s0000884 Posted 3 september 2006 Report Share Posted 3 september 2006 En wat zeggen deze plaatjes Veel meer dan 24334729576 audiofiele luistersessies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 september 2006 Report Share Posted 3 september 2006 Bedankt Bas. Maar waarom juist deze frequenties? Dan doet deze het dus erg goed Boulder 2050 monoblock amplifier en deze dure jongen dus niet Ayre V-1 En dan te bendenken dat beiden in hetzelfde "dorp" in Colorado gebouwd worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 september 2006 Report Share Posted 3 september 2006 Hoi Henk, Ik probeer het in lekentaal (zal daarom ook niet compleet zijn ) In de eerste grafiek zie je de de totale harmonische vervorming (bij vermogensniveau) uitgezet tegen de frekwentie. Je kunt zien dat ie bij 5kHz net iets meer vervormt dan elders, maar ook dat is nog steeds erg goed. In de tweede grafiek zie je de vervorming t.o.v. het afgegeven vermogen. Deze blijft netjes totdat de versterker pas bij 600W over de nek gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 3 september 2006 Report Share Posted 3 september 2006 Beste Pjotr, Hier wat metingen bij 1 watt. Fig.3 Bryston 14B-SST, THD+N (%) vs frequency at 2.83V into (from bottom to top at 4kHz): 8 ohms, 4 ohms, 2 ohms, simulated loudspeaker load (right channel dashed). Fig.7 Bryston 14B-SST, distortion (%) vs continuous output power into (from bottom to top at 1W): 8 ohms, 4 ohms, 2 ohms. Zoek zelf de vergelijkende plaatjes van andere amps er maar bij Groeten, Bas En wat zeggen deze plaatjes If the spec's are good, its good. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 3 september 2006 Report Share Posted 3 september 2006 Bryston rekent echter nog steeds van die onzinprijzen (duizenden euro's voor 1 versterker). Tuurlijk kost het wel geld, zeker de Bryston in NL als je het vergelijkt met amerika of canada. Aan de andere kant is het wel zo dat waar je bij ML of Krell een instapper koopt, je bij Bryston al aan de top of de line zit kwa prijzen (en dan heb ik het nog niet eens over de 20 jaar garantie) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 3 september 2006 Report Share Posted 3 september 2006 Beste S39, Je hebt gelijk dat Bryston relatief best wel duur is. Echter moet je dan wel weten dat je 20 jaar onvoorwaardelijke garantie hebt. De amp is opgebouwd uit alleen maar 1e klas componenten, en helemaal met de hand gebouwd. De printen gaan dus niet in soldeer ovens maar worden allemaal met de hand gesoldeerd om thermische schokken te voorkomen. Ja ik vind het een hoop geld maar ik heb nog niets anders voor hetzelfde geld gehoord dat qua klank in de buurt komt. Ik heb vele PA versterkers thuis gehad. (Crest, Australian monitor, Crown) en deze zijn zeker veel beter dan menig audiofiel zou denken. Maar niet zo goed als Bryston Overigens zijn de uitgangs vermogens van Bryston ook niet mis. Vertel jij me maar waar ik voor 8000 euro twee monoblokken nieuw van een kilowatt vind. En geloof het of geloof het niet, maar al dat vermogen blaas ik er soms door thuis Al deze metingen bevestigen wat ik dus altijd al hoorde. Bij Pass kon ik al exact voorspellen dat ze zo maten bijv @Henk, Die bult bij 5Khz. is volgens mij bij een 1ohm belasting maar kan het nu neit zient erwijl ik deze message type Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 3 september 2006 Report Share Posted 3 september 2006 die van de Krell PFB350 monoblok. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 3 september 2006 Report Share Posted 3 september 2006 Beste, Voor de heren techneuten is dit best wel heel interessant. Het quad complementair principe van Bryston. (heeft niets te maken met het merk Quad!!) Ik heb dit nog nooit elders zo gezien. Ik denk enerzijds voor DIY-ers erg tricky om zoiets te maken. Maar ik denk wanneer eenmaal begrepen en de rustroom stabiel ingesteld is het een prachtig concept. dat blijkbaar werkt. Daarmee wil ik dus ook zeggen dat Bryston daadwerkelijk innovatief is en anders dan vele andere. Net zoals Nelson Pass dat is op zijn manier en Peter Walker dat was. 14B SST schema Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans 67 Posted 3 september 2006 Report Share Posted 3 september 2006 If the spec's are good, its good. Groeten Edwin Dat kan zo zijn, maar het hoeft niet. Als er dingen niet goed zijn en je meet ze niet, dan kan het wel zo zijn dat de wel gemeten dingen goede resultaten laten zien, maar het is niet goed. En waarom zou je niet alles meten: 1: omdat je bijvoorbeeld weet dat het daar fout gaat en dat wil je niet publiekelijk maken, er zijn vast wel fabrikanten die dat (niet) doen. 2: omdat de kennis van de meettechneut te klein is. 3: omdat gewoon niemand weet wat je allemaal moet meten om er zeker van te zijn dat het dan goed is. We weten bijvoorbeeld nog steeds niet precies wat we allemaal kunnen horen en wat niet. Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
No.383 Posted 3 september 2006 Report Share Posted 3 september 2006 Alle drie versterkers met een behoorlijk nadrukkelijk karakter. Toch worden ze telkens genoemd in elk versterkertopic. Spectral b.v. weer veel minder. Of Unison en Electrocompaniet.... Ook heel mooie versterkers. Zo zijn er nog veeeeeeeeeeeeeeel meer.. Waarom dan altijd die krijsende stompende Krells, rustige ML's en vaak slome Brystons.??? Ik zou nooit die tobmerken kiezen... (ondanks het feit dat bevooroordeeld ben). Omdat ze gewoon tot de top behoren! Discuseer er maar lekker verder over, ik schuif nog een CD'tje de lade in en ga weer even van de muziek genieten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 3 september 2006 Report Share Posted 3 september 2006 Beste S39, Je hebt gelijk dat Bryston relatief best wel duur is. Echter moet je dan wel weten dat je 20 jaar onvoorwaardelijke garantie hebt. De amp is opgebouwd uit alleen maar 1e klas componenten, en helemaal met de hand gebouwd. De printen gaan dus niet in soldeer ovens maar worden allemaal met de hand gesoldeerd om thermische schokken te voorkomen. Ja ik vind het een hoop geld maar ik heb nog niets anders voor hetzelfde geld gehoord dat qua klank in de buurt komt. Ik heb vele PA versterkers thuis gehad. (Crest, Australian monitor, Crown) en deze zijn zeker veel beter dan menig audiofiel zou denken. Maar niet zo goed als Bryston Overigens zijn de uitgangs vermogens van Bryston ook niet mis. Vertel jij me maar waar ik voor 8000 euro twee monoblokken nieuw van een kilowatt vind. En geloof het of geloof het niet, maar al dat vermogen blaas ik er soms door thuis Al deze metingen bevestigen wat ik dus altijd al hoorde. Bij Pass kon ik al exact voorspellen dat ze zo maten bijv @Henk, Die bult bij 5Khz. is volgens mij bij een 1ohm belasting maar kan het nu neit zient erwijl ik deze message type Groeten, Bas Heb ik toch een goede keuze gemaakt met mijn Bryston :-) Waar ik me enkel zorgen om maak is hoe mijn 14b zich gaat houden met dippen ver onder de 4 Ohm. De testgegevens daarvan zijn namelijk aanzienlijk minder gunstig, een Krell is daar aanzienlijk stabieler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 september 2006 Report Share Posted 3 september 2006 Voor de heren techneuten is dit best wel heel interessant. Het quad complementair principe van Bryston. (heeft niets te maken met het merk Quad!!) Ik heb dit nog nooit elders zo gezien. Ik denk enerzijds voor DIY-ers erg tricky om zoiets te maken. Maar ik denk wanneer eenmaal begrepen en de rustroom stabiel ingesteld is het een prachtig concept. dat blijkbaar werkt. Beste Bas, Grappig. Leuke manier om de positieve kant en negatieve kant gelijk te krijgen maar verder is het principieel een vrij standaard versterker. En tricky is het ook beslist niet hoor. Het blijft een AB versterker die het van veel tegenkoppeling moet hebben. Een goede versterker maken zit 'm echt niet speciaal in dat soort grappen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 3 september 2006 Report Share Posted 3 september 2006 Ik denk dat een van de redenen dat merken als Krell, ML, Bryston etc in de belangstelling blijven staan (ze overleven vele audiofiel trends) is dat ze ook na jaren van gebruik goed hun waarde blijven behouden. Vanuit deze optiek gezien zijn het dus misschien helemaal niet zulke dure versterkers: kijk je naar de jaarlijkse afschrijving (zeker als je 2e hands koopt) dan zullen deze versterkers goedkoper zijn dan menig alternatief. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 september 2006 Report Share Posted 3 september 2006 Alle drie versterkers met een behoorlijk nadrukkelijk karakter. Toch worden ze telkens genoemd in elk versterkertopic. Spectral b.v. weer veel minder. Of Unison en Electrocompaniet.... Ook heel mooie versterkers. Zo zijn er nog veeeeeeeeeeeeeeel meer.. Waarom dan altijd die krijsende stompende Krells, rustige ML's en vaak slome Brystons.??? Ik zou nooit die tobmerken kiezen... (ondanks het feit dat bevooroordeeld ben). Omdat ze gewoon tot de top behoren! Discuseer er maar lekker verder over, ik schuif nog een CD'tje de lade in en ga weer even van de muziek genieten! Nou nou... niet zo verongelijkt... Het is geen persoonlijke aanval of zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 september 2006 Author Report Share Posted 3 september 2006 Typisch weer, dat iedereen z'n eigen merk verdedigt... Ik denk dat het inderdaad de meest bekende merken zijn, waardoor er het eerst aangedacht wordt. Bas laat zien dat anderen inderdaad beter zijn (en Bryston de beste) meettechnisch tenminste. Ik vraag me wel af waar de buizenliefhebbers blijven.... Buizen meten vaak slechter, maar klinken beter. Wat ook weer typisch is, dat anderen voorschrijven wat ik mooi moet vinden.... Ik denk n.l. dat Krell en ML juist bekend zijn geworden door hun eigen sound.... Kennelijk spreekt dat veel mensen aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 september 2006 Author Report Share Posted 3 september 2006 Of zijn het toch gewoon audiofiele statussymbolen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 september 2006 Author Report Share Posted 3 september 2006 Alle drie versterkers met een behoorlijk nadrukkelijk karakter. Toch worden ze telkens genoemd in elk versterkertopic. Spectral b.v. weer veel minder. Of Unison en Electrocompaniet.... Ook heel mooie versterkers. Zo zijn er nog veeeeeeeeeeeeeeel meer.. Waarom dan altijd die krijsende stompende Krells, rustige ML's en vaak slome Brystons.??? Ik zou nooit die tobmerken kiezen... (ondanks het feit dat bevooroordeeld ben). Omdat ze gewoon tot de top behoren! Discuseer er maar lekker verder over, ik schuif nog een CD'tje de lade in en ga weer even van de muziek genieten! Errug giftig voor je eerste post... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 3 september 2006 Report Share Posted 3 september 2006 Bas laat zien dat anderen inderdaad beter zijn (en Bryston de beste) meettechnisch tenminste. Ik vraag me wel af waar de buizenliefhebbers blijven.... Buizen meten vaak slechter, maar klinken beter. Die genieten gewoon van mooie muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turtlespeed Posted 3 september 2006 Report Share Posted 3 september 2006 Errug giftig voor je eerste post... Sjonge jonge ! Wat een "leuke" opmerking zeg, laat mensen in hun waarde en ga iemand anders stangen ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 september 2006 Report Share Posted 3 september 2006 Errug giftig voor je eerste post... Sjonge jonge ! Wat een "leuke" opmerking zeg, laat mensen in hun waarde en ga iemand anders stangen ! Errug giftig voor je 51e post... Link to comment Share on other sites More sharing options...
turtlespeed Posted 3 september 2006 Report Share Posted 3 september 2006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MR.GUZZI. Posted 3 september 2006 Report Share Posted 3 september 2006 Meettechnisch? wat heb je inderdaad aan grafieken en cijfertjes, het gaat toch uiteindelijk toch om de klank , ik denk nog ff terug naar de indroduktie in 1982 ven de cd+ spelers , superieur tegen over de lp, en de grafieken en cijfertjes waren helemaal fantasties, we weeten nu wel beter, h. groeten MR. Guzzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 september 2006 Author Report Share Posted 3 september 2006 Bas laat zien dat anderen inderdaad beter zijn (en Bryston de beste) meettechnisch tenminste. Dan heb je niet helemaal goed gekeken Aragon....?? ook goed... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 september 2006 Report Share Posted 3 september 2006 Boulder, maar wel 10 keer duurder Link to comment Share on other sites More sharing options...
No.383 Posted 3 september 2006 Report Share Posted 3 september 2006 Alle drie versterkers met een behoorlijk nadrukkelijk karakter. Toch worden ze telkens genoemd in elk versterkertopic. Spectral b.v. weer veel minder. Of Unison en Electrocompaniet.... Ook heel mooie versterkers. Zo zijn er nog veeeeeeeeeeeeeeel meer.. Waarom dan altijd die krijsende stompende Krells, rustige ML's en vaak slome Brystons.??? Ik zou nooit die tobmerken kiezen... (ondanks het feit dat bevooroordeeld ben). Omdat ze gewoon tot de top behoren! Discuseer er maar lekker verder over, ik schuif nog een CD'tje de lade in en ga weer even van de muziek genieten! Errug giftig voor je eerste post... Ach, ik dacht laat ik de knuppel eens in het high-end hok gooien (dat deed Hans toch ook?) Maar ook vrij giftige reacties terug zie ik... Laten we het er maar op houden dat de gevestige orde niet voor niets de gevestigde orde is geworden. Naast wellicht een flinke dosis marketing zijn het ook die fabrikanten die (eens) baanbrekend te werk zijn gegaan en daarmee hun reputatie hebben opgebouwd: Krell en Mark Levinson waren in de tijd van de Japanse Transistor Invasie wel een van de eersten/weinigen die echte kwaliteit op de markt hebben gezet. Je kan van de sound houden of niet, maar ik vind dat zij allen hun kwaliteiten hebben. Overigens beschouw ik Audio Research, Unison Research en nog meer researchen ook tot de top, net zoals misschien nog meer niet zo bekende merken. En, last but not least, denk ik dat het verschil tussen 'de top' en de andere serieuze merken heden ten dagen wel erg klein geworden is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts