Sodejuu Posted 12 januari 2007 Report Share Posted 12 januari 2007 Eigenlijk mag je de Virtuoso niet met welke Prefer vergelijken. Zowel de Prefer MGK-6 als ook de MGK-18 zijn prima kabels, maar halen bij lange na niet het niveau van de Virtuoso. Wil je 'm gaan vergelijken, kan dat ook wel, maar niet tov de kabels die jij noemt. Ik denk bijv wel aan een John van Gent, een SW Silverbullit (als zelfbouw) en bijv mijn nieuw speeltje, een Audioquest Jaguar DBS. Mocht je over de prijs van de Virtuoso in zitten. Geerdie vraagt echt niet teveel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 12 januari 2007 Report Share Posted 12 januari 2007 Dat Geerdie teveel zou vragen, dat geloof ik natuurlijk ook niet, maar eh... 1 paar nieuwe eindversterkers, een nieuwe phonotrap een paar setjes interlinks van John van Gent en nog een paar kleinigheden voor die paar dingen had ik mijn vrouw ook een nieuwe Fiat Seicento(met sportuitlaat, klinkt ook goed) kunnen geven. en dat moet ook nog gebeuren. Er zijn grenzen, tenslotte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 januari 2007 Report Share Posted 12 januari 2007 Dat Geerdie teveel zou vragen, dat geloof ik natuurlijk ook niet, maar eh...1 paar nieuwe eindversterkers, een nieuwe phonotrap een paar setjes interlinks van John van Gent en nog een paar kleinigheden voor die paar dingen had ik mijn vrouw ook een nieuwe Fiat Seicento(met sportuitlaat, klinkt ook goed) kunnen geven. en dat moet ook nog gebeuren. Er zijn grenzen, tenslotte Erfenis...??? Dat hoort bij onze leeftijd niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 13 januari 2007 Report Share Posted 13 januari 2007 Dat Geerdie teveel zou vragen, dat geloof ik natuurlijk ook niet, maar eh... 1 paar nieuwe eindversterkers, een nieuwe phonotrap een paar setjes interlinks van John van Gent en nog een paar kleinigheden voor die paar dingen had ik mijn vrouw ook een nieuwe Fiat Seicento(met sportuitlaat, klinkt ook goed) kunnen geven. en dat moet ook nog gebeuren. Er zijn grenzen, tenslotte Erfenis...??? Dat hoort bij onze leeftijd niet... "Nooit sta ik ene rooie cent der vaderen af, wier kloekheid mij dit erfdeel gaf" (vrij naar: Handelingen der Tweede Kamer, 1870) Volgens mij zijn wij op de leeftijd dat men verwacht v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 januari 2007 Report Share Posted 13 januari 2007 Dan wil ie die en gaat ie failliet Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 13 januari 2007 Report Share Posted 13 januari 2007 Dan wil ie die en gaat ie failliet Het is wellicht beter dan na Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 13 januari 2007 Report Share Posted 13 januari 2007 Zo over 1 nacht ijs is het allemaal niet, hoor. De Chario's heb ik gehoord op allerlei verschillende versterkers, 2x een Krell, op Quad, een grote Sony, buizen, Ketelaar en ook in een direct vergelijk met andere monitors. De speakers heb ik al ruim 8 jaar en die ken ik heus wel goed. De XA 200's heb ik gehoord op diverse luidsprekers en ook in rechtstreeks vergelijk met andere versterkers en ook anderen hebben dat bij mij beoordeeld De Array-versterkers zijn bepaald geen onbekenden voor mij. Ik heb al bij menige forummer op de bank gezeten en gehoord hoe het daar klonk dus ik weet wel zo'n beetje wat ik kan verwachten, wat mogelijk en onmogelijk is. De Accuphase beluisteren is er niet van gekomen maar Accuphase, daar ben ik toch meer gecharmeerd van de voor- dan van de eindvertserkers en de prijs van Accuphase vind ik "Hors categorie'" Bryston met Chario, dat heb ik overgeslagen maar uiteraard wel eens een Bryston gehoord. Ik denk niet dat de Arrays daar voor onderdoen. 1 ding staat per definitie vast: het meeste heb ik niet uit kunnen proberen maar dat is nu eenmaal altijd een gegeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 januari 2007 Report Share Posted 13 januari 2007 Het aanbod om eens met mijn Bryston en de 12Watter op bezoek te komen, staat nog altijd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 13 januari 2007 Report Share Posted 13 januari 2007 Wat doet die twaalfwatter momenteel bij jou? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 januari 2007 Report Share Posted 13 januari 2007 hoezo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 13 januari 2007 Report Share Posted 13 januari 2007 Staat ie niks te doen, of heb je 'm aan het werk gezet? (in je set) Gewoon 'n vraag hoor. Jah, ik denk erover om met een 2e amp te gaan experimenten op de Reference. Laag en mid/hoog gescheiden. Maar daar heeft die twaalfwatter niets mee te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 januari 2007 Report Share Posted 17 januari 2007 (...) maar die Arrays, die komen er wel, al is het neit uit een erfenis.(...) Nu nog een paar goede speakers, om het verschil tussen neit en niet te laten horen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 17 januari 2007 Report Share Posted 17 januari 2007 flink power dus Vooral ook even hier naar luisteren. 7000 W mono @ 4 ohm, 4400 W mono @ 8 ohm. Klinkt dankzij de klasse H vervorming zeer muzikaal en audiofiel. Net als een buizenversterker maar toch die power. Totale controle over het laag. Zit ook een mooi dik netsnoer aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 17 januari 2007 Report Share Posted 17 januari 2007 flink power dus Vooral ook even hier naar luisteren. 7000 W mono @ 4 ohm, 4400 W mono @ 8 ohm. Klinkt dankzij de klasse H vervorming zeer muzikaal en audiofiel. Net als een buizenversterker maar toch die power. Totale controle over het laag. Zit ook een mooi dik netsnoer aan. (Kjssst: Ga terug in je hok, naar het topic: "cd spelers vergelijken" Daar kom je toch hopenlijk helemaal aan je gerief? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 17 januari 2007 Report Share Posted 17 januari 2007 flink power dus Vooral ook even hier naar luisteren. 7000 W mono @ 4 ohm, 4400 W mono @ 8 ohm. Klinkt dankzij de klasse H vervorming zeer muzikaal en audiofiel. Net als een buizenversterker maar toch die power. Totale controle over het laag. Zit ook een mooi dik netsnoer aan. Kjssst: Ga terug in je hok, naar het topic: "cd spelers vergelijken" Daar kom je toch hopenlijk helemaal aan je gerief? Jaaa, heerlijk die reactie. Ik heb het al begrepen. Ik ben al weg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 februari 2007 Report Share Posted 7 februari 2007 Dat Geerdie teveel zou vragen, dat geloof ik natuurlijk ook niet, maar eh...1 paar nieuwe eindversterkers, een nieuwe phonotrap een paar setjes interlinks van John van Gent en nog een paar kleinigheden voor die paar dingen had ik mijn vrouw ook een nieuwe Fiat Seicento(met sportuitlaat, klinkt ook goed) kunnen geven. en dat moet ook nog gebeuren. Er zijn grenzen, tenslotte Ach, wat is "v Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 februari 2007 Report Share Posted 7 februari 2007 Jah, ik denk erover om met een 2e amp te gaan experimenten op de Reference.Laag en mid/hoog gescheiden. Beste Geerdie, De homogeniteit van de Reference is grotendeels te danken aan het eerste-orde (6 dB/oct.) karakter. Met een actief cross-over zul je dat ongetwijfeld over de kling jagen, wat die dingen zijn vrijwel altijd van "hogere orde". Misschien is het goed om hierover eerst even contact op te nemen met HB? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 7 februari 2007 Report Share Posted 7 februari 2007 [quote name='spido' post='272767' 04:02:10' "T Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 7 februari 2007 Report Share Posted 7 februari 2007 Jah, ik denk erover om met een 2e amp te gaan experimenten op de Reference. Laag en mid/hoog gescheiden. Beste Geerdie, De homogeniteit van de Reference is grotendeels te danken aan het eerste-orde (6 dB/oct.) karakter. Met een actief cross-over zul je dat ongetwijfeld over de kling jagen, wat die dingen zijn vrijwel altijd van "hogere orde". Misschien is het goed om hierover eerst even contact op te nemen met HB? Mja. Misschien heb je wel gelijk. Mijn op het forum gespuide ideeen kunnen altijd nog veranderen. Er leiden meer wegen naar Rome... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 mei 2007 Report Share Posted 18 mei 2007 Misschien heb ik het gemist Kraus, maar zijn het nu de Arrays geworden (als weg naar Rome)? Of staan ze nog op het verlanglijstje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 18 mei 2007 Report Share Posted 18 mei 2007 Nee, (of ja?) het zijn uit volle overtuiging de Array M2 Mono's geworden. Zijn gebalanceerd, dus dat kwam heel mooi uit. De Chario's blijven, het verlanglijstje is leeg. De wensen vervuld. Kom maar langs als je zin hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 mei 2007 Report Share Posted 18 mei 2007 .. het verlanglijstje is leeg. De wensen vervuld. Kom maar langs als je zin hebt. Oei wat vreselijk, einde hobby! maar serieus, een beetje frutsen blijf je toch meestal wel. Desnoods wordt je amateur diy bouwer (net als ik), dan weet je zeker dat je bezig blijft. PS Eens langs komen moet zeker eens gebeuren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 18 mei 2007 Report Share Posted 18 mei 2007 Nou, einde hobby. Ik ben nog bezig met een voeding voor de draaitafel vol met allerlei meters. Het hangt op 2 dingen - ik wil graag een permanente meting van de draaisnelheid aan het plateau en daarbij gaat het er om hoe zoiets aangebracht moet en waar en vooral de nauwkeurigheid. - en het bijregelen naar aanleiding van de meting, moet dat automatisch (liever niet) of met de hand. Liever met de hand omdat als de voeding goed in elkaar zit de draaisnelheid naturrlijk constant zou moeten zijn. Je zit dan al gauw met een uitlezing van de gegevens tot 3 cijfers achter de komma (en dat moet dan weer instelbaar zijn anders zit je de hele tijd naar enorme getallen te kijken) Het staat op een laag pitje maar de correspondentie er over is nog gaande. Ik wil op die voeding ook de netfrequentie af kunnen lezen en de precieze spanning. Een beetje de retro/Monster van Farnkenstein-look moet het ook krijgen. Maar ik beschouw het net als wanneer iemand een mooi huis heeft gebouwd, dan komt er later nog een gek gebouwtje in de tuin bij. Een capriccio, heet dat geloof ik, een malligheidje. Dan krijg je zoiets, bijv maar het kan ook deze kant op gaan: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts