemaal. Ik ben ook al een tijd op zoek naar een goede full-range speaker voor mijn 300B pp bak. Momenteel ben ik aan het twijfelen tussen de Klipsch KSP-400 en de Klipsch RF-7. Zie ook Klipsch.com Forum. Wie weet waar deze speakers verder te beluisteren zijn? Groeten, Tim.

Geplaatst door timmikid:

:) Hallo allemaal. Ik ben ook al een tijd op zoek naar een goede full-range speaker voor mijn 300B pp bak. Momenteel ben ik aan het twijfelen tussen de Klipsch KSP-400 en de Klipsch RF-7. Zie ook Klipsch.com Forum. Wie weet waar deze speakers verder te beluisteren zijn? Groeten, Tim.

Ruad in Amsterdam heeft beide speakers nog in voorraad, de KSP serie is uitgelopen er zijn dus nog maar enkele sets.

Groet Jitze