Jump to content

Draaitafel afstellen

Snarf aka Frans
 Share

Recommended Posts

Beste forummers,

Ik zoek iemand die mijn draaitafel op en top kan afstellen, ik wil dit echter wel bij mij thuis laten doen, dit omdat ik een nogal afstellingsgevoelige arm van Hadcock gebruik. Ook zou ik graag willen dat het afstellen met behulp van een scoop gebeurd. Ik woon in Enkhuizen en heb een vergoeding over voor het afstellen.

Mijn combi is als volgt:

Logic DM101 met origin live DC motor

Hadcock GH228 (een van de eerste types) unipivot

Grado reference master wood element.

Graag op een termijn van pakweg 1 a 2 maand, dit omdat ik eerst de armbekabeling wil vervangen, er zit nu een tijdelijke kabel in die te stug is en de beweging van de hadcock belemmerd. Tips voor een goede soepele (betaalbare) armkabel zijn welkom.

Groet Frans

Frans, volgens mij zit er een stekker verbinding op jou arm. Dan kun je arm zelf toch tijdens het vervoer heel makkelijk afnemen, beschadig je het lager niet.

Instellingen kun je borgen.

GH228.JPG

Of heb jij een ander type arm?

Groet

Mark

Beste,...........

Simpel is een Rega arm en als je niet precies weet hoe het moet is dat verkeerd te doen !

En een 1 puntsgelagerde arm is nooit echt simpel oftewel het kost tijd om het goed te doen.

Als je het niet doet of verkeerd dan zou het simpel kunnen zijn.

Volgens mij zou deze mijnheer kontalt kunnen opnemen met mjok hier ook regelmatig aan wezig op het forum.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Frans, volgens mij zit er een stekker verbinding op jou arm. Dan kun je arm zelf toch tijdens het vervoer heel makkelijk afnemen, beschadig je het lager niet.

GH228.JPG

Groet

Mark

Ik heb een ouder type, zonder stekker verbinding. Afstellen van een hadcock is zeker niet makkelijk, wel mooi te doen, maar het gaat mij om een maximaal haalbare afstelling, afgeregeld met scoop. Ik kan zelf de setup redelijk goed afstellen, maar denk dat er nog meer uit te halen is.

Haudio:

bedankt voor de tip, ik zou ook graag jou kant op komen, maar ben bang dat instellingen door vervoer verlopen.

Groet Frans

GH228.JPG

Groet

Mark

Ik heb een ouder type, zonder stekker verbinding. Afstellen van een hadcock is zeker niet makkelijk, wel mooi te doen, maar het gaat mij om een maximaal haalbare afstelling, afgeregeld met scoop. Ik kan zelf de setup redelijk goed afstellen, maar denk dat er nog meer uit te halen is.

Haudio:

bedankt voor de tip, ik zou ook graag jou kant op komen, maar ben bang dat instellingen door vervoer verlopen.

Groet Frans

Beste Frans,

Ik denk dat MJ-OK wel naar jou toe wil komen.

Maar Alabaster (Jos) heeft dezelfde arm als die van jou en daar zit een Jan Allaerts is, ook die is vervoerd by car naar en van Sneek dat was geen enkel probleem na het borgen van min of meer loszittende onderdelen verloopt het niet.

Maar dat geeft niet, het is your choice ;)

MvG,

Haudio

GH228.JPG

Groet

Mark

Haudio:

Groet Frans

Beste Frans,

Ik denk dat MJ-OK wel naar jou toe wil komen.

Maar Alabaster (Jos) heeft dezelfde arm als die van jou en daar zit een Jan Allaerts is, ook die is vervoerd by car naar en van Sneek dat was geen enkel probleem na het borgen van min of meer loszittende onderdelen verloopt het niet.

Maar dat geeft niet, het is your choice ;)

MvG,

Haudio

Op zich durf ik het wel aan als jij zegt dat het ok is, heb je ventueel ook een betaalbare soepele armkabel? de kabel loopt van onder de arm uit direct naar twee chassis delen.

Groet Frans

Kom naar de Nationale Pick-up dagen 2006, vrijdag 3 en zaterdag 4 november.Nationale Pick-up Dagen 2006Geen geknoei, top kwaliteit afstelling, gelijk het resultaat beluisteren. En verder ontzettend gezellige gebeurtenis :rolleyes: Maar ja, dan moet je er toch wel voor op reis... Ben je te verleiden?

Ik wel; net gebeld;

ik ga zaterdag morgen mijn P25 laten controleren. :)

Bedankt voor de tip.

Kom naar de Nationale Pick-up dagen 2006, vrijdag 3 en zaterdag 4 november.Nationale Pick-up Dagen 2006Geen geknoei, top kwaliteit afstelling, gelijk het resultaat beluisteren. En verder ontzettend gezellige gebeurtenis :rolleyes: Maar ja, dan moet je er toch wel voor op reis... Ben je te verleiden?

Ik wel; net gebeld;

ik ga zaterdag morgen mijn P25 laten controleren. :)

Bedankt voor de tip.

Tjonge, dan al? Je bent er vroeg bij ;) Of ben je bang dat je er in november wegens de drukte niet tussendoor komt? :P

John,

Bij Ketelaar de hele draaitafel laten afstellen tijdens de pick up dagen zal volgens mij niet lukken. De draaitafels worden even vlot nagelopen en klaar. Vijf minuten, langer niet., Voor een goede afstelling met scoop, testplaat etc. ben je aanzienlijk langer bezig. Het is wel zo dat Johan dit ook vakkundig kan en doet, maar dan moet je er een keer op afspraak langs.

Jos

John,

Bij Ketelaar de hele draaitafel laten afstellen tijdens de pick up dagen zal volgens mij niet lukken. De draaitafels worden even vlot nagelopen en klaar. Vijf minuten, langer niet., Voor een goede afstelling met scoop, testplaat etc. ben je aanzienlijk langer bezig. Het is wel zo dat Johan dit ook vakkundig kan en doet, maar dan moet je er een keer op afspraak langs.

Jos

Jos,

Je hebt toch maar een klein beetje gelijk. Vorig jaar of het jaar daarvoor heeft Van den Hul aan

Ik wel; net gebeld; ik ga zaterdag morgen mijn P25 laten controleren. :) Bedankt voor de tip.

Tjonge, dan al? Je bent er vroeg bij ;) Of ben je bang dat je er in november wegens de drukte niet tussendoor komt? :P

Yep!

Een Rega heeft volgens mij niet zoveel werk nodig, schat ik.

Voor een vakman moet dat toch zo gedaan zijn?

Yep! Een Rega heeft volgens mij niet zoveel werk nodig, schat ik. Voor een vakman moet dat toch zo gedaan zijn?
:) Oh, nu vat ik 'm pas goed. De speler is dus niet afgelopen zaterdag 2 september afgesteld, maar je gaat het op 4 november laten doen B)

Yep! Zo is 't. :)