Sebastiaan de vries Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 Beste Hans, Zie hier wat metingen van Stereophile. Een Krell FPB350 met een 50 Hz. sinus. Ideaal zie je alleen deze toon in het spectrum. Alle spikes eromheen zijn harmonische die de amp zelf opwekt en si dus regelrechte vervorming. Alle spikes eromheen zijn alle ongewensten harmonische die er niet thuis horen vanaf -70dB! Een Mark Levinson NO334: Netjes met de eerste spike op -90dB. De Bryston 14BSST De enige amp van alle amps gestest in stereophile, geen harmonische boven -100dB! Nu een 18 en 20KHz. toon. We willen alleen deze twee tonen terug zien. Alle spikes eromheen zijn opgewekte (intermodulatie) harmonoische door de amp zelf en horen dus NIET thuis in het muzieksignaal. Het zijn juist deze harmonische die een amp zogenaamd "snel" of "warm" etc. laten klinken Dit is een model voor wat een een nog veel ingewikkelder kopersiectie zou kunnen zijn bijv. De Krell FPB350: 17 en 21 KHz. al op -60dB! De Mark Levinson NO334: De eerste spikes -80dB. een breed harmonische spectrum van spikes die er niet horen! De Bryston 14BSST: Nagenoeg geen harmonsiche vervorming... Do I need to say more? De bryston is de enige die het signaal zo puur mogelijk weergeeft met zo min mogelijk harmonische vervorming. Het gemis aan harmonische boven of ondertonen is wat jij als zijnde "sloom" kwalificeerd hans Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 Threshold maakt de beste versterkers. Daar kan niets tegenop. Eenmaal een bakbeest van een Threshold gehoord, en je wilt nooit meer anders. Wat een schoonheid in het geluid. Daar kan Bryston nog een hoop van leren. {even Sebastiaan jennen} Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 Kijk eens wat een plaatje. Dan ben je in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 Kijk eens wat een plaatje. Dan ben je in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 Beste bas, De plaatjes laten alleen de brute kracht van die versterkers zien. Nu nog plaatjes bij 0,1 en 1W output en een sinus van 1 kHz, die zijn veel interessanter icm met Chario speakers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 Ik ben op zoek naar de Threshold eindversterker met de 2 analoge meters in het front. Ik ben het typenummer kwijt. Wat een schoonheid en kracht in het geluid. Als het om de ogen gaat, dan had ik wel een voorkeur voor ML gehad. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 De plaatjes laten alleen de brute kracht van die versterkers zien. Dat is ook best belangrijk. Een goede versterker moet niet alleen de luidsprekers aansturen, maar ook de vloer en het bankstel. Dat kan alleen maar met een brute amp. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundwave Posted 2 september 2006 Report Share Posted 2 september 2006 De plaatjes laten alleen de brute kracht van die versterkers zien. Dat kan alleen maar met een brute amp. klik of deze klik Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 2 september 2006 Report Share Posted 2 september 2006 Overigens ben ik tegenwoordig van mening dat een voorversterker veel meer het karakter bepaald van een eindversterker, zodat ik het voor een kleine 10% met de stelling van Jacco eens ben :-). Verschillen tussen eindversterkers zijn relatief minder klein dan verschillen tussen voorversterkers (vinnik). Kijk dat is nu een uitspraak naar mijn hart. De voorversterker bepaalt de klankkleur en Is daarom veel belangrijker dan de e.v. Die moetn goed matchen qua vermogen met de speakers. Verschillen zijn er wel, maar als de e.v. goed is gebouwd/ontworpen (voeding?) dan zijn er verschillen, maar niet groot. Buizen, hybride of volledig transistor maakt ook nog wel wat uit is mijn ervaring, maar dat is vooraal een kwestie van smaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans 67 Posted 2 september 2006 Report Share Posted 2 september 2006 Overigens ben ik tegenwoordig van mening dat een voorversterker veel meer het karakter bepaald van een eindversterker, zodat ik het voor een kleine 10% met de stelling van Jacco eens ben :-). Verschillen tussen eindversterkers zijn relatief minder klein dan verschillen tussen voorversterkers (vinnik). Kijk dat is nu een uitspraak naar mijn hart. De voorversterker bepaalt de klankkleur en Is daarom veel belangrijker dan de e.v. Die moetn goed matchen qua vermogen met de speakers. Verschillen zijn er wel, maar als de e.v. goed is gebouwd/ontworpen (voeding?) dan zijn er verschillen, maar niet groot. Buizen, hybride of volledig transistor maakt ook nog wel wat uit is mijn ervaring, maar dat is vooraal een kwestie van smaak. Ook ik sluit me hier bij aan. Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 september 2006 Report Share Posted 2 september 2006 Citaat: "Twee dingen vallen onmiddellijk op bij het beluisteren van deze versterkers. Het hoog wordt zeer Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 2 september 2006 Report Share Posted 2 september 2006 [...] De Bryston 14BSST: Nagenoeg geen harmonsiche vervorming... Do I need to say more? De bryston is de enige die het signaal zo puur mogelijk weergeeft met zo min mogelijk harmonische vervorming. Het gemis aan harmonische boven of ondertonen is wat jij als zijnde "sloom" kwalificeerd hans Groeten, Bas Beste Bas, Dit is wat ik noem interessant. Dat die Bryston het gewonnen heeft, is mij wel duidelijk. Ik ben het niet Pjotr eens dat de plaatjes bij lage uitsturingen meer zouden zeggen. Zonder meer heeft ie wel een punt, maar ik beschouw zo'n brute kracht meting als maat voor het vermogen van de tegenkoppellus om de versterker in bedwang te houden. (hoe schrijf ik dat op??) Leuke metingen, ze zouden zo door mij gedaan zijn...Ik heb ooit een interview gelezen met de baas van Bryston en daaruit bleek dat ie down-to-earth is. Zo ook zijn versterker. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 2 september 2006 Report Share Posted 2 september 2006 Feit blijft dat veel van bovengenoemde merken voor een hoop mensen onbetaalbaar zijn en dat het daarom toch zin heeft om te zoeken naar een goedkoper, minder bekend alternatief. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 september 2006 Author Report Share Posted 2 september 2006 Mbt Bryston moet ik zeggen dat het slome vooral bij de oudere Brystons hoorde. Nieuwere ken ik niet zo goed. Maar het gaat eigenlijk niet over die drie... het gaat om de andere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 september 2006 Author Report Share Posted 2 september 2006 Feit blijft dat veel van bovengenoemde merken voor een hoop mensen onbetaalbaar zijn en dat het daarom toch zin heeft om te zoeken naar een goedkoper, minder bekend alternatief. Dat is wat ik bedoel. Niet iedereen heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 2 september 2006 Report Share Posted 2 september 2006 Op de UC-dag in Oud-Beijerland zat je op een gegeven moment in het lokaal van Bas te luisteren naar de Krell van DJohn met daarop mijn Chario-tjes. Toen heb ik je toch horen zeggen "dat is nog het beste wat ik vandaag gehoord heb". Ik neem/nam die opmerking met een korreltje zout maar kennelijk beviel die "krijsende" Krell toen toch niet zo slecht. Ik ben het wel met je eens dat je met de genoemde "top"merken niet per definitie beter af bent en dat je die namen altijd en eeuwig weer tegen komt, maar het is ook een fout om iets af te keuren, juist omdat het bekend is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 september 2006 Author Report Share Posted 2 september 2006 Op de UC-dag in Oud-Beijerland zat je op een gegeven moment in het lokaal van Bas te luisteren naar de Krell van DJohn met daarop mijn Chario-tjes. Toen heb ik je toch horen zeggen "dat is nog het beste wat ik vandaag gehoord heb". Ik neem/nam die opmerking met een korreltje zout maar kennelijk beviel die "krijsende" Krell toen toch niet zo slecht. Ik ben het wel met je eens dat je met de genoemde "top"merken niet per definitie beter af bent en dat je die namen altijd en eeuwig weer tegen komt, maar het is ook een fout om iets af te keuren, juist omdat het bekend is. Ach Kraus.. alles is relatief.... En de door mij beschreven verschillen zijn (veel) minder groot dan die kreten aangeven. Het gaat er om dat er ook andere zijn die het vaak beter doen. (je moet toch wat doen om de discussie los te krijgen...? ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 september 2006 Report Share Posted 2 september 2006 Ik ben op zoek naar de Threshold eindversterker met de 2 analoge meters in het front. Ik ben het typenummer kwijt. Wat een schoonheid en kracht in het geluid. Als het om de ogen gaat, dan had ik wel een voorkeur voor ML gehad. Groeten Edwin Beste Edwin, Even googelen maar dat was de T-800. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yoda Posted 2 september 2006 Report Share Posted 2 september 2006 Zo heb ik een Klein geintegreerd Primare versterkertje. Echt een heel mooi klinkend ding met behoorlijk vermogen. Kijk, da's naar mijn hart: weg met al die grote gekke powerbakken! Gewoon in een 44 breed en 10cm hoog doosje! Of neem een voorbeeld aan die Linn Chakra/Klimax/Solo amps' da's nog eens een sieraad in huis, als we het toch over luisteren met je ogen hebben. Less=More Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 2 september 2006 Report Share Posted 2 september 2006 Ik ben op zoek naar de Threshold eindversterker met de 2 analoge meters in het front. Ik ben het typenummer kwijt. Wat een schoonheid en kracht in het geluid. Als het om de ogen gaat, dan had ik wel een voorkeur voor ML gehad. Groeten Edwin Beste Edwin, Even googelen maar dat was de T-800. Groeten, Bas En bedankt, Bas. Jammer genoeg kan ik er geen afbeelding van vinden op Google. Maar ooh ooh, wat een versterker, en wat een schande dat dat daar geen plaatje van te vinden is. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 2 september 2006 Report Share Posted 2 september 2006 Hier een Threshold kloon van het merk Usher. {Usher Audio R 1.5} Ziet er ook heel mooi uit, maar heb hem helaas nog niet gehoord. Maar hij schijnt wel heel schoon te klinken volgens de reviews. Moet je die prachtige TO3 transitoren zien op de grote koperen koelprofiel bevestigd. Dat zie je niet veel meer. En hij kost maar 2200 Euro gemiddeld. Pluim voor Usher. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 september 2006 Author Report Share Posted 2 september 2006 Thingman heeft zo'n Usher. Klinkt zeker heel erg open en (in mijn oren) vervormingsvrij. Op de plaatjes staan twee verschillende versterkers. De bovenste heeft n.l. 16 torren op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 2 september 2006 Report Share Posted 2 september 2006 Thingman heeft zo'n Usher. Klinkt zeker heel erg open en (in mijn oren) vervormingsvrij. Op de plaatjes staan twee verschillende versterkers. De bovenste heeft n.l. 16 torren op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 2 september 2006 Report Share Posted 2 september 2006 De bovenste heeft n.l. 16 torren op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 september 2006 Author Report Share Posted 2 september 2006 De bovenste heeft n.l. 16 torren op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts