Jump to content

Chario Monitors met ?

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck

Dat staat Marlene niet meer voor me, maar krijg ik haar vast en zeker nog wel op schoot :D

Dat lijkt me, gezien ze al een mooi poosje geleden overleden is, niet aanlokkelijk.

Maar dat had ik bij jou met louis Armstrong toch ook hoor Ruud. Dood of niet, hij sloeg me toch mooi om de oren :D

PS ik dacht gisteravcond nog een paar keer, dat klinkt #$%

Guest Kraus vonBentinck

Uiteraard is het verschil in laagcontrole met de XA200 wel het grootste verschil.

Het laag is strakker, meer afgemeten en gedefini

Dat hese ontstaat meestal in de bron. Dat helle is gewoon zo, veel sets klinken in mijn oren te "MIT achtig" ....

Ik ben wel blij dat het zo goed matcht. Maar na ons gesprek van dgisteren was ik daar al helemaal niet meer bang voor.

Veel mensen houden van een wat "warmer" klinkende set. Array's zijn echter gewoon neutraal. Wat je erin stopt komt er uit.

:)

Gaaf dat de Array's zo goed presteren Kraus!

Wel vreemd (en onhandig) dat de eindversterkers een male XLR chassisdeel hebben als input waar de algemene standaard female is. Is daar een verklaring voor Hans?

Als ik jou was Kraus zou ik eerder een female chassisdeel in de Array laten monteren dan er een aparte kabel voor te (laten) maken. Je blijft anders immers in de toekomst met compatibiliteitsproblemen zitten.

........ en eindelijk valt het muntje. De (ongemerkte) luidsprekerkabels staan uit fase :mad2::mad2:

schaam je niet kraus,

ik heb het zelf ook eens gehad (en wij allemaal HEAR maar zeggen dat we ZULKE GOEDE OREN HEBBEN) :lol:

alleen bij een esl kom je er nog later achter,

daar valt het laag nl niet weg, een esl zelf staat al uit fase met zichzelf nl.

ik kwam erachter doordat de pauken erg difuus klonken,

maar het duurde toch zeker 4 minuten eer ik het doorhad :o

........ en eindelijk valt het muntje. De (ongemerkte) luidsprekerkabels staan uit fase :mad2::mad2:

ik heb het zelf ook eens gehad (en wij allemaal HEAR maar zeggen dat we ZULKE GOEDE OREN HEBBEN)

Het zal aan mij liggen, maar ik snap werkelijk niet wat het

Guest Kraus vonBentinck
Warme oortjes in huize vonBentinck.... (denk ik)...

Is de phonotrap ook al binnen..???

:)

Gisteravond werd het kwart over twee, schat ik zo :huh:

vandaag gelukkig wel vrij.

De veranderingen zijn teveel om op te noemen; een "nieuwe" (toch vrij drastisch gewijzigde) voorversterker. een heel ander element in gebruik (Grado/MM), andere bekabeling en wel een mix van heel duur (iets te leen van Geerdie, ik weet eigenlijk nog niet eens wat) en onwaarschijnlijk goedkoop en ook nog een paar andere eindversterkers.

De phonotrap is er hopelijk eind volgende week.

Dan nog even wachten op het element, dat ligt momenteel in Zwitserland.

Guest Kraus vonBentinck
Heb jij nou die Straightwire Virtuoso R daar in gebruik :confused::D;)

Leuke kabel. Doet het prima tussen voor- en eindtrap. Maar tussen bron en vv is ie mij wat te heftig.

Ik neem aan dat het die kabel is. Zit tussen CD en voor en ik geloof dat dat best goed gaat met zo'n beetje bruine sony-allesspeler.

Tussen voor en eind heb ik een xlr kabel nodig en wat langer bovendien (2 meter) anders moet ik de boel weer erg verschuiven maar misschien is dat toch de moeite van het proberen waard met een verloopje.

Is dit een uitleen/probeerkabel oid? Ik weet dat geerdie het er wel eens over gehad heeft maar ik weet ook niet van wie de kabel is. Van Geerdie zelf?

Heb jij nou die Straightwire Virtuoso R daar in gebruik :confused::D;)

Leuke kabel. Doet het prima tussen voor- en eindtrap. Maar tussen bron en vv is ie mij wat te heftig.

Ik neem aan dat het die kabel is. Zit tussen CD en voor en ik geloof dat dat best goed gaat met zo'n beetje bruine sony-allesspeler.

Tussen voor en eind heb ik een xlr kabel nodig en wat langer bovendien (2 meter) anders moet ik de boel weer erg verschuiven maar misschien is dat toch de moeite van het proberen waard met een verloopje.

Is dit een uitleen/probeerkabel oid? Ik weet dat geerdie het er wel eens over gehad heeft maar ik weet ook niet van wie de kabel is. Van Geerdie zelf?

Ja :rolleyes: de Virtuoso is van mij. Die heb ik je bij Jacco gegeven om uit te proberen in je set.

Ik had 'm in Roermond al aan je willen geven maar ben hem toen vergeten.

De Virtuoso trekt het geluidsbeeld behoorlijk open en is zeer gedetailleerd. Daarom bij klassiek liefhebbers zeer geliefd.

Meestal draai ik popmuziek en daar is ie n

Ik heb de Virtuoso bij Geerdie in zijn set gehoord. Klonk waanzinnig i.c.m. de AVM preamp; mooi open en gedetailleerd.

Zelf gebruik ik ook een Virtuoso (XLR): tussen DAC en preamp. Tussen preamp en de eindversterkers heb ik (ook XLR) zijn grote boertje de Crescendo in gebruik. Allebei gewoon heel mooie kabels!

Guest Kraus vonBentinck

Het is ontzettend jammer dat het met mijn CD-speler halen en brengen is; soms doet-ie het en soms doet-ie het niet.

Gisteravond deed-ie 't wel en heb ik een tijdje SACD zitten luisteren o.a Perfect Sense, Janine Jansen en haar 4 jaargetijden, Tommy, Dylan Blonde on blonde en Thriller van Michael Jackson. ( en toen ineens viel het weg :( )

Ik kan niets meer thuis brengen waar het van komt maar ik vond het echt waanzinnig goed klinken allemaal.

De computer in Perfect Sense ( "Dave, my mind is going, I'm afraid, Dave") komt gewoon in stereo echt helemaal achter je vandaan, de verslaggever en zijn collega ("that's after tax") zijn tot in detail te verstaan, het beeld kan van heel breed naar pinpoint, dus ja ik zit flink te genieten.

Ik zal zodra de CD-speler het weer doet de kabel eens wisselen of de wissel anders maar eens uitvoeren met een Dat-recorder.

Als je het goed vindt Geerdie, wil ik de kabel graag iets lkangere tijd (paar weken) proberen tot alles weer een beetje tot rust is gekomen.

Wat de Arrays betreft is er, zo vrees ik, geen weg meer terug.

Ik heb de Virtuoso bij Geerdie in zijn set gehoord. Klonk waanzinnig i.c.m. de AVM preamp; mooi open en gedetailleerd.

Zelf gebruik ik ook een Virtuoso (XLR): tussen DAC en preamp. Tussen preamp en de eindversterkers heb ik (ook XLR) zijn grote boertje de Crescendo in gebruik. Allebei gewoon heel mooie kabels!

Maar wel prijzig als ik zo eens Google. Ik heb 2x2meter en 2x1 meter XLR nodig, dat zou wel in de papieren lopen. :(

Als je het goed vindt Geerdie, wil ik de kabel graag iets lkangere tijd (paar weken) proberen tot alles weer een beetje tot rust is gekomen.

Tuurlijk. Geen probleem.

Bij mij hangen ze toch maar in de weg . ^_^

Maar wel prijzig als ik zo eens Google. Ik heb 2x2meter en 2x1 meter XLR nodig, dat zou wel in de papieren lopen.

Als mijn 2x100cm je bevalt is de prijs bespreekbaar. Ik hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben. ;)

Kun je ze desnoods bij Bas om laten bouwen tot XLR. Misschien is dat interessant qua prijs.

.......Maar wel prijzig als ik zo eens Google. Ik heb 2x2meter en 2x1 meter XLR nodig, dat zou wel in de papieren lopen. :(

Nieuw wel ja, maar op ebay.de worden ze wel eens aangeboden. Met een beetje geduld kun je ze dan voor zeer redelijke prijzen bemachtigen.

Aan de andere kant: de verschillen tussen kabels zijn natuurlijk echt minimaal (in vergelijking tot andere componenten) en er zijn genoeg andere mooi kabels (2e hands) te koop voor een redelijke prijs.

Guest Kraus vonBentinck

Tijdens de luistersessie bij Picoso bleken de verschillen tussen kabels toch groot te kunnen zijn al was het wel zo dat zelfbouw en Mit het meest afweken en de meer "gebruikelijke" kabels wat dichter bij elkaar zaten.

Tijdens die sessie vielen de John van Gent kabels in zeer positieve zin op en aangezien daar een redelijke prijs voor gevraagd wordt heb ik eigenlijk al besloten mijn XLR-kabels bij hem te bestellen. Dat is ook ongeveer de grens wat ik voor een kabel wil betalen. Bovendien wil ik 1 "keten" John van Gents achter elkaar (phono/ phono-voorversterker en voor-eind) anders wordt het helemaal een ratjetoe. Dat krijg ik tweedehands toch nooit voor elkaar.

Maar de Straightwire cinch van Geerdie ga ik wel een kans geven.

Ik kan het verschil met bijv een Oehlbach of Mogami of Prefer zo nog niet beoordelen (hij is ruimtelijk in ieder geval beter dan een prefer, dat is zeker)

Tijdens de luistersessie bij Picoso bleken de verschillen tussen kabels toch groot te kunnen zijn al was het wel zo dat zelfbouw en Mit het meest afweken en de meer "gebruikelijke" kabels wat dichter bij elkaar zaten.

Tijdens die sessie vielen de John van Gent kabels in zeer positieve zin op en aangezien daar een redelijke prijs voor gevraagd wordt heb ik eigenlijk al besloten mijn XLR-kabels bij hem te bestellen. Dat is ook ongeveer de grens wat ik voor een kabel wil betalen. Bovendien wil ik 1 "keten" John van Gents achter elkaar (phono/ phono-voorversterker en voor-eind) anders wordt het helemaal een ratjetoe. Dat krijg ik tweedehands toch nooit voor elkaar.

Maar de Straightwire cinch van Geerdie ga ik wel een kans geven.

Ik kan het verschil met bijv een Oehlbach of Mogami of Prefer zo nog niet beoordelen (hij is ruimtelijk in ieder geval beter dan een prefer, dat is zeker)

Mijn advies is wel om de zilveren versie te gebruiken. Die zat ook in de testkabels die ik toen meegenomen heb. Ik vind de zilver/goud versie wat softer/minder open klinken en heb dus voor de zilveren versie gekozen. Maar smaken verschillen natuurlijk. De prijs/kwaliteit verhouding is echter uitstekend en John is zeer coulant als het om uitproberen gaat.