Jump to content

"Foute" speakers (?)

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Soms kunnen speakers er zo heerlijk fout uitzien. Ik denk aan de oude JBLs (jaren 70) of aan die idiote Magnat reus.

Kwam via de http://www.highfidelitybelgium.be/ link op Swan speakers:

f5fb.jpg

http://www.swanspeaker.com/product/htm/view.asp?id=280

I want two B)

Beste Henrie,

Het ziet er uit als die Philips triplex kastjes die in de jaren 70/80 bij Philips hi-fidelity systemen zaten. (die draaitafel emt amp en tuner in een). :D

Ik vind het er erg fout en weinig innovatief uitzien. Tuurlijk kan dat een bekrompen onterecht vooroordeel zijn maar we hebben het hier alleen over uiterlijk ;):D

Groeten,

Bas

Beste Henrie,

Het ziet er uit als die Philips triplex kastjes die in de jaren 70/80 bij Philips hi-fidelity systemen zaten. (die draaitafel emt amp en tuner in een). :D

Ik vind het er erg fout en weinig innovatief uitzien. Tuurlijk kan dat een bekrompen onterecht vooroordeel zijn maar we hebben het hier alleen over uiterlijk ;):D

Groeten,

Bas

Het is meer de asosciatie die maakt dat jij ze fout vindt dus... Ok, dat kan...

Ik zag trouwens gisteren bij de Media Markt deze staan:

hk_1148_4.jpg

Of in ieder geval leken ze er op. Ik weet niet meer precies welk type het was...

Zien er in ieder geval ook wel enigszins fout uit. Niet echt lelijk (vind ik), maar ook niet meer zo van deze tijd. Wist niet dat deze types nog gemaakt worden trouwens... :huh:

Deze exact had ik eind jaren '70. Al mijn vrienden vonden het verschrikkelijke monsters (wasmachines).

Ik vind ze tot op de dag van vandaag prachtig.

B_W_DM70_pic0202.jpg

Liefde maakt blind, zullen we maar zeggen dan... ;)

Nee, ik ben het dan wel met je vrienden eens: vind ze behoorlijk lelijk...

Die B&W kan ik me nog wel herinneren. Welke ik echt lelijk vond waren die faselineaire kangeroe modellen (al waren ze best goed)

Kan geen pic vinden, maar:

http://www.bwspeakers.com/downloadFile/spe...-DM6_manual.pdf

http://www.audiokit.it/ITAENG/UpSpeak/B&WDM6/B&WDM6.htm

Nu we het toch over 'foute' speakers hebben, ik kwam net dit tegen op Marktplaats.

Na wat googlen kwam ik erachter dat deze speakers zijn gebaseerd op Blueroom (B&W) speakers en gemaakt zijn door een kunstenaar, genaamd Dadara, pseudoniem voor Daniel Rozenberg. De speakers staan ook op z'n website. Paar fotootjes:

20020320143229.jpg

20020320143551.jpg

20020320143305.jpg

20020320143146.jpg

20020320143056.jpg

Tja... je moet ervan houden zeg maar... ;)

Het ziet er uit als die Philips triplex kastjes

...

Ik vind het er erg fout en weinig innovatief uitzien. Tuurlijk kan dat een bekrompen onterecht vooroordeel zijn maar we hebben het hier alleen over uiterlijk ;)

Het zijn ook triplex kastjes met erg weinig innovatie. Ze zullen ook wel verschrikkelijk slecht meten.

Maar wat betreft het vooroordeel heb je misschien wel gelijk, ik heb ooit een exemplaar gehoord met bijbehorende versterker, dat klonk toch wel heel erg fraai.

• Members
Deze exact had ik eind jaren '70. Al mijn vrienden vonden het verschrikkelijke monsters (wasmachines).

Ik vind ze tot op de dag van vandaag prachtig.

B_W_DM70_pic0202.jpg

Liefde maakt blind, zullen we maar zeggen dan... ;)

Nee, ik ben het dan wel met je vrienden eens: vind ze behoorlijk lelijk...

Shit, die zijn nou juist helemaal in mijn straatje, als ze net zo hard kunnen als dat ze eruit zien...

Iets verder lees ik dat het B&W's zijn ? Welke dan ? Toch eens zien of die dingen nog ergens te scoren vallen. Effe wit met rood spuiten, is het thuisfront ook weer tevreden ;) ...