spido Posted 28 september 2006 Report Share Posted 28 september 2006 Beste, Het laag van de spekstenen ls. die ik had gehoor was ronduit voortreffelijk. Sorry klaas maar het wat harde midden-hoog had ik wel wat moeite mee. Groeten, Bas Beste Bas, Omdat Klaas zelf niet forumt, zal ik proberen voor hem te antwoorden: De (kleine) middentoner SPH-102KEP (foto 1) van het prototype van de PP SoundStone 20 had een oplopende karakteristiek, waardoor in het (zoals jullie gemeld: nog niet uit-ontwikkelde) model dat jullie destijds hoorden het midden-hoog te prominent was. Klaas was dat volkomen met jullie eens. Daarom werd deze middentoner direct vervangen door het grotere, meer lineaire type SPH-135KEP (foto 2), dat jij vermoedelijk nog wel kent van de PP King (en wellicht van Eriks Betonnix). Deze middentoner kan vrijwel als breedbander worden toegepast, wat een aantal problemen en bezwaren met filtering voorkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Omdat Klaas zelf niet forumt, zal ik proberen voor hem te antwoorden: Daarom werd deze middentoner direct vervangen door het grotere, meer lineaire type SPH-135KEP (foto 2) Deze middentoner kan vrijwel als breedbander worden toegepast, wat een aantal problemen en bezwaren met filtering voorkomt. Brrr, van die gele toetertjes ..... Zo'n ding heb ik nou nog nooit fatsoenlijk horen klinken. Durft die Klaas trouwens niet te posten of is ie doof geworden? Loes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Omdat Klaas zelf niet forumt, zal ik proberen voor hem te antwoorden: Daarom werd deze middentoner direct vervangen door het grotere, meer lineaire type SPH-135KEP (foto 2) Deze middentoner kan vrijwel als breedbander worden toegepast, wat een aantal problemen en bezwaren met filtering voorkomt. Brrr, van die gele toetertjes ..... Zo'n ding heb ik nou nog nooit fatsoenlijk horen klinken. Durft die Klaas trouwens niet te posten of is ie doof geworden? Loes. Geweldig dat jij ook kleuren hoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Geweldig dat jij ook kleuren hoort. Het is toch een topic over "foute speakers", Scatman? Nou, een geel toetertje onder een ribbon betekent van zichzelf een stevig probleem en vraagt om moeilijkheden: het toetertje moet heel hoog en kan dat niet anders dan door te gaan toeteren, zoals iemand een paar berichtjes terug al schreef in iets andere woorden. Verder klopt het wel: ik heb nog nooit een geel toetertje (een skwakkertje) lekker horen klinken. De gele blaffers zijn misschien een ander verhaal, da week verder nie, al vertrouw ik die ook niet helemaal..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Geweldig dat jij ook kleuren hoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Visaton schildert sommige gele toeterjes zwart. Dus ja .... Vind Loes haar uitleg wel duidelijk hoor schattige man. In zijn algemeenheid ben ik het er nog mee eens ook, gebreide en gestijfselde speakertoeters voor laagweergevers maar niet voor middentoners. Er zijn wel uitzonderingen op die algemeenheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Visaton schildert sommige gele toeterjes zwart. Dus ja .... Vind Loes haar uitleg wel duidelijk hoor schattige man. In zijn algemeenheid ben ik het er nog mee eens ook, gebreide en gestijfselde speakertoeters voor laagweergevers maar niet voor middentoners. Er zijn wel uitzonderingen op die algemeenheid. Jaaa.. Aangezien ik in het papierentoetertjestijdperk leef, valt nu pas het kwartje. Die breisels zijn aan mij niet besteed. Tsja, en waarom 3 weg als 2 weg ruim voldoet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Visaton schildert sommige gele toeterjes zwart. Dus ja .... Vind Loes haar uitleg wel duidelijk hoor schattige man. In zijn algemeenheid ben ik het er nog mee eens ook, gebreide en gestijfselde speakertoeters voor laagweergevers maar niet voor middentoners. Er zijn wel uitzonderingen op die algemeenheid. ik zet de 135 kep full range in, gaat heel goed moet ik zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 ik zet de 135 kep full range in,gaat heel goed moet ik zeggen. Dat snap ik dat dit goed gaat, want jij zegt eigenlijk bij alles automatisch dat je geen verschil hoort..... Dan zal een kevlar skwakker voor jou ook muziek maken lijkt mij. Loes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Je moet een en ander toch nog maar eens op een andere ( duidelijkere) manier proberen uit te leggen. Gele toetertjes zijn van een materiaal gemaakt dat het prima doet als vliegertouw, maar niet echt geschikt is om muzikale luidsprekers van te maken. Maarre, dat vind ik h Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Jaaa.. Aangezien ik in het papierentoetertjestijdperk leef, valt nu pas het kwartje.Die breisels zijn aan mij niet besteed. Tsja, en waarom 3 weg als 2 weg ruim voldoet? Vetvrij papier is een stuk geschikter voor conussen, klopt. In het geval van het zeepstenen boxmonster met de gele toetertjes moet je wel drieweg nemen met zo'n enorme woofer en dan een bandtweeter erboven, lijkt mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Jaaa.. Aangezien ik in het papierentoetertjestijdperk leef, valt nu pas het kwartje.Die breisels zijn aan mij niet besteed. Tsja, en waarom 3 weg als 2 weg ruim voldoet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Die 'enorme woofer' is slechts 20cm. Dus zo enorm is ie niet... Maar je bent wel weer lekker vooringenomen he. En dat terwijl audiofielen juist altijd zeggen dat je eerst moet luisteren, voordat je mag oordelen... Slechts 20cm? Dan is het dus echt een foute speaker, want zo'n woofer zet je in een tweeweg in. Over die vooringenomenheid: audiofielen zeggen dat misschien, maar ik niet. Loes (heette dit topic niet "foute speakers" ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 skwakker Beam me up! Please. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Jaaa.. Aangezien ik in het papierentoetertjestijdperk leef, valt nu pas het kwartje.Die breisels zijn aan mij niet besteed. Tsja, en waarom 3 weg als 2 weg ruim voldoet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Jaaa.. Aangezien ik in het papierentoetertjestijdperk leef, valt nu pas het kwartje.Die breisels zijn aan mij niet besteed. Tsja, en waarom 3 weg als 2 weg ruim voldoet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Die 'enorme woofer' is slechts 20cm. Dus zo enorm is ie niet... Maar je bent wel weer lekker vooringenomen he. En dat terwijl audiofielen juist altijd zeggen dat je eerst moet luisteren, voordat je mag oordelen... Slechts 20cm? Dan is het dus echt een foute speaker, want zo'n woofer zet je in een tweeweg in. Nou, misschien wil Klaas wel een 2-weg voor je bouwen. Kwestie van die middentoner eruit en klaar is Kees... eh Klaas... Toch? Ps. Ik heb ook 3-weg speakers met 20cm (nou vooruit: 21cm) woofers. Bij JBL snappen ze het dus ook al niet? Ik weet niet of je een woofer van 20cm tot 3 a 5kHz wil laten doorlopen hoor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 20 cm vind ik ook op het randje voor een tweeweg, en zeker met een (visaton?) ribbon, die klinken het best vanf 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 20 cm vind ik ook op het randje voor een tweeweg, en zeker met een (visaton?) ribbon, die klinken het best vanf 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Iedereen mag blijkbaar een "foute speaker" plaatsen of benoemen, maar Loes niet. Jawel hoor, maar als je het wil onderbouwen, doe het dan goed... Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Ps. Ik heb ook 3-weg speakers met 20cm (nou vooruit: 21cm) woofers. Bij JBL snappen ze het dus ook al niet? Ik weet niet of je een woofer van 20cm tot 3 a 5kHz wil laten doorlopen hoor... Het ging over gele toetertjes, Henrie. Meer niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 als je het wil onderbouwen, doe het dan goed... Ik hoef helemaal niks, Henrie. Net zoals jij of iemand anders hier niks hoeft. Dus haal je niks in je hoofd. Enne..... niet te serieus joh. 't Is maar een topic over foute speakers! Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Hallo, Een beetje heeft Loes wel gelijk denk ik. Alleen moet ze niet (alleen) dat gele garen de schuld geven. Ook bijv. koolstof conussen die geweven zijn hebben een potenti Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Een beetje heeft Loes wel gelijk denk ik. Alleen moet ze niet (alleen) dat gele garen de schuld geven. Ook bijv. koolstof conussen die geweven zijn hebben een potenti Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 loes heeft geen gelijk, Kevlar is helemaal niet fout !! ps: geel is in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts