Jump to content

Omgevingsgeluid

Magnejan
 Share

Recommended Posts

Ik zie het al... Dat wordt later een Miele koelkast en een Miele wasmachine. En wellicht ook een Miele stofzuiger, of zijn daar betere van (Miele, er is misschien toch een betere? ;):D )?

Ja er waren betere: Erres destijds en dat kwam neslist nier bij Philips vandaan wat sommigen denken :D

Er staat hier nog een Erres Jumbo uit 1960 en doet het nog uitstekend. Maar ja Erres maakt sinds 1967 al geen stifzuigers meer :P

;)

Ik zie het al... Dat wordt later een Miele koelkast en een Miele wasmachine. En wellicht ook een Miele stofzuiger, of zijn daar betere van (Miele, er is misschien toch een betere? ;):D )?

Miele is doorgaans prima maar toch niet alleenzaligmakend. Voor een goede wasmachine kun je ook bij Asko kijken en Nilfisk heeft prima stofzuigers, Kirby schijnt ook goed te zijn, maar die verkopen ze alleen aan huis en zijn wel erg duur.

Miele wasmachines zijn gewoon top, evenals Asko ( en stiller vanwege een andere ophanging van de kuip/ trommel, ook minder slijtage door het ontbreken van de manchet! )

In stofzuigers is niet alleen Miele goed, kijk ook een naar een Sebo, een Nilfisk en zelfs Philips heeft goede zuigers. Ik heb zelf wel twee Miele's ( een voor boven,

Dyson ken ik wel van de reclame. Zal best een goed ding zijn, maar is wel verschrikkelijk duur voor een stofzuiger. En het hoeft ook weer niet steriel te worden in huis. Ben wel wat gewend inmiddels, na 6 jaar studentenflat... ;):lol:

Heb een Dyson. En hij heeft een Miele vervangen. En een ding weten wij wel: "Nooit meer een Miele stofzuiger (noch iets ander waar die door de zak suigt)."

Heb je trouwens ooit berekent wat je uitgeegt aan zakken in zo'n traditioneele zuiger?

Dyson ken ik wel van de reclame. Zal best een goed ding zijn, maar is wel verschrikkelijk duur voor een stofzuiger. En het hoeft ook weer niet steriel te worden in huis. Ben wel wat gewend inmiddels, na 6 jaar studentenflat... ;):lol:

Heb een Dyson. En hij heeft een Miele vervangen. En een ding weten wij wel: "Nooit meer een Miele stofzuiger (noch iets ander waar die door de zak suigt)."

Heb je trouwens ooit berekent wat je uitgeegt aan zakken in zo'n traditioneele zuiger?

Ik heb geen idee wat een stel zakken kost, maar het prijsverschil tussen een Dyson en een 'gewone' stofzuiger is behoorlijk groot (toch?). Bovendien is het afhankelijk van hoe vaak je stofzuigt en hoe groot je huis is (en welke delen je stofzuigt; sommige delen zou je wellicht ook kunnen dweilen of zo)...

Lestat,

Er zijn toch ook een soort passieve koelkasten? Of bedoel jij daar de no-frost koelkasten mee?

Leuk dat iemand anders ook problemen heeft met een dergelijk probleem. Zelf erger ik mij ook al enkele jaren aan het lawaai van mijn koelkast.

Mijn bedoeling is om (volgend jaar?) als ik de keuken vernieuw het koelsysteem in de kelder net onder de koelkast te plaatsen. Ik heb daar twee voordelen mee. Het lawaai is er niet meer en in de zomer is het merkelijk koeler in de kelder, waardoor er sneller gekoeld wordt.

Verder ergerde ik mij ook aan het getik van wand en kleine "design" wekkers. Ik heb alles buitengekieperd en mij een wandklok gekocht die, welliswaar veel duurder was als de andere, maar vrij stil is.

De trafo van de halogeenspot... Al enkele malen vervangen, maar na enkele maanden begint het weer.

De afzuigkap in de keuken. 2 standen. Stil en lawaaierig, of beetje afzuigen of veel. Volgende keer meer standen.

Soms het draaien van mijn cd-speler zelf.

Het omgevingslawaai. Hier heb ik jaren geinvesteerd in akoestisch isolerend glas. Niet zoveel duurder, maar wel beter. Helaas niet perfect.

Over het "lawaai" van het opruimen van de tafel of de vaat, durf ik niet beginnen ;)

En als we toch bezig zijn over merken en dergelijke. Ik heb een Duiste Bosch. En die is niet zo goed hoor.

Steeds opletten met de link Duits is goed. Duitse techniek kan vaak niet op tegen bijvoorbeeld Italiaanse en al zeker niet tegen de Franse.

groeten,

Sofa.

met de huidige koelvloeistoffen ipv freon moet een koelkast veel harder werken om dezelfde koeldende werking te verkrijgen. daarom maken een hoop moderen koelkasten een hoop lawaai.

Een zelfde soort verhaal geld voor autolak, vroeger was autoloak harder dan tegenwoordig dit omdat er vroeger zware metalen (lood, cadmium etc) in verf gebruikt werd.