Jump to content

Is het fijn om audiofiel te zijn?

MeetingPeopleIsEasy
 Share

Is het fijn om audiofiel te zijn?  

66 members have voted

1. 1. Is het fijn om audiofiel te zijn?

• Het is fijn (JA)
      27
    • Ik ben geen audiofiel (NEE)
      7
    • Noem mij maar muziekliefhebber (GEEN MENING)
      20

Recommended Posts

Het interesseert me geen ###### wat mensen van mij en mijn hobbies vinden. Burgerlijke types zijn er genoeg op deze wereld. Ik moest overigens wel lachen toen ik een vriendin op bezoek kreeg die mijn nieuwe LS zag en vroeg wanneer ik ze achter de gordijnen ging zetten.

Het interesseert me geen ###### wat mensen van mij en mijn hobbies vinden.

Daar geloof ik niks van. Er zijn maar heel weinig mensen die echt overal schijt aan hebben...

Ha ha overal? Dat beweert hij n.l. ook niet. ;)

Er zijn veel dingen die ik mij aantrek maar niet om wat mensen van mij denken. Uiteindelijk moet je in je leven je eigen weg gaan en hobbies zijn juist vaak de dwaze dingen die het leven veraangenamen en die laat ik me niet afnemen in de zin dat ik iets wel of niet koop om wat anderen ervan vinden. Dat neemt natuurlijk niet weg dat mijn huis(kamer) leefbaar moet zijn en dat ik mijn kinderen moeten kunnen laten studeren.

• 2 weeks later...
Audiofilie is een neurotische aandoening van hysterische aard, waarin een overspannen waardering voor de subjectieve akoestische waarneming en een onderwaardering voor - of zelfs pertinente ontkenning van - de objectieve / meetbare / registreerbare "werkelijkheid" opvallen.

Er is geen therapie, aangezien de aandoening neurastheen gefundeerd is.

Dr. S. Fraud: "The Strange Sounds of Psychic Sickness"

Gaat het een beetje, Swartseneggert?  :lol:

Oh, Loes je hebt Swartsenzeurt gezien. Je kent Het: :o

Mmmm ja, dat is dat vrolijke kwastje dat hier de boel altijd opleukt met relevante informatie die niemand meer hoort die hier langer dan drie maanden rondkijkt.

Ik had het moeten weten.... :lol:

Nou, fijn weekend dan maar!

Loes.

• 2 years later...

Soms duiken die gasten een nuttig onderwerp op uit de historie van Hear...

Deze poll mag nog wel wat meer aandacht krijgen...

Wie weet kun je (als oudje Hear) er nu nog een keer op stemmen.

Audiofiel ben ik wel, maar daar hoop ik toch ook weer vanaf te komen. Dat lukt niet met alle *filies!

M :ph34r: rc

Wat is de definitie van een Audiofiel? Nobody knows I Think.

Laten we voorop stellen dat het misschien een persoon is die stapel van audio is in de ruimste zin, die waarschijnlijk alles eruit wilt halen tot de kleinste nuances, die meer technisch luistert naar verbeteringen of punten die verbeterd kunnen worden, zoiets?

Ik ben toch liever een muziek liefhebber en geniet met volle teugen van de muziek zonder teveel aan poespas, gewoon straight.

Volgens mij raak je een gevoelig punt... ;):D

Ach dit soort mensen zitten op elk forum dat ik ken en gebruik; fietsers die bij hoog en laag zitten te beweren dat je remblokjes van merk X moet hebben omdat die 2 gram minder wegen dan die van merk Y maar als je ze in real life ziet staan ze daar met een bierpens op en geraken ze de berg niet boven of fotografen die pochen met hun nieuwe dikke telelens van 2500 euro en je moet minstens die camera hebben om iets of wat serieus genomen te worden maar op vliegshows staat hun dikke Canon 5D wel op automatische stand en in de audiowereld hebben ze daar een aparte term voor: "audiofielen" mensen met teveel geld, die teveel tijd op forums slijten met discussies over netsnoeren die voor geen enkele reden vatbaar zijn terwijl ze er beter zouden aan doen CD's te kopen en naar muziek luisteren...

Pas op: ik heb ook een mooie installatie, veel cd's en luister ook vaak en veel naar muziek, maar ik vind de term muziek liefhebber meer op zijn plaats

http://nl.wikipedia.org/wiki/Audiofiel

Of het fijn is, staat er niet bij. Wel "Soms kan audiofilie een afwijking worden genoemd, voor anderen is het een hobby waaraan veel plezier wordt beleefd."

Ook grappig: http://www.vkblog.nl/bericht/177458/De_dood_van_de_audiofiel

Klopt wel als je naar dit forum kijkt...