Jump to content

Chario Monitors met ?

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Bovendien denk ik dat Kraus een versterker die veel kracht heeft maar niet laat blijken, ook gedistingeerd klinkt, maar  niet ingehouden, beslist geen laid back karakter , maar wel een klein beetje buisachtig, wel eens heel mooi zou kunnen vinden.

Zeer juist,

nu nog even deze versterker uit de schier oneindige hoeveelheid er uit pikken :D maar ik begrijp dat in ieder geval eens goed luisteren naar een Accuphase een aanbevelenswaardige eerste stap zou zijn.

En de Pamphili?

Ik hoop dat Tubejack daar iets opver vertelt.

:D

Pass is uberhaupt vrij duur in Europa. Een nieuwe X250.5 kost 6900. Deze is een half jaar oud.

Je kan natuurlijk ook een nieuwe X150.5 kopen bij de importeur voor 4200. Kun je hem in iedergeval op proef beluisteren. Denk dat die ook wel de moeite waard is.

Een goedkope Accuphase bv 213 is de goedkoopste versterker van Accuphase op dit moment goedkoop wil natuurlijk niet zeggen dat het weinig geld is.

Bovendien denk ik dat Kraus een versterker die veel kracht heeft maar niet laat blijken, ook gedistingeerd klinkt, maar niet ingehouden, beslist geen laid back karakter , maar wel een klein beetje buisachtig, wel eens heel mooi zou kunnen vinden.

Ook blijkt het design tijdloos en brengt na jaren nog behoorlijk geld op, dus een lage afschrijving , ook kun je deze versterker gebruiken als eindtrap.

Tja ik wou er geen lofzang over houden maar dat wordt het nu bijna wel en terecht, in Nederland een zwaar ondergewaardeerde versterker.

Allemaal waar Haudio, en ik zou graag een 308 of 408 op m'n Dyn monitors hebben uitgeprobeerd, maar vertik het om het dubbele :o van de Japanse/Aziatische prijs te gaan betalen. <_<

Ik heb zelf Chario Academy Millennium II speakers (hoewel ik me op dit moment op nieuwe speakers orienteer).

Ik heb eerst gedraaid met een Copland CTA 401. In kleine ruimte ging dat nog goed maar na mijn verhuizing werd het wat rommelig met een buizenversterker.

Inmiddels naar een ' goedkope' Accuphase overgestapt. Dit werkt uitstekend, hoewel het geluid wel zeer zacht/rustig qua klank is. Wanneer je meer houdt van veel dynamiek en een tikje meer felheid in het hoog, moet je iets anders kiezen.

Guest Kraus vonBentinck
Ik heb zelf Chario Academy Millennium II speakers (hoewel ik me op dit moment op nieuwe speakers orienteer).

Ik heb eerst gedraaid met een Copland CTA 401. In kleine ruimte ging dat nog goed maar na mijn verhuizing werd het wat rommelig met een buizenversterker.

Inmiddels naar een ' goedkope' Accuphase overgestapt. Dit werkt uitstekend, hoewel het geluid wel zeer zacht/rustig qua klank is. Wanneer je meer houdt van veel dynamiek en een tikje meer felheid in het hoog, moet je iets anders kiezen.

Hoi Tompj

Heb jij voor de Accuphase nog andere versterkers uitgeprobeerd en is je daar wat van bijgebleven; heb je de Accuphase juist gekozen vanwege dat zachtaardige karakter?

Hallo Kraus,

Ik houd erg van een relaxed (maar wel precies) geluid. De Accuphase heeft dat karakter en de Charios ook. Bij elkaar voor sommige smaken misschien te veel van het goede, maar voor mij heerlijk. Geen luistermoeheid in mijn akoestisch vrij harde ruimte.

Primare geprobeerd (A30.1). Vond ik te kil.

Copland dus wat rommelig

Musical Fidelity A5: heel aardig, maar toch nog wat hard in mijn oren (wel al wat warmer)

In ieder geval hoef je in de Charios m.i. niet al te veel vermogen te stoppen. Ze zijn het wel absoluut waard om een heel goede versterker op aan te sluiten. (De Charios vind ik persoonlijk namelijk helemaal top). Beter versterking vertaald zich altijd weer in beter geluid bij de charios.

Guest Kraus vonBentinck

Klinkt goed.

Van Accuphase is voor mij de A30 (klasse A) of de A60 (ook klasse A;die zal wel flink aan de prijs zijn) interessant en evt de P3000.

A30

a-30.jpg

Ik ben benieuwd of er iets te regelen valt

Hm, je begint met te zoeken naar een krachtige versterker en dan ga je voor een 30 watt klasse A, die dat eigenlijk niet is?

Om nog maar eens een cliche balletje te werpen.

http://www.hexateq-av.com/alu-case/order_plug_play_shop.html

http://www.hexateq-av.com/alu-case/order_kits_mono_shop.html

(nu ook als kit dus)

Op diyaudio is iemand die zijn Accuphase heeft omgeruild voor een UcD. Hij heeft er geen spijt van.

(niets tegen Accuphase overigens, weergaloos mooie cd spelers maken ze)

Guest Kraus vonBentinck

Ja dat zijn ongetwijfeld heel andere prijzen;

de A30/A60 staan er vanwege de opmerking van Pjotr ( vermogen niet zo noodzakelijk/ geen goederentrein) en ook later van Tompj; de P3000 omdat dat voor mij op het oude spoor zit. De MF's heb ik vanwege het grote vermogen nu aangesloten maar dat vermogen zegt bepaald niet alles.

Ik heb de Chario's nooit gehoord met een minder krachtige versterker en ik ben daar wel benieuwd naar. Misschien is zo'n klasse A wel je van het.

Ik ga immers proberen.

Ongetwijfeld zijn het goede versterkers. Ik heb een Plinius die een knopje heeft voor klasse A en klasse AB, beide 50w@8ohm (in A gebruikt hij 680 watt continu). Het verschil is klein. De diy Aleph5 van Leeuwarden klonk mooier.

Guest Kraus vonBentinck

Dank je voor het aanbod Bas maar ik ben inmiddels zover dat ik een Bryston 4BSST op proef kan beluisteren en dat wil laten samenvallen met een demo-model van de Accuphase P3000 thuis. Het is dus al geregeld.

Ik las ergens net in een ander topic dat je een Accuphase in huis hebt gehad maar die toch hebt ingewisseld tegen de Bryston's, ik meen vanwege een tekort aan vermogen waarschijnlijk icm met de speakers wat een Accuphase geintegreerd met Thiel 2.3 vond ik juist indrukwekkend vanwege de gemakkelijke reserve.

Zou jij de Bryston en Accuphase kunnen typeren ten opzichte van elkaar.

(Ik zou beide evt trouwens willen combineren met de buizenpre die wel eens bij jou in de zaak is geweest, de CR Woodham, een beetje glimmend ding als je hem nog herinnert)

De Bryston is wat voordeliger, de Accuphase beschouw ik nog op het randje van betaalbaar. Dat geldt overigens alleen voor de P3000; de klasse A-versterkers "are way out of my leaugue" :cool2:

Guest Kraus vonBentinck

Zo gauw-ie weer 100% is zijn dit de gegevens van mijn vv.

CR Developments Woodham Classic Phono, actieve voorversterker

Output level 775mV

Response 20Hz

Dank je voor het aanbod Bas maar ik ben inmiddels zover dat ik een Bryston 4BSST op proef kan beluisteren en dat wil laten samenvallen met een demo-model van de Accuphase P3000 thuis. Het is dus al geregeld.

Ik las ergens net in een ander topic dat je een Accuphase in huis hebt gehad maar die toch hebt ingewisseld tegen de Bryston's, ik meen vanwege een tekort aan vermogen waarschijnlijk icm met de speakers wat een Accuphase geintegreerd met Thiel 2.3 vond ik juist indrukwekkend vanwege de gemakkelijke reserve.

Zou jij de Bryston en Accuphase kunnen typeren ten opzichte van elkaar.

(Ik zou beide evt trouwens willen combineren met de buizenpre die wel eens bij jou in de zaak is geweest, de CR Woodham, een beetje glimmend ding als je hem nog herinnert)

De Bryston is wat voordeliger, de Accuphase beschouw ik nog op het randje van betaalbaar. Dat geldt overigens alleen voor de P3000; de klasse A-versterkers "are way out of my leaugue" :cool2:

Beste Krauss,

Ik heb verschillende accupahse amps in huis gehad. Mijn mening erover is eigenlijk beetje dubbel. Enerzijds vind ik het hele mooie amps met hijn eigen charmes. Anderzijds mis ik wel een bepaalde laagcontrole. Ze zijn in het mid-hoog wel zeer neutraal. Ik wens zelf alleen wat meer drive en laagcontrole.

Zo objectief als ik probeer te zijn kan ik uit de grond van mijn hart zeggen dat ik Accuphase niet zou willen verruilen voor Bryston. Simpelweg omdat ik zo gehecht ben aan deze mate van controle rust en natuurlijkheid.

Accuphase is meer bruin waar Bryston zwart is. Zo kan ik beide klanken het beste typeren denk ik.

Groeten,

Bas

Beste Bas,

In de Chario's zit niet zo'n gigantisch woefert hoor (die is maar 13 cm :D ). De Chario's blinken juist uit in hun hele mooie midden en hoog. Hang er dan ook een versterker aan die dat tot zijn recht laat komen.

De Accuphase zal dat zeker doen en de Bryston ongetwijfeld ook. Maar in dit geval is het toch gewoon luisteren wat Kraus persoonlijk het beste bevalt.

;)

Beste Bas,

In de Chario's zit niet zo'n gigantisch woefert hoor (die is maar 13 cm :D ). De Chario's blinken juist uit in hun hele mooie midden en hoog. Hang er dan ook een versteker aan die dat tot zijn recht laat komen.

De Accuphase zal dat zeker doen en de Bryston ongetwijfeld ook. Maar in dit geval is het toch gewoon luisteren wat Kraus persoonlijk het beste bevalt.

;)

Beste Pjotr,

Helemaal mee eens. Maar ik meen me te herinneren dat Krauss klachen had over zijn laag en dit strakker wenste dan nu met zijn MF's. vandaar mijn nadruk daar een beetje op.

Wellicht is de kleinste Bryston 2BSST al meer dan genoeg, en dan nog kun je luid draaien.

Groeten,

Bas

Guest Kraus vonBentinck

De Bryston is o.a. in beeld vanwege de mogelijkheid van een "zgan" 2e hands en in aanschaf de helft van de prijs van een nieuwe Accuphase P3000. De prijs spreekt natuurlijk een hartig woordje mee maar eenvoudigweg zeggen: het 1 2x zo duur als het ander, dat zal niet opgaan.

bij nieuw is inruil immers een optie.