RastaPhil Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 20 cm vind ik ook op het randje voor een tweeweg, en zeker met een (visaton?) ribbon, die klinken het best vanf 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 30 september 2006 Report Share Posted 30 september 2006 Beste Loes, Dus alle b&w weergevers zijn per definitie fout? (wil ik dit antwoord wel horen..... ) Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 30 september 2006 Report Share Posted 30 september 2006 B&W heeft het harsen wat beter voor elkaar dan de andere merken. Maar voor de rest ben ik het helemaal met Loes eens. PP is troep (en niet eens die uit Haarlem). Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 30 september 2006 Report Share Posted 30 september 2006 loes heeft geen gelijk,Kevlar is helemaal niet fout !! ps: geel is in Ik denk dat wanner je een gele luidspreker ergens besteld dat de wachttijd toch wat langer is. Ze moeten de verf nog kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 30 september 2006 Report Share Posted 30 september 2006 Beste Loes, Dus alle b&w weergevers zijn per definitie fout? (wil ik dit antwoord wel horen..... ) Groeten, Bas Noh fout.... Echt opwindend is het allemaal niet, maar om nou gelijk van "fout" te spreken lijkt me wat ongenuanceerd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 30 september 2006 Report Share Posted 30 september 2006 Beste Loes, Dus alle b&w weergevers zijn per definitie fout? (wil ik dit antwoord wel horen..... ) Groeten, Bas Noh fout.... Echt opwindend is het allemaal niet, maar om nou gelijk van "fout" te spreken lijkt me wat ongenuanceerd! Beste Loes, Opwinding moet in de muziek en de muzikanten zitten. De weergevers hoeven dit alleen maar door te geven Maargoed dit soort discussies hebben we al eens eerder gehad over huiskamers die de natuurlijke klank verkleuren. Die gele dingen die jij zo haat worden wel bij het merendeel van de klassieke opname studios gebruikt vanwege hun neutraliteit. En ik ben ook van mening dat B&W een van de meest neutraal klinkende ls. op de markt maakt (neutraal heeft dus niets te maken met super pinpoint imaging en super 3D klankbeelden!!, Met neutraal bedoel ik tonale en harmonische herkenning van belangrijke instrumenten). Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 30 september 2006 Report Share Posted 30 september 2006 Die gele dingen die jij zo haat worden wel bij het merendeel van de klassieke opname studios gebruikt vanwege hun neutraliteit. En ik ben ook van mening dat B&W een van de meest neutraal klinkende ls. op de markt maakt (neutraal heeft dus niets te maken met super pinpoint imaging en super 3D klankbeelden!!, Met neutraal bedoel ik tonale en harmonische herkenning van belangrijke instrumenten). In de opnamestudio gebruikt men wel vaker dingen die in een audiofiele keten niet thuishoren en ik zou wat er daar allemaal staat liever niet tot standaard voor mij thuis willen verheffen. Ik ben zelf van mening dat B&W een van de saaist en traagst klinkende luidsprekers bouwt, daar een mooi verhaaltje omheen fabriceert en profiteert van een succesvol marketing-apparaat, maar ook dat is maar een mening. Wat jij als neutraal omschrijft ervaar ik blijkbaar heel anders Bas, maar nogmaals, ik heb in dit topic het merk B&W geen foute speaker genoemd, wat je me verder ook in de mond probeert te leggen. Als ik het zelf niet mooi vind klinken op basis van mijn eigen referentie, helpt daar geen verhaaltje aan, want het komt via de oren binnen, niet via letters en verhaaltjes. Loes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen_d Posted 30 september 2006 Report Share Posted 30 september 2006 B&W is niet alleen maar marketing, dat is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 30 september 2006 Report Share Posted 30 september 2006 B&W is niet alleen maar marketing, dat is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymond1 Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 Wat Bas hierboven schrijft ben ik volledig met hem eens.Opwinding in muziek komt bij de muzikanten vandaan en niet bij de weergevers.Naar mijn idee is het zeer duidelijk te horen of een muzikant er zin in heeft of niet.Een goed voorbeeld vind ik Metallica.Hun studio-albums klinken allemaal erg strak en netjes.Een paar jaar terug speelden ze op Rock am Ring,vlak na de release van Saint Anger.Geloof een van de eerste live-optredens van hun in lange tijd.Zo energiek en vol overgave heb ik ze nog nooit horen spelen!Ze gingen echt helemaal los,met dezelfde nummers die op hun studio-albums staan.Of die live-dvd van Lucie Silvas met het Metropole Orchestra.Daar merk je het contrast echt goed.Lucie heeft er echt zin in en geeft alles wat ze heeft.Doet ze erg goed.Het orkest speelt ook erg goed,een beetje t Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompj Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 B&W is niet alleen maar marketing, dat is Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 iets is niet goed; je vindtiets goed! Daar ben ik het nu helemaal mee eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 Uit de woorden van Loes maak ik op dat niet iedereen deze 'eerlijkheid' waardeerd.Dat is naar mijn mening een kwestie van smaak en tevens de rede dat er zoveel verschillende luidsprekers op de markt zijn. Het gaat zelfs nog verder: dat wat je hier als eerlijkheid omschrijft ervaar ik helemaal niet zo, integendeel. Net als jij hou ik daar uiteraard ook van, alleen denk ik zelf dat het niet door deze luidsprekers wordt geboden. Niet in het bereik van de lage tonen (meestal nogal aangedikt) en ook niet in het hoog (ingesloten). Kortom, van de aangeboden eerlijkheid in de vorm van een signaal blijft er nogal wat achter in de luidspreker, die er geen weg mee weet. Of het smaak is weet ik niet en het maakt mij ook eerlijk gezegd niet uit. Ik luister en dan weet ik wel of ik het waarderen kan of niet. Loes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 En al die studio`s die geen gebruik maken van die gele flappers zijn dat nu allemaal slechte studio`s? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymond1 Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 Ik geloof dat ik wat duidelijker had moeten zijn in mijn mening over B&W.Misschien komt het over alsof ik beweer dat B&W goed is,maar ik bedoelde ermee dat ik B&W goed vind en dat ik in die mening niet de enigste ben.Net als dat er veel mensen zijn die B&W niet goed vinden.Vaak wordt dan gezegd dat ze teveel laag en te weinig hoog geven.Waardoor dat komt zou ik niet weten.Verkeerde opstelling?Verkeerde versterker?Het gehoor is net wat anders?(niet dat ze doof zijn hoor!Dan zouden voor mij B&W-fanaten net zo goed doof kunnen zijn!) Het is maar net wat een bepaalde persoon goed vind klinken. Maar we dwalen af hier.Het wordt nu een discussie over welke ls. goed zijn en welke niet.Daar komen we toch nooit uit. Het ging over foute luidsprekers en nu we het toch over B&W hebben:het verbaasd mij een beetje dat ik deze nog niet gezien heb hier: Dit vind ik toch van die lompe dingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 Ok even ontopic weer dan. Een hele foute Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 Ok even ontopic weer dan. Een hele foute Steek uit die nek en leg mij nu eens uit wat hier fout aan is, Bas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 Het gaat toch om uiterlijk? dat is erg fout... Ik heb zelf de iets kleinere IRS Beta en IRS 1B's gehad dus ik kan het weten.. De IRS 1B's hebben van alle IRS systemen het beste laag. Echter de integratie tussen de mid-hoog zuilen en laag was altijd problematisch, nog maar te zwijgen over alle design fouten van deze systemen en alle ellende die ik mee heb gemaakt. Dus erg fout. De design filosifie sprak me natuurlijk wel erg aan. Echter beide systemen konden niet de druk en autoriteit leveren van mijn gele flappers. en al helemaal niet de homeginiteit en natuurlijkheid Deze heb ik gehad: en deze: Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 Het gaat toch om uiterlijk? dat is erg fout... Ik heb zelf de iets kleinere IRS Beta en IRS 1B's gehad dus ik kan het weten.. De IRS 1B's hebben van alle IRS systemen het beste laag. Echter de integratie tussen de mid-hoog zuilen en laag was altijd problematisch, nog maar te zwijgen over alle design fouten van deze systemen en alle ellende die ik mee heb gemaakt. Ja dat uiterlijk.... is een zaak van smaak Die glimmende conussen bekoren mij ook niet. Maar die jij hebt gehad vind ik stilistisch gezien veel beter geslaagd hoor, zo helemaal uit hout opgetrokken en zwarte conussen. Beter dan de B&W voorbeelden die jij gisteren gaf van een hoekige houtfineer-baskast met een glimmend zwarte vlag-op-modderschuit-middentonerbehuizing bovenop. De technische klachten ken ik wel; ik had er ook al vaker over gehoord in eigen kring. Ondanks mooie cijfers en verhaaltjes kun je middenin het laagmidden gewoon nooit overstappen op een totaal ander type speaker zonder hoorbare discrepanties. Dat is onderin al zo moeilijk (sub integreren), laat staan in het echte toongebied. Loes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 Maar woodwinds wat bekoort je wel aan luidsprekers? Wat me bekoort aan luidsprekers is natuurlijk primair hoe ze klinken, maar dit is een topic met een knipoog waarbij het dacht ik vooral om uiterlijkheden gaat. Het licht is tijdens het luisteren zodanig dat ik dat allemaal niet zie: het is helemaal donker of de verlichting is heel gedempt. Ik vind de Sonus Faber die zoveel lijkt op de klankkast van een contrabas heel erg mooi, zowel om te zien als qua klank. Zoveel muzikaliteit en betrokkenheid oproepend, dat hoor ik maar zelden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 Maar woodwinds wat bekoort je wel aan luidsprekers? Wat me bekoort aan luidsprekers is natuurlijk primair hoe ze klinken, maar dit is een topic met een knipoog waarbij het dacht ik vooral om uiterlijkheden gaat. Het licht is tijdens het luisteren zodanig dat ik dat allemaal niet zie: het is helemaal donker of de verlichting is heel gedempt. Ik vind de Sonus Faber die zoveel lijkt op de klankkast van een contrabas heel erg mooi, zowel om te zien als qua klank. Zoveel muzikaliteit en betrokkenheid oproepend, dat hoor ik maar zelden. Ik denk dat je de Kharma bedoeld...?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 Dit maakt het huis toch wel erg vol: Haha, die Euro-pallets eronder... Prachtig... Ps. ook een afzichtelijk interieur trouwens... Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 Ik denk dat je de Kharma bedoeld...?? No way Hans, ik bedoel deze: Stradivari Homage Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 Ik denk dat je de Kharma bedoeld...?? No way Hans, ik bedoel deze: Stradivari Homage Ja, net een contra bas inderdaad... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 Ik denk dat je de Kharma bedoeld...?? No way Hans, ik bedoel deze: Stradivari Homage En vindt jij die op een klankkast van een contrabas lijken...?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now