Jump to content

Waarom altijd weer Krell, ML en Bryston

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Als mensen wat meer op hun oren zouden vertrouwen zouden er veel minder extreme producten verkocht worden.

Dat de extreme producten verkocht worden heeft mijnsinziens meer te maken met de kick van het product als met het geluid wat het voortbrengt. Sommigen hebben ook wat te compenseren of gewoon geld in overvloed.

Mij maakt het niet uit, iedereen mag op zijn eigen manier genieten. En als ik bij iemand een mooie set McIntosch zie staan moet ik toegeven het toch wel heel mooi te vinden...... Maar al die haleloejaverhalen van net uit de grond gestampte bedrijfjes heb ik op voorhand al helemaal niets mee.

gr. Marcel

Wat een dom gezwam sssooo8844 dat jij zo zit af te geven op de produkten van die topontwerpers, zegt meer over jou dan over hen, en als je de kwaliteit van die ontwerpen niet hoort , zou ik me geen audiofiel durven noemen.!! :D:P:P

Vrees dat audiofielen beduidend dommer zwammen, geloven in de vage marketingverhalen van fabrikantenrecensenten etc lijkt in elk geval niet te duiden dat er sprake is van enig inzicht.

:(

Als de meetmeneertjes het allemaal zo goed weten wat betreft deze Krell Evolution, wat opzich wonderlijk is, ze hebben hem nog nooit gezien, gehoord of laat staan gemeten, dan moeten ze de audiofielen niet gaan verwijten voor iets wat ze zelf ook doen, enkel afgaan op wat gepubliceerde cijfertjes waarvan niet vaststaat of deze waar zijn en/of het toegevoegde waarde heeft voor de kwaliteit van de muziekweergave.

Wat een dom gezwam sssooo8844 dat jij zo zit af te geven op de produkten van die topontwerpers, zegt meer over jou dan over hen, en als je de kwaliteit van die ontwerpen niet hoort , zou ik me geen audiofiel durven noemen.!! :D:P:P

Vrees dat audiofielen beduidend dommer zwammen, geloven in de vage marketingverhalen van fabrikantenrecensenten etc lijkt in elk geval niet te duiden dat er sprake is van enig inzicht.

:(

Aangezien audiofielen zeer weinig tot geen verstand van electronica hebben, en mensen die alles goed uitleggen (zoals Breem) negeren, zijn ze slechts aangewezen op marktetingverhaaltjes van firmatjes die precies weten hoe je electronica bij leken moet promoten (dat heeft niets met 'top-ontwerpers' te maken). Dat levert dit soort scenario's op.

Als mensen wat meer op hun oren zouden vertrouwen zouden er veel minder extreme producten verkocht worden.

Dat de extreme producten verkocht worden heeft mijnsinziens meer te maken met de kick van het product als met het geluid wat het voortbrengt. Sommigen hebben ook wat te compenseren of gewoon geld in overvloed.

Wat vind jij extreem, waar ligt JOUW grens?

En denk je niet dat jouw grens door miljoenen mensen ook als extreem wordt gezien en met exact dezelfde argumenten komen die jij hier nu gebruikt?

Met andere woorden, allemaal zeer subjectief en daarom onzinnig om allerlei oordelen aan te verbinden, het worden dan al heel erg snel vooroordelen zoals ook nu weer blijkt.

vooroordelen

Dat zijn voor versterkers o.a.:

1. Grote voeding nodig / 1000 W eindtrap nodig.

2. Schone stroom nodig.

3. Zware resonantievrije behuizing nodig.

4. Aparte voeding voor links / rechts nodig.

5. Fysieke scheiding en symmetrische signaalbehandeling nodig.

6. Klasse A nodig.

Allemaal kansloze kolder. Komen allemaal voort uit 2 zaken:

Als eerste nul verstand van electronica.

Als tweede afgaan op oren + eigen belevenis in plaats van objectief testen, waardoor je jezelf constant in de maling neemt.

Dit is allemaal niet erg. Bij de medewerkers van Krell moet de schoorsteen thuis ook roken.

vooroordelen

2. Schone stroom nodig.

6. Klasse A nodig.

Als tweede afgaan op oren + eigen belevenis in plaats van objectief testen, waardoor je jezelf constant in de maling neemt.

Dit is allemaal niet erg. Bij de medewerkers van Krell moet de schoorsteen thuis ook roken.

Er zijn volkstammen die wel verstand van elektronica hebben en toch een of meerdere van deze punten belangrijk vinden. Schroef een zware Krell open, ga kijken, ga meten en je bent als elektrotechnicus onder de indruk. Dat zal ook wel de hoofdreden zijn dat veel mensen die ik ken en waarvan ik weet dat die elektrotechniek hebben gestudeerd een Krell of een zware Bryston hebben staan.

vooroordelen

2. Schone stroom nodig.

6. Klasse A nodig.

Er zijn volkstammen die wel verstand van elektronica hebben en toch een of meerdere van deze punten belangrijk vinden. Schroef een zware Krell open, ga kijken, ga meten en je bent als elektrotechnicus onder de indruk. Dat zal ook wel de hoofdreden zijn dat veel mensen die ik ken en waarvan ik weet dat die elektrotechniek hebben gestudeerd een Krell of een zware Bryston hebben staan.

Schroef een zware Krell open, ga kijken, ga meten en je bent als elektrotechnicus onder de indruk

en ben je ook gelijk bevoordeeld! :lol:

En denk je niet dat jouw grens door miljoenen mensen ook als extreem wordt gezien en met exact dezelfde argumenten komen die jij hier nu gebruikt?

Met andere woorden, allemaal zeer subjectief en daarom onzinnig om allerlei oordelen aan te verbinden, het worden dan al heel erg snel vooroordelen zoals ook nu weer blijkt.

Mijn overtuiging is dat er mensen zijn die het verschil tussen goed en extreem echt horen. De grens is voor iedereen idd verschillend. Wanneer mensen op hun eigen gehoor afgaan en een bewuste keuze maken voor een verzameling producten is het helemaal goed. Of die mensen nu een audiosonic of een McIntosch setje kopen maakt me niet uit. Als het goed is luisteren de beide partijen naar muziek en beleven ze er allebei evenveel plezier aan. Ja, het is subjectief. Mijn grens wordt gesteld door een beleving die ik wil voelen tijdens het luisteren. Heel veel, ook duurdere, producten laten me die beleving niet voelen en door de jaren heen heb ik mijn voorkeur bepaald. Gelukkig niet de duurste ;)

Wat ik met mijn posting wilde zeggen is dat mensen meer op hun eigen oren moeten vertrouwen en wat minder op meningen van anderen/recencenten. Verder denk ik dat de echte audiofiel juist op zijn oren vertrouwd en niet op anderen of meetgegevens.

Mijn overtuiging is dat er mensen zijn die het verschil tussen goed en extreem echt horen. De grens is voor iedereen idd verschillend. Wanneer mensen op hun eigen gehoor afgaan en een bewuste keuze maken voor een verzameling producten is het helemaal goed. Of die mensen nu een audiosonic of een McIntosch setje kopen maakt me niet uit. Als het goed is luisteren de beide partijen naar muziek en beleven ze er allebei evenveel plezier aan. Ja, het is subjectief. Mijn grens wordt gesteld door een beleving die ik wil voelen tijdens het luisteren. Heel veel, ook duurdere, producten laten me die beleving niet voelen en door de jaren heen heb ik mijn voorkeur bepaald. Gelukkig niet de duurste ;)

Wat ik met mijn posting wilde zeggen is dat mensen meer op hun eigen oren moeten vertrouwen en wat minder op meningen van anderen/recencenten. Verder denk ik dat de echte audiofiel juist op zijn oren vertrouwd en niet op anderen of meetgegevens.

Heel veel, ook duurdere, producten laten me die beleving niet voelen en door de jaren heen heb ik mijn voorkeur bepaald. Gelukkig niet de duurste

amen! :D:blink:

ben ik het roerend mee eens, je kan te ver doorfreaken !

Ik heb ooit eens aan een zware niet-nader-te-noemen-merk eindbak gemeten en er was een stoorsignaal meetbaar op -57 dBV. Kijk, als we eindbakken gaan vergelijken is dat toch een eindbak die de nominatie krijgt van "met deze eindbak zou verschil hoorbaar kunnen zijn in vergelijking met een Array, Bryston oid (ik kan even niets anders verzinnen met een C)".

Groet,

Jacco

Er zijn volkstammen die wel verstand van elektronica hebben

NEE.

Schroef een zware Krell open, ga kijken, ga meten en je bent als elektrotechnicus leek onder de indruk.

Voordat ik EL studeerde was ik er inderdaad van onder de indruk. Na mijn studie niet meer; juist tegenovergesteld. Dat een fabrikant zoveel hardware en visuele franje nodig heeft om een goede versterker te maken kan maar tot 2 conclusies leiden: het ontwerp is z

NEE.

Schroef een zware Krell open, ga kijken, ga meten en je bent als elektrotechnicus leek onder de indruk.

Voordat ik EL studeerde was ik er inderdaad van onder de indruk. Na mijn studie niet meer; juist tegenovergesteld. Dat een fabrikant zoveel hardware en visuele franje nodig heeft om een goede versterker te maken kan maar tot 2 conclusies leiden: het ontwerp is z

NEE.

Diverse malen imposante bakken mogen beluisteren - soms zelfs mogen openschroeven - van merken als ML, Krell en Audio Research, van al deze zware transistor dozen kan ik me alleen een oude AR herinneren die instaat was echt muziek uit een set Klipschorns te halen, terwijl een versterkertje van een watt of 5 royaal over bemeten is voor deze speakers :)

Gezien mijn interesse voor dit bakken nu niet heel erg groot is kan ik me geen ander typenummer herinneren anders dan de D 350 van AR die het dus wel goed deed.

Wel ontdekt dat de oudere types van Krell behoorlijk beter presteren dan de nieuwere.

Nog een high-end merk dat het ook zeer goed doet, Jeff Roland.

Echter gezien prijs en het gegeven dat er heel erg veel versterkers uit de middenklasse - eventueel na een kleine modificatie - zeker een gelijkwaardig resultaat weten te brengen, lijkt het me nutteloos - anders dan om je ego op te krikken - dit soort apparatuur ook maar in overweging te nemen, laat staan daadwerkelijk aan te schaffen.

:huh:

Er is geen fabrikant te vinden die leuk het schema van zijn versterkers publiceert, dus waar basseer je dan je conclusies op als je de moeite niet neemt om ooit iets open te schroeven om er via een andere wag achter te komen?

Er zijn genoeg fabrikanten die dit wel doen, dus dit is een beetje grote onzin.

Dus ja

Dus nee. Niet voor je beurt praten h

Er is geen fabrikant te vinden die leuk het schema van zijn versterkers publiceert, dus waar basseer je dan je conclusies op als je de moeite niet neemt om ooit iets open te schroeven om er via een andere wag achter te komen?

Er zijn genoeg fabrikanten die dit wel doen, dus dit is een beetje grote onzin.

Ik wacht nog steeds op concrete voorbeelden van versterkers die je onderzocht hebt waar alle voorgaande conclusies van jou op gebaseerd zijn. Je blijft er maar omheen draaien, zo'n moelijke vraag was dit toch niet? Een betere toelichting kan je toch niet geven? Overtuig ons! Dat is alles wat ik vraag.