Jump to content

Extra ingangen kastje met tulpaansluitingen

muzfreak
 Share

Recommended Posts

Iemand enig idee waar ik een kwalitiatief goed kastje kan kopen om extra apparaten op mijn buizenversterker aan te kunnen sluiten? Heb nu nl. maar drie ingangen. Ik bedoel dus een kastje met een tulp uit en bij voorkeur 4 (of drie) ingangen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Zo'n switchbox is bij de meeste audiodealers wel te koop of te bestellen.

Zelf maken is ook niet moeilijk. Wat je nodig hebt zijn een kastje/behuizing, 10 tulp chassisdelen en een draaischakelaar (2x4 standen) en wat draad/kabel. Die zijn bij de electronicaboer te koop. De kwaliteit kun je dan zelf bepalen.

Ik heb maar twee ingangen :(:(:( en de 2e en 3e bron (CD-spelert en de tuner) geschakeld met een kwart-eeuw oud Qed schakelkastje. Dus als iemand er een goede oplossing voor weet dan ga ik die ook toepassen. Btw, DIY in electronica is voor mij niet aan de orde :ph34r:

tja, ik zou zeggen ga op jacht naar een goede 2eHands voorversterker of versterker

kun je de aansluitingen gebruiken en deze dan doozetten via de tape-out naar een ingang op je main-system versterker .. in veel gevallen is dit ook passief, dus je hoeft deze versterker niet eens power-on te geven ! (wel indien phono wordt gebruikt)

suggestie onder de 50 euro ??

bijv een philips AH209 of een Marantz 1030, eigenlijk elke degelijke jaren 70 versterker van enig befaamd merk kan dit doen

:rolleyes:

je kan ook net als ik een Musical Fidelity E20 vv halen bij de kringloop ...

sorry, is niet grappig .... :D

Ik heb zo'n 1:3 kastje nog wel liggen en niet nodig..

http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=1371

Vrijwel gelijk aan die.. Het is wel een degelijk kastje met een degelijke draaiknop. (en een degelijke laag stof inmiddels denk ik zo.. :))

Voor 10 euro mag hij de deur uit, echter vraagt de TGP meer dan 6 euro voor een pakket verzending tegenwoordig.. Of je moet wel eens in Groningen komen..

Iemand enig idee waar ik een kwalitiatief goed kastje kan kopen om extra apparaten op mijn buizenversterker aan te kunnen sluiten? Heb nu nl. maar drie ingangen. Ik bedoel dus een kastje met een tulp uit en bij voorkeur 4 (of drie) ingangen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

zo'n schakelkastje van Vivanco bij Correct. ca. 35 euro. Ik heb er ook eentje. Ik hoor nauwelijks verschil indien ik een cass. deck direct aansluit op de tape in van de versterker of via de Vivanco naar de versterker. Dus de electronica in de vivanco is van een behoorlijke kwaliteit.

heeft 4 ingangen.

robin

• 2 weeks later...

Excuus dat ik hier niet meer gereageerd heb, was dit vergeten... :unsure: De suggestie van een (voor)versterker aanschaffen vind ik creatief maar niet zo handig, wil gewoon een klein kastje zeg maar. Ook zelfbouw is geen optie.

Hobo blijkt twee kastjes te hebben (van 45 en 70 euro) van het merk QED, deze ga ik deze week nog bekijken.

Anders is het kastje van Niels misschien een optie. Zal wel verzonden moeten worden, kom nl. nooit in Groningen.

Snap het Qed plaatje niet. Dit model zou 1 extra input toelaten (dus een soort splitter), maar op het plaatje blijft een stel rca inputs onbenut

ix20diag1.jpg

Vonmf overigens de oude Qed kastjes mooier, deze lijken zo cheapo.

Dit was een oude

MA32med.jpg

oke, ook geen bjoetie

maar wel meer opties

MB41med.jpg

Volgens mij werken die goedkope kastjes precies zoals een draai schakelaar op een versterker: gewoon een degelijke switch die verschillende inputs 'actief' kan maken, weinig bijzonders aan? Audio kwaliteit kan door een schakelaar en een draadje van een paar cm ook niet echt minder worden of er moet wel iets fout zijn imho..

lol, bouwsteen ontwerp dus. De extra RCA's verwijderen was duurder dan laten zitten..

Ik heb deze kit voor mijn (ooit te bouwen pre). Vraag me af of je ook een hele mooie input schakelaar extentie box mee kan maken?

http://www.twistedpearaudio.com/darwin.aspx