Jump to content

Sony TA E1 en TA N1

Andre Kel
 Share

Recommended Posts

Hoi, Zag net wat afbeeldingen van de Sony TA-E1 en de TA-N1. Deze vormen een set met de SCD1. Het ziet er allemaal indrukwekkend uit van buiten. Heb geen idee hoe het er van binnen uit ziet.

Maar, de vraag is eigenlijk weet iemand hoe het klinkt? Heeft iemand ze al eens gehoord?

Andre

Het ziet er allemaal niet alleen van buiten indrukwekkend uit, maar ook van binnen en zo klinkt het ook. Vrienden van ons hebben deze set al zeker een jaar of vijf, dus ik zit geregeld te smulpapen. Hun versterkercombi stuurt overigens ook een B&W 801 S3-set aan. Met gemak, maar dat mag ook wel met zo'n voeding!

De SCD1 is wel, althans hun exemplaar, erg storingsgevoelig. Er is al twee keer een complete lasereenheid vervangen. Met name de tweede keer, toen de garantie vervallen was, heeft dat erg pijn gedaan.

Je moet eens surfen naar de Sony Reference serie. Deze is uitsluitend voor de Japanse markt bestemd. Daarmee vergeleken is de onderhavige lijn qua voorkomen uitermate plomp.

Je moet eens surfen naar de Sony Reference serie. Deze is uitsluitend voor de Japanse markt bestemd. Daarmee vergeleken is de onderhavige lijn qua voorkomen uitermate plomp.

Oei, de componenten, die hier besproken worden, behoren dus overduidelijk ook tot de Reference-serie .

Het zijn wel voor zover mij bekend de enige exemplaren, die de oversteek naar Europa hebben gemaakt. Waarschijnlijk hangt dit samen met de wereldwijde introductie van de SACD.

:o

But then again... Voor Audioclub Oost Brabant heb ik enkele jaren geleden Eric Put van Sony Nederland uitgenodigd om een demo te geven van (o.a.) deze serie.

Ik moet zeggen dat die demo een van de best verzorgde en best klinkende demo's van allemaal was!!!!

Respect!!!

B)

Tja de Sony TA-E1 en de TA-N1 zullen op gelijke zoniet nog hogere hoogte staan dan een ML, Krell, Burmester what ever. Als de Sony jongens er echt zin in hebben komt er ook werkelijk een schitterend product op de markt om je vingers bij af te likken.

Robin

Ziet er best goed uit allemaal. Maar wat is er met die kabels? Ik vind ze niet echt dik. Vraag me wel af wat het karakter is. Ben zelf gecharmeerd van de cd spelers van Sony. Versterkers vond ik altijd wat te geforceerd of klinisch klinken. Miste de warmte een beetje.

Heb een jaar of 10/15 geleden het toenmalige reference set van sony gehoord. Klasse A mono blokken, best mooie luidsprekers om te zien. Maar het klonk volledig levenloos. Luidsprekers (toen) F30,000! Die even laten verrvangen voor Matrix 801... en het werd er een heel groot stuk beter op. Helaas voor Sony toen, een accuphase E406 maakt het toen af....

CD speler was goed maar....

Andre

Wil de huidige toch wel eens horen!