Leon S. Posted 28 augustus 2006 Report Share Posted 28 augustus 2006 Ik weet dat hear het credo is: zelf luisteren! Maar ik wil toch eens jullie advies vragen voor het volgende: Mijn nieuwsgierigheid wordt namelijk gewekt door het merk Cambridge. Ik zoek een eventuele vervanger voor mijn Harman/Kardon HK 680 versterker. Deze versterker heb ik reeds 10 jaar en altijd naar volle tevredenheid. Echter de laatste jaren heb ik naar talloze sets geluisterd van mede Infinity bezitters (ik heb zelf de Delta 70) en ik mis gewoon wat in mijn eigen set. Het klinkt bij anderen vaak "gelikter", zuiverder, meer gedetailleerd. Ja ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven maar ik mis gewoon wat. Nou heb ik niet zo'n groot budget maar mijn aandacht viel laatst toen ik wat op het rondzwerven was op het internet op de Cambridge Audio Azur 640A (Version 2). Deze relatief goedkope versterker krijgt goede recensies op internet. Het punt is dat hier in de omgeving geen audiowinkels (meer) zijn die dit merk voeren. Ik heb heel veel positieve recensies gelezen van mensen over de open, gedetailleerde, ruimtelijke eigenschappen van deze versterker. Zou deze versterker een goede opvolger kunnen zijn voor mijn HK 680? Hij moet dus wel vrij zware boxen aan kunnen sturen. Groeten Leon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 augustus 2006 Report Share Posted 28 augustus 2006 Als je lastige speakers hebt, vergeet dan de meeste Engelse apparatuur. De Cambridge klinkt op zich erg goed, maar is geen pakezel voor zware lasten, net dus als de meeste Engelse kastjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 28 augustus 2006 Report Share Posted 28 augustus 2006 Persoonlijk vond ik de Cambridge in het geheel niet opvallend beter (*ahum* understatement) dan andere versterkers in zijn prijsklasse. Overigens krijgt iedere versterker/cd-speler/etc. een goede recentie, dus staar je daar niet al te veel op blind. In jouw geval zou ik je budget steken in de verkoop van je Delta's en de aanschaf van een 2e hands set Infinity Renaissance 90, daar schiet je oneindig meer mee op dan de aanschaf van die Cambridge, of een andere versterker in die klasse. Just my 2 cents Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts