Guest Kraus vonBentinck Posted 30 augustus 2006 Report Share Posted 30 augustus 2006 Ben me enigszins aan het ori Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 augustus 2006 Report Share Posted 30 augustus 2006 Ik wil best wel eens met mijn Bryston naar je toe komen. Bij Geerdie pakte het helaas niet zo super uit. Ik denk echter dat het met jouw speakers veel beter zal gaan. Accuphase kan prima. Mooie en goeie versterkers. Ik denk echter dat het voor jou net iets te lief zal worden. Wat ook kan? Chord, Krell, Yamaha (verrassend), T+A. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 30 augustus 2006 Report Share Posted 30 augustus 2006 Dikke Rotel RB1090,Usher 1.5, zijn wat betaalbaarder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 Ik wil best wel eens met mijn Bryston naar je toe komen. Bij Geerdie pakte het helaas niet zo super uit. Ik denk echter dat het met jouw speakers veel beter zal gaan. Accuphase kan prima. Mooie en goeie versterkers. Ik denk echter dat het voor jou net iets te lief zal worden. Wat ook kan? Chord, Krell, Yamaha (verrassend), T+A. Beste Sodeju/Kraus, De nieuwere Bryston 4 B SST is vast geschikt, open ruimtelijk,strak, pittig , kortom een geweldige versterker, vanaf de 4 B SST heb je dit geluid, daaronder is het wel veel power , maar.... Accuphase zou het ook zeer goed kunnen doen maar dan niet in de (goedkopere) series want die klinken inderdaad (lief) zelfs een beetje buisachtig. Ook zou Parasound kunnen , een neutraal geluid meer bakken power. Rotel kan ook , maar ik denk dat Kraus niet van een Analytisch geluid houdt. T en A is neutraal /analytisch Krell is wat (over) helderder Yamaha is bijna scherp (nog net niet) : ) Chord, tja die heb ik niet in mijn programma opgenomen, ik weet nl niet waar het bij zou moeten passen, net als Perraux niet dat ze verkeerd zijn maar............ MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 Rotel kan ook , maar ik denk dat Kraus niet van een Analytisch geluid houdt. T en A is neutraal /analytisch Krell is wat (over) helderder Yamaha is bijna scherp (nog net niet) : ) Chord, tja die heb ik niet in mijn programma opgenomen, ik weet nl niet waar het bij zou moeten passen, net als Perraux niet dat ze verkeerd zijn maar............ MvG, Haudio Beste Haudio, Verwar aub "analytisch" niet met "precies". Analytisch associeer ik met extra artificieel detail tgv een bepaald soort vervorming. Dat is heel wat anders dan precies. Daarom vind ik je kwalificatie over Rotel wat voorbarig, zeker icm met de buizen VV van Kraus. Eigenlijk is het voor Kraus erg lastig, die heeft gewoon een elegant werkpaard nodig wat bij zijn Chario's past. Maar dat werkpaard hoeft geen hele goederentrein te trekken. Daarom zal ie denk ik heel veel zelf uit moeten proberen. Daarbij komt dat de Chario's hele mooie speakers zijn maar door hun grootte gewoon hun beperkingen hebben en er ergens een grens aan de mogelijkheden is. Misschien een mooie klasse-A er aan? Zo heel lastig zijn ze niet aan te sturen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 Aragon - Palladium Heb je die ook al te koop staan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 Eeeh, welke goedkope series van Accuphase Haudio? Kraus er worden tot nu toe alleen maar goede merken genoemd. Zelf luisteren en everglijken is de enige goede oplossing. Maar advies vragen is natuurlijk altijd ook goed en wie weet komt er nog eens een merk langs wat je nog niet kent. Succes met je zoek tocht. Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 Kraus, Je mag gerust je speakers een keer meenemen zodat we ze op mijn Krells kunnen proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 Kraus,Je mag gerust je speakers een keer meenemen zodat we ze op mijn Krells kunnen proberen. Dat is een mooie geste Zee, maar dan kun je beter met jouw Krells naar Kraus gaan want zijn luistersituatie is beduidend anders dan bij jou. Kan mij wel voorstellen dat dat een heel gesjouw is. En met dit soort dingen is het veelal toch ook eens op je gemak het geheel een paar weken op je in laten werken of het wel echt is wat je zoekt. Dat is nog het meest lastige eraan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hans10 Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 Ik zou ook eens een eindversterker van AVI uitproberen. AVI website Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 Kraus bel eens met Speaker&co Rotterdam. Daar staan ( denk ik ) nog een stel Aaron mono blocken van grote klasse. Vraag of je die eens mag beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 Kraus bel eens met Speaker&co Rotterdam. Daar staan ( denk ik ) nog een stel Aaron mono blocken van grote klasse. Vraag of je die eens mag beluisteren. Ik wist niet dat Aaron monoblokken had! Heb je ergens een link van die mono's want ben erg nieuwsgierig. Hun No.3 Millennium stereo eindversterker vond ik al zeer goed, beneuwd wat die mono's zijn dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 Heel veel nuttige adviezen; "elegant werkpaard", dat is een schot in de roos. Ik ben niet helemaal toevallig uitgekomen bij Krell, Accuphase en Bryston. Krell heb ik gehoord bij Andre en Zee, dat maakte echt indruk en op de UC-dag hebben de Chario's een tijdje aangesloten gestaan op een wat kleinere Krell; dat ging zeer goed. Accuphase heb ik wel eens gehoord icm met B+W 801, dat vond ik inderdaad een heel klein beetje levenloos maar ik meende indertijd dat die saaiheid van het draaitafelelement afkomstig was (Ortofon Jubilee). Een hele mooie, "beschaafde" combinatie vond ik de Accuphase met Thiel 2.3 bij Haudio in de zaak. Kracht waar niet mee te koop gelopen wordt maar wel voor de dag kan komen. De Bryston gehoord bij Sodejuu op B+W's, vond ik ook heel mooi. Ik val helemaal voor wat ik maar noem beheerste kracht, dat je het meevoelt als een orkest aanzwelt en je merkt dat de versterker dat moeiteloos kan brengen. Er is met de Chario's inderdaad een grens met wat er kan maar voorlopig houd ik het in de ruimte die ik ter beschikking heb toch maar op die speakers. Kennelijk zijn ze niet zo heel moeilijk aan te sturen maar ik ben er ook achter dat niet elke versterker het er even goed mee doet. Het roer omgooien, een paar hoogrendementspeakers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 Kraus, Chario met Primare. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 adv werd volgens mij erg goed getest. Ongetwijfeld andere klasse dan Krell etc, maar wellicht elegant genoeg als werkpaard? In ieder geval een stuk goedkoper. groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sofa Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 Kraus, Chario met Primare. Hubertinus Enkele jaren geleden ben ik een Primare versterker gaan beluisteren in een winkel. Ik ben even vergeten welke luidsprekers erop hingen, maar dat klonk verschrikkelijk slecht. Die kerel heeft nog wat zitten schuiven en dergelijke, maar het hielp niet. Nog nooit zo'n slechte klank voor zo veel geld gehoord. Het was echt wekkerradio niveau. En het rare was, dat er niets verkeerd was aangesloten ofzo. Raar en spijtig. Ik gebruik de Accuphase E-212 op Chario Syntar 200T en ben er super tevreden van. Heb al vele versterkers beluisterd, maar de Accuphase is wel merkelijk beter dan alle andere. Op alle versterkers die ik tot nog toe beluisterd heb, was wel iets op te merken. Niet zo met de Accuphase. Die doet zonder ook maar enige moeite zijn ding. Ik heb geen enkel opmerking hierover. groeten, Sofa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 Kraus bel eens met Speaker&co Rotterdam. Daar staan ( denk ik ) nog een stel Aaron mono blocken van grote klasse. Vraag of je die eens mag beluisteren. Ik wist niet dat Aaron monoblokken had! Heb je ergens een link van die mono's want ben erg nieuwsgierig. Hun No.3 Millennium stereo eindversterker vond ik al zeer goed, beneuwd wat die mono's zijn dan. Aaron webside. Adres S & co Rotterdam moet je zelf even bijeen googlen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 die Speaker & Co zit voor mij (buiten de spits) op 10 minuten rijden, ik zal eens kijken en bedankt voor de tip. Ik ga er echter van uit, dat net als bij mijn speakers indertijd, je in geval van een Accuphase via de importeur, vrijblijvend een demo-model kunt beluisteren gedurende een bepaalde tijd. Dat ligt met 2e hands altijd zo moeilijk. Daar is zien=kopen en dat zit er bij mij deze keer niet in. Ik wil per se eerst luisteren naar een drietal versterkers en dan pas beslissen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 Primare wekkerradio geluid? Vreemd. Heel vreemd. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 Hallo kraus, ik ben natuurlijk bevooroordeeld. Ik zou altijd voor een hybride gaan, zodat het mooie buizengeluid blijft behouden, maar toch voldoende vermogen voor de chario's. Mijn Hawk Audio A50 mono's (hybride en 50W klasse A) zullen perfect matchen. Sterkte met de keuze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hans10 Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 Kraus, Chario met Primare. Hubertinus Ik gebruik de Accuphase E-212 op Chario Syntar 200T en ben er super tevreden van. Heb al vele versterkers beluisterd, maar de Accuphase is wel merkelijk beter dan alle andere. Smaken verschillen nogal, Bryston en AVI klinken in mijn beleving levendiger en schoner als de Accuphase, en dus beter. Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 De Chario's hadden indertijd wereldwijd buitengewoon lovende testen en daarbij werd ook vaak getest met Krell en de mededeling dat die kleine monitors vaak pas optimaal presteerden met een een flinke versterker. Aan buizeneindblokken durf ik daarom niet te beginnen. Toch zou ik eens een poging wagen, just for the fun of it. Er zijn zeer potente buizenversterkers. Een minipower 300B is echt niet het enige wat goed kan klinken in de buizenwereld. Zomaar wat suggesties ... Trancedent, The Beast ... Graaf GM200 of 2x een GM20 (als het impedantieverloop van de chario enigzins redelijk is) ... Atma Sphere ... Einstein The Final Cut ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 "The Beast" doet ook qua uiterlijk zijn naam wel enigszins eer aan . Ik heb een lieve vrouw die veel goed vindt maar met twee van die jongens zou ik, naar ik vermoed, niet probleemloos meer door het leven gaan. Ik ben trouwens wel dankbaar voor alle tips, het is wel weer duidelijk dat de keuzemogelijkheden vrijwel eindeloos zijn. Zo veel te beluisteren, zo weinig tijd! Ook maar weer eens een aardig woordje over de "hear-gemeenschap": in het kader van 'liefhebbers voor liefhebbers' is het zeer aangenaam te merken dat er bij de deelnemers toch een grote bereidheid is om mee te denken en ook nog te doen. Een aanbod om 250 km te rijden om een versterker te laten beluisteren of om mijn kleine speakertjes op een paar hele grote jongens aan te sluiten, doet echt goed. De horizon is breder geworden maar in de praktijk zal ik het zicht toch een beetje moeten beperken. Ook deze mooie en zware jongen is mij nog ter ore gekomen: een frans (uit nieuw-zeeland) werkpaard met gegarandeerde elegantie lijkt mij. Watts in overvloed en een dempingsfactor die een ijzeren greep waarborgt . Voor de kerst ben ik er wel uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 Eeeh, welke goedkope series van Accuphase Haudio? Beste Andre Kel, Kraus kan heel goed tussen de regels doorlezen. : ) En ik probeer vaak veel tussen de regels door te vertellen. Een goedkope Accuphase bv 213 is de goedkoopste versterker van Accuphase op dit moment goedkoop wil natuurlijk niet zeggen dat het weinig geld is. Bovendien denk ik dat Kraus een versterker die veel kracht heeft maar niet laat blijken, ook gedistingeerd klinkt, maar niet ingehouden, beslist geen laid back karakter , maar wel een klein beetje buisachtig, wel eens heel mooi zou kunnen vinden. Ook blijkt het design tijdloos en brengt na jaren nog behoorlijk geld op, dus een lage afschrijving , ook kun je deze versterker gebruiken als eindtrap. Tja ik wou er geen lofzang over houden maar dat wordt het nu bijna wel en terecht, in Nederland een zwaar ondergewaardeerde versterker. Vandaag de hele dag geluisterd naar een VV van Accuphase de 280 met als eind een KR en daar voor afgewisseld Transrotor Orfeo met SME 3500 en JA element,VPI scout met JMW en Lyra Dorian element en ook Bluenote draaitafel met B 5 Mk 2 arm en Benz Micro Ace M new element. Dit alles vertolkt door de Bluenote Reale weergevers, bovendien naar verschillende phonovoorversterkers geluisterd. De Arcus met netvoeding De Arcus met batterijvoeding De Bluenote Pamphili De Buizen Pre van Tube Jack De Krell Ref.met losse voeding en mod door JA De Bluenote Phono 1 De Bluenote Phono 2 De Phonomenia De Clear Audio Wat de resultaten hiervan zijn dat mag als hij wil Tube Jack vertellen. Wat ik er wel over wil vertellen is dat de buizenphonoversterker van Jack, echt heel erg goed klinkt volgens mij. Alles klonk glashelder en totaal niet vermoeiend , wel met de nodige verschillen. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 Bovendien denk ik dat Kraus een versterker die veel kracht heeft maar niet laat blijken, ook gedistingeerd klinkt, maar niet ingehouden, beslist geen laid back karakter , maar wel een klein beetje buisachtig, wel eens heel mooi zou kunnen vinden. Zeer juist, nu nog even deze versterker uit de schier oneindige hoeveelheid er uit pikken maar ik begrijp dat in ieder geval eens goed luisteren naar een Accuphase een aanbevelenswaardige eerste stap zou zijn. En de Pamphili? Ik hoop dat Tubejack daar iets opver vertelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts