Jump to content

"Foute" speakers (?)

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Dan vergeef ik jou, samen met de andere audiofielen, dat jullie het zo belangrijk vinden om woordjes zoals "superieure weergave, veel innerlijk detail, mooie dynamiek, kort droog laag" te gebruiken. :lol::D

Die woordjes worden alleen in een juiste context gebruikt (niet om minachting uit te drukken).

Doe jij lekker blazen, doe ik lekker luisteren naar de dingen die er inderdaad toe doen :)

Lelijk en fout is niet hetzelfde.

Denk aan "foute vrouwen" bv :P

topic werd gestart door jou ik citeer Soms kunnen speakers er zo heerlijk fout uitzien :P

Mmmm zo vind ik bv de nautilus 801 oerlelijk ogen, ze klinken wel geweldig. Oww erik ik ken iemand die ze verkoopt intresse? :)

KPTMCMGRAND4_300.jpg

Klipsch KPT-MCM-4-T Grand

Een WAF van 0,0%.. :D

Dat klonk destijds voor een PA systeem wel erg goed :)

Dat geloof ik direct! Ik denk dat menig 'high-end' luidspreker niet kan tippen aan de full-range dynamiek die met dit systeem mogelijk is. Erg geschikt voor film geluid (ook speciaal voor gemaakt trouwens)!

Dat geloof ik direct! Ik denk dat menig 'high-end' luidspreker niet kan tippen aan de full-range dynamiek die met dit systeem mogelijk is. Erg geschikt voor film geluid (ook speciaal voor gemaakt trouwens)!

Blazen dus!!! :D

Nou, door het hoge rendement klinken dit soort systemen vaak ook erg gedetaileerd op lage luisterniveau's.. :rolleyes:

Blazen dus!!! :D

Jazeker :D

Ik heb dit systeem (of een voorloper ervan) eind jaren '80 gehoord (met per kant 2 van die bass bins) tijdens een oudejaarsfeest in theater Desmet in Amsterdam. Dat ging idd erg hard maar wat heel opvallend was: Zonder ook maar een spoortje van dichtlopen over het hele frequentiegebied. Een heel open en transparant geluid op zowel lage als hoge volumes, iets waar menig gewoon high-end speaker niet aan kan tippen.

Een gevaarlijk systeem eigenlijk, want zo'n systeem wat zo weing vervormt kan veel harder voordat het zeer gaat doen dan goed is voor je oortjes. De geluidsniveaus kunnen fysiek veel hoger zijn dan je gevoelsmatig ervaart door het ontbreken van vervorming.

Echt een geluid wat in mijn geheugen gegrift staat en wat je eigenlijk pas resentelijk bij goede PA met veel DSP processing kan horen.

;)

Ik heb dit systeem (of een voorloper ervan) eind jaren '80 gehoord (met per kant 2 van die bass bins) tijdens een oudejaarsfeest in theater Desmet in Amsterdam. Dat ging idd erg hard maar wat heel opvallend was: Zonder ook maar een spportje van dichtlopen over het hele frequentiegebied. Een heel open en transparant geluid op zowel lage als hoge volumes, iets waar menig gewoon high-end speaker niet aan kan tippen.

Een gevaarlijk systeem eigenlijk, want zo'n systeem wat zo weing vervormd kan veel harder voordat het zeer gaat doen dan goed is voor je oortjes. De geluidsniveaus kunnen fysiek veel hoger zijn dan je gevoelsmatig ervaart door het ontbreken van vervorming.

Echt een geluid wat in mijn geheugen gegrift staat en wat je eigenlijk pas resentelijk bij goede PA met veel DSP processing kan horen.

;)

Ja, dat herken ik. De afwezigheid van compressie door deformerende of opbrekende luidsprekerconussen klinkt heel opvallend! :)

Onlangs kocht ik een actieve gemakkelijk te transporteren PA-monitor om op locatie nagalmmetingen en andere geluidsmetingen te doen (ivm de controle van bouwnormen in op te leveren bouwprojecten). Ook geschikt om goed nagalm te kunnen meten in een bedrijfskantine bijvoorbeeld en op plekken waar audiofielen bang zijn om 90dB ruis via hun eigen set weer te geven..... :huh:

Nou heb ik 'm ook eens hier in de huiskamer neergezet; 't blijft leuk spul en ik was gelijk weer terug in de puberteit ;)

Man, dat knalt als je er een cd-speler op aansluit en de ingebouwde DSP equalisatie een beetje goed afstelt. En dan nog maar in mono. Of 110dB roze ruis in de huiskamer neerzetten (letterlijk); dan heb je het gevoel dat iemand de hele tijd kleine stompjes in je maag aan het geven is in een hoog tempo. Er komt 50Hz uit op volle sterkte; dat is best indrukwekkend. ;)

Toine.

• 2 weeks later...
Ik vind hem wel mooi hoor, krijgt een beetje de status van kunstwerk.

Wel erg jaren '70 kunst dan. Vind dit echt foeilelijk: geen vlees geen vis.

Sommige dingen kunnen mooi van lelijkheid zijn maar daar valt dit toch niet onder wmb. Doe dan die staartklok maar :D

;)