Hans van Liempd Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 Alle drie versterkers met een behoorlijk nadrukkelijk karakter. Toch worden ze telkens genoemd in elk versterkertopic. Spectral b.v. weer veel minder. Of Unison en Electrocompaniet.... Ook heel mooie versterkers. Zo zijn er nog veeeeeeeeeeeeeeel meer.. Waarom dan altijd die krijsende stompende Krells, rustige ML's en vaak slome Brystons.??? Ik zou nooit die tobmerken kiezen... (ondanks het feit dat bevooroordeeld ben). Link to comment Share on other sites More sharing options...
turtlespeed Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 Hi, Jammer dat je het zo negatief brengt, de genoemde merken brengen voor veel mensen veel luisterplezier............. Met vriendelijke groet, Turtle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 Ik vind ook dat Array m Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 Array? Wat heb je nu aan een eindversterker die niet tegen blokgolven kan? Er zijn mensen die kunnen dan ineens niet meer uit de voeten qua meten... Ik denk dat genoemde versterkers mekaar niet veel maken, net zo als ieder andere goede eindversterker. Ik denk dat het een kwestie van smaak is qua uiterlijk of gewoon mode. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 ASR? Totaal ondergewaardeerd, en hoort zeer zeker in dit rijtje thuis. En niet alleen omdat ikzelf er ook een paar produkten van heb. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turtlespeed Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 Ach ja, Wellicht heeft het wel een hele goede reden waarom de genoemde merken vaak genoemd worden Met vriendelijke groet, Turtle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 september 2006 Author Report Share Posted 1 september 2006 Ik vind ook dat Array m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 september 2006 Author Report Share Posted 1 september 2006 Zoals gebruikelijk is nu iedereen die die spullen heeft "op z'n teentjes getrapt". Toch vind ik die merken zwaar overgewaardeerd. Niet dat ze slecht zijn, integendeel 't zijn heel goede spullen. Maar er zijn zoveel andere goeden. Er zijn veel andere merken die het zeker beter doen. Zoals b.v. de Aragons en Sovereign. Zeker de Spectrals spreken mij enorm aan. De keren dat ik die hoorde werd er tenminste muziek geproduceerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 september 2006 Author Report Share Posted 1 september 2006 Array? Wat heb je nu aan een eindversterker die niet tegen blokgolven kan? Er zijn mensen die kunnen dan ineens niet meer uit de voeten qua meten... Ik denk dat genoemde versterkers mekaar niet veel maken, net zo als ieder andere goede eindversterker. Ik denk dat het een kwestie van smaak is qua uiterlijk of gewoon mode. Groet, Jacco Jij hebt zeker in een vorig leven mogen meten aan een versterker uit de eerste serie (onder toeziend oog van "Goeroe" John van der Sluis...) ?? Hier zijn bevindingen... Link En dit is het laatste wat er van mij hier over Array gezegd mag worden. Het gaat meer om die andere drie.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 Array? Wat heb je nu aan een eindversterker die niet tegen blokgolven kan? Er zijn mensen die kunnen dan ineens niet meer uit de voeten qua meten... Ik denk dat genoemde versterkers mekaar niet veel maken, net zo als ieder andere goede eindversterker. Ik denk dat het een kwestie van smaak is qua uiterlijk of gewoon mode. Groet, Jacco Jij hebt zeker in een vorig leven mogen meten aan een versterker uit de eerste serie (onder toeziend oog van "Goeroe" John van der Sluis...) ?? Hier zijn bevindingen... Link En dit is het laatste wat er van mij hier over Array gezegd mag worden. Het gaat meer om die andere drie.. Dat is inderdaad al lang geleden. Wel leuk om een keer mee te maken. Ik zat je wat te stangen en je bijt gretig... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 september 2006 Author Report Share Posted 1 september 2006 Dat is inderdaad al lang geleden. Wel leuk om een keer mee te maken. Ik zat je wat te stangen en je bijt gretig... Groet, Jacco Ouwe koeien.... en nog slecht gemeten ook... Meten doe je om de kwaliteiten van 'n apparaat te kwalificeren. Hier lag dat dus iets anders... (zie ook het weerwoord van Willem) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 [...]Ouwe koeien.... en nog slecht gemeten ook... [...] Haha, nee hoor. Welkom in de wereld van de vervelende metingen...En van de vervelende meetmeneren. Wie meet er nu bij 1 kHz? Ja, in het pleistoceen deden we dat... Maar er viel niet veel te meten op een bepaald ogenblik, de versterker toen ging gewoon uit. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 september 2006 Author Report Share Posted 1 september 2006 Alle drie versterkers met een behoorlijk nadrukkelijk karakter. Toch worden ze telkens genoemd in elk versterkertopic. Spectral b.v. weer veel minder. Of Unison en Electrocompaniet.... Ook heel mooie versterkers. Zo zijn er nog veeeeeeeeeeeeeeel meer.. Waarom dan altijd die krijsende stompende Krells, rustige ML's en vaak slome Brystons.??? Ik zou nooit die tobmerken kiezen... (ondanks het feit dat bevooroordeeld ben). Hier ging het dus over... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 Ongetwijfeld is er heel veel moois onder de zon. Zelf ben ik echter ook op zo'n soort rijtje "beroemdheden" uitgekomen bij het zoeken naar een nieuwe (eind)versterker om 2 heel eenvoudige redenen: 1. Veel van die onbekende merken heb ik nooit van gehoord, laat staan daadwerkelijk beluisterd. Dat allemaal "inhalen" is onbegonnen werk. 2. De keren dat ik zo'n beroemdheid hoorde was er ook altijd iets van "dat beetje extra" en is het beluisteren van die bekende versterkers me altijd beter bijgebleven dan de "gewone" versterkers die ik heb gehoord. Eigenlijk heel simpel dus. Het is voor de onbekende juweeltjes wel een vicieuze cirkel; zij zijn weinig bekend en blijven daardoor onbekend. Ga je voor zo'n gerenommeerd apparaat dan weet je dat zij zich over het algemeen kunnen meten met het beste wat er is, terwijl het bij een onbekend apparaat heel goed mogelijk is dat het de bekende apparaten evenaart maar uiterst onwaarschijnlijk dat ze de gerenommeerde apparaten op alle fronten verslaan. De groten zijn en blijven groot, de kleinen zijn en blijven klein, het is niet anders. Ga je voor zo'n bekende versterker dan weet je ook zeker dat ergens een veel goedkoper apparaat staat dat net zo goed is. Alleen, hoe vind je die? Veel luisteren dus. Maar hoever kom je daar mee als er wekelijks wel weer iets nieuws verschijnt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 [...]De groten zijn en blijven groot, de kleinen zijn en blijven klein, het is niet anders. [...] Indirect betekent dat dan dat deze kleintjes niets spectaculairs toevoegen aan het bestaande gamma. Je kunt dus prima uit de voeten met de bestaande groten. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 Prima versterkers zoals hierboven genoemd. Alleen vragen merken als ASR, Krell enz. veel meer dan ze aan technische inhoud bieden ook al ziet het er allemaal schitterend gebouwd uit. Koopt heden Crown, QSC, JBL en soortgelijken, dat zijn m.i. nu juist de ondergeschoven kindjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 De grote merken kunnen voor hun producten een hoge prijs vragen, zij romen de top van de markt af. De kleinere/onbekende merken moeten het meestal met ietsje minder doen. Er zijn echter ook wel merken die vooral concurreren op prijs, dat wil zeggen een heel hoge prijs ( dat heet dan exclusiviteit) Mocht er ineens een revolutionair nieuw iets zijn dat voor een fractie van de productiekosten hetzelfde of beter presteert dan wordt het verkocht tegen de marktprijs van de apparaten die hetzelfde doen. Neemt daardoor de vraag toe ( zie de dvd-speler/mobieltjes/mp3 etc) dan springen er meer producenten en aanbieders in de markt en dan daalt uiteindelijk de prijs. Er is een andere markt van aanbieders en vragers tot stand gekomen met een nieuwe prijsstelling. Iemand die heel voordelig een versterker kan bouwen vraagt de marktprijs voor een dergelijk apparaat, niet een prijs die gebaseerd is op productiekosten + marge. Het bederven van de markt is een ondernemer nog nooit echt goed bevallen. Het aanboren van een nieuwe markt ( door veel lagere prijzen een nieuwe groep van kopers werven) is extreem moeilijk. Het klassieke voorbeeld is natuurlijk Henry Ford met zijn T-Ford, de lopende band en afbetalingssysteem Economics, that dismal science. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 Prima versterkers zoals hierboven genoemd. Alleen vragen merken als ASR, Krell enz. veel meer dan ze aan technische inhoud bieden De prijzen van ASR vind ik in een direkt vergelijk met Krell, Mark Levinson, e.d. alleszins meevallen. Ik zeg niet dat het goedkoop is, maar als ik de prijs van een ML 383 bekijk, en dit vergelijk met de prijs van een Emitter I, dan houd ik als ik de ASR zou aanschaffen nog een heel leuk bedrag over om daar een hele mooie set luidsprekers o.i.d. voor aan te schaffen. Maar gelijk heb je, geen van deze merken is echt goedkoop, maar grote verschillen zijn er wel degelijk. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 [...], maar grote verschillen zijn er wel degelijk. Toch opmerkelijk. Ik begrijp nog steeds niet goed waarom... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 [...], maar grote verschillen zijn er wel degelijk. Toch opmerkelijk. Ik begrijp nog steeds niet goed waarom... Groet, Jacco Toch bij de ene (te veel) betalen voor de naam???? Terwijl de andere een onderschoven kindje blijft. Ik weet het niet. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yoda Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 Ach, groten of kleintjes, ik denk dat Krell en Mark Levinson nou ook niet echt heel grote firma's zijn. En als kleintjes groot worden, neem b.v. Linn, dan worden hun spulletjes inderdaad duur Ik vraag me wel af of je bij die kleintjes -ook vaak nieuwkomers- over een paar jaar nog wel terecht kan. Iedereen kan failliet gaan, of de importeur kan er mee stoppen, maar met die kleine merken is het risico wel wat groter. Tja, en of de kwaliteit (beleving) de prijs rechtvaardigt....dat moet eenieder voor zich uitmaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 Ik vind die Rogue versterkers er wel mooi uitzien. Hoe ze klinken weet ik niet. Ik zou ze wel eens willen beluisteren. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 september 2006 Author Report Share Posted 1 september 2006 Ongetwijfeld is er heel veel moois onder de zon. Zelf ben ik echter ook op zo'n soort rijtje "beroemdheden" uitgekomen bij het zoeken naar een nieuwe (eind)versterker om 2 heel eenvoudige redenen: 1. Veel van die onbekende merken heb ik nooit van gehoord, laat staan daadwerkelijk beluisterd. Dat allemaal "inhalen" is onbegonnen werk. 2. De keren dat ik zo'n beroemdheid hoorde was er ook altijd iets van "dat beetje extra" en is het beluisteren van die bekende versterkers me altijd beter bijgebleven dan de "gewone" versterkers die ik heb gehoord. Eigenlijk heel simpel dus. Het is voor de onbekende juweeltjes wel een vicieuze cirkel; zij zijn weinig bekend en blijven daardoor onbekend. Ga je voor zo'n gerenommeerd apparaat dan weet je dat zij zich over het algemeen kunnen meten met het beste wat er is, terwijl het bij een onbekend apparaat heel goed mogelijk is dat het de bekende apparaten evenaart maar uiterst onwaarschijnlijk dat ze de gerenommeerde apparaten op alle fronten verslaan. De groten zijn en blijven groot, de kleinen zijn en blijven klein, het is niet anders. Ga je voor zo'n bekende versterker dan weet je ook zeker dat ergens een veel goedkoper apparaat staat dat net zo goed is. Alleen, hoe vind je die? Veel luisteren dus. Maar hoever kom je daar mee als er wekelijks wel weer iets nieuws verschijnt. Zou het komen door de rest van de set waardoor zo'n Krell of ML juist zoveel indruk heeft gemaakt. Al moet ik zeggen, dat de demo's van ML met Revel mij niet echt konden bekoren. Thuis was het vaak veel beter. Maar w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 Alle drie versterkers met een behoorlijk nadrukkelijk karakter. Toch worden ze telkens genoemd in elk versterkertopic. Spectral b.v. weer veel minder. Of Unison en Electrocompaniet.... Ook heel mooie versterkers. Zo zijn er nog veeeeeeeeeeeeeeel meer.. Waarom dan altijd die krijsende stompende Krells, rustige ML's en vaak slome Brystons.??? Ik zou nooit die tobmerken kiezen... (ondanks het feit dat bevooroordeeld ben). Ach ja.... ik kan uit eigen ervaring spreken, heb veel merken / types voorbij zien komen op mijn set. Ik ben het voor een deel met je eens. Sterker nog dan de 'gewone' merken zijn deze versterkers nog kritischer wat betreft matching met andere componenten. Juist omdat ze zo hun eigen karakter hebben (per type binnen een merk verschillend) moet je voorzichtig zijn welke versterker je voor welk doel inzet. Ik heb het relatief makkelijk omdat ik moet bi-ampen met een versterker op het laag (met servo) tot max 150hz en een versterker op het midden/hoog. En je kan zeggen van Krell en Bryston wat je wilt, maar als je dat op het laag zet op een speaker als deze (Infinity Epsilon) dan wordt je wel extreem vrolijk hoor. Er is niets beters te vinden dan dat (believe me, I tried). Op het midden/hoog is het veel meer een kwestie van smaak. Overigens ben ik tegenwoordig van mening dat een voorversterker veel meer het karakter bepaald van een eindversterker, zodat ik het voor een kleine 10% met de stelling van Jacco eens ben :-). Verschillen tussen eindversterkers zijn relatief minder klein dan verschillen tussen voorversterkers (vinnik). Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 als mijn electrocompaniet dood gaat, wil ik er weer een. ik heb al een hoop beluisterd, maar dat is mijn smaak. zegt helemaal niks over absolute kwaliteiten natuurlijk, maar ik wil niks anders meer. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts