Guest C J Posted 13 september 2006 Report Share Posted 13 september 2006 yes dat plaatje van de uitgangstrap van Bas herken ik ! kan niet wachten bas ! groet Ik voel me ook al ongeduldig worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 13 september 2006 Report Share Posted 13 september 2006 De 2R2 weerstanden in de voedingslijn zijn er nu niet meer. Als je dat doet gaat het gedrag van de voedingslijnen bij je opamps afhankelijk zijn van de specifieke voeding die de gebruiker aan het bordje aanlegt. En dat kan dan gaan van een goedkope 7812/7912 die een lage uitgangsweerstand heeft maar inductief wordt boven pakweg 1kHz tot een emitter- of sourcevolger met vlakke impedantie van een paar Ohm tot boven 1MHz. Voorspelbaar is anders ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 13 september 2006 Report Share Posted 13 september 2006 De 2R2 weerstanden in de voedingslijn zijn er nu niet meer. Als je dat doet gaat het gedrag van de voedingslijnen bij je opamps afhankelijk zijn van de specifieke voeding die de gebruiker aan het bordje aanlegt. En dat kan dan gaan van een goedkope 7812/7912 die een lage uitgangsweerstand heeft maar inductief wordt boven pakweg 1kHz tot een emitter- of sourcevolger met vlakke impedantie van een paar Ohm tot boven 1MHz. Voorspelbaar is anders ... Beste Werner, thanks voor je input. Het idee van de weerstanden was inderdaad bepaalde voedingsrimpel te onderdrukken. In dit geval zijn ze weg omdat de speler waar die nu in gaat zeer goede discrete regulatie heeft. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 13 september 2006 Report Share Posted 13 september 2006 zeer goede discrete regulatie heeft. Ik weet wel wat je eigenlijk bedoelt, maar het gaat hem niet om goed of slecht, wel om de interactie van de regelaar(s) met de belasting op je bord. http://www.tnt-audio.com/clinica/regulator...pedance1_e.html Weet je overigens of de combinatie van die grote en kleine elco's samen met die 100nF bypass-Cs niet op een resonant zootje uitkomt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 13 september 2006 Report Share Posted 13 september 2006 zeer goede discrete regulatie heeft. Ik weet wel wat je eigenlijk bedoelt, maar het gaat hem niet om goed of slecht, wel om de interactie van de regelaar(s) met de belasting op je bord. http://www.tnt-audio.com/clinica/regulator...pedance1_e.html Weet je overigens of de combinatie van die grote en kleine elco's samen met die 100nF bypass-Cs niet op een resonant zootje uitkomt? Beste Werner, Ja ik snap wat je bedoelt. Het board wordt aangepast naar gelang het type regulatie. Een 7815/7915 bijv. reageert anders dan bijv. een jung type of shunt regulator. We kunnen naderhand dus beslissen de weerstanden toe te pasen of niet. In de toekomst rev. komt er regulatie op het board. meerdere elco's parallel geeft een resonantie frequentie, en die kan ik ook meten met mijn tek. Echter FFT metingen wijzen uit dat HF wordt onderdrukt, en luisteren naar verschillende type voedingen heeft mij doen besluiten deze zo toe te passen. Heb ook het idee van LC audio uitgeprobeerd. Elco's parallel met serieweerstand, maar dat was niet bevredigend. Alleen met deze voeiding kreeg ik het laag en de definity die ik wilde. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 14 september 2006 Report Share Posted 14 september 2006 zeer goede discrete regulatie heeft. Ik weet wel wat je eigenlijk bedoelt, maar het gaat hem niet om goed of slecht, wel om de interactie van de regelaar(s) met de belasting op je bord. http://www.tnt-audio.com/clinica/regulator...pedance1_e.html Weet je overigens of de combinatie van die grote en kleine elco's samen met die 100nF bypass-Cs niet op een resonant zootje uitkomt? Beste Werner, Je link werkt niet. Heb je nog de goede voor me? Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodooless Posted 14 september 2006 Report Share Posted 14 september 2006 Je link werkt niet. Heb je nog de goede voor me? werkt hier prima... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 september 2006 Report Share Posted 14 september 2006 probeer deze ook eens: veel over voeding en regulering http://www.tnt-audio.com/clinica/solidstate.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts