j. Brans Posted 22 oktober 2003 Report Share Posted 22 oktober 2003 Welke AV-Receiver matched het best met 4x Tannoy Sensys DC-2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 23 oktober 2003 Report Share Posted 23 oktober 2003 Beste J. Brans, mijn persoonlijke ervaring met het geluid van Tannoy is dat de speakers de neiging hebben wat dun te klinken in het laag en een vrij uitgesproken weergave hebben in het hoog. Ik heb het dan over mijn ervaring met mijn P10's die in dezelfde prijsklasse zitten en ongeveer hetzelfde formaat hebben als de Sensys DC1 (ik heb de DC2 overigens niet zelf gehoord). Ik heb deze speakers gecombineerd met een AV receiver van Harman Kardon (de AVR7000), hetgeen in mijn ogen (lees oren) een zeer acceptabele combi is omdat de HK's vrij warm en relaxed klinken en genoeg stroom leveren om goed controle te houden op de speakers. Ik heb ook mooie jubuleum uitgaves gezien (HK is 50 jaar geworden): AVR505 (5x40 watt) en de AVR507 (7x50 watt). Kijk eens op hun site zou ik zeggen: http://www.harmankardon.com/ In mijn ogen zeker de moeite om het Link to comment Share on other sites More sharing options...
j. Brans Posted 23 oktober 2003 Author Report Share Posted 23 oktober 2003 Geplaatst door CoenR:In mijn ogen zeker de moeite om het Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 24 oktober 2003 Report Share Posted 24 oktober 2003 Rotel met B&W is mijn optiek ook geen slechte combinatie moet ik zeggen. Overigens gaat B&W ook prima met HK (om het nog moeilijker te maken ), want ik combineer mij HK namelijk ook met een B&W LCR6S2 center speaker, hetgeen mooie (in mijn ogen weinig gekleurde) stemmen neerzet. Ik heb destijds zelf ook gekeken en geluisterd naar AV receivers van Rotel, maar kwam ondanks het mooie strakke uiterlijk van de Rotel's toch bij het geluid van HK uit. Ik gebruik mijn HK AV receiver overigens alleen voor film weergave; voor tweekanaals weergave gebruik ik een Proceed voortrap in combinatie met een HK Signature 1.5 eindtrap. Deze eindtrap gebruik ik overigens ook in combinatie met mijn HK receiver bij meerkanaalsweergave omdat mijn frontspeakers (Infinity Omega) af en toe richting de 1,2 ohm dippen hetgeen voor een AV receiver een (te) zware klus wordt. Concreet: ik gebruik de eindtrappen van mijn HK receiver alleen voor de center en surround kanalen. Als je overigens je speakers (B&W of Tannoy) nog niet gekocht hebt en dit weekend toch Rotel en HK receivers gaat beluisteren, dan zou je ook (voor de volledigheid) eens een oortje te luisteren kunnen leggen bij Infinity speakers (de Alpha en/of Kappa serie's) ... die zouden je nog wel eens aangenaam kunnen verrassen. Laat na dit weekend even weten wat je bevindingen waren. Succes, Coen Link to comment Share on other sites More sharing options...
j. Brans Posted 24 oktober 2003 Author Report Share Posted 24 oktober 2003 Bedankt voor de tips en ik zal indien mogelijk van het weekend ook de ifinity speakers eens gaan beluisteren. Wel grappig dat je over Harman Kardon begon want ik had hier ook nog een leuke aanbieding voor gehad, namelijk de AVR8500 kan in kopen voor 1450 Euro in Duitsland (via internet) ik heb deze zelf nog nergens helaas kunnen beluister. Wel heb ik de AVR5500 kunnen beluister maar dit viel mij een beetje tegen maar dit lag mischien aan de speakers. (ASW) Ik heb tot nu toe nog niks aangeschaft ik hoop dit in Februari te gaan doen dus ik heb nog wel even de tijd. Ik ben dan van plan om alles in een keer aan te schaffen in de hoop zo de groots mogelijke kortingen te krijgen. Als de luister sessies doorgaan van het weekend laat ik je mijn ervaringen nogwel even horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
j. Brans Posted 3 november 2003 Author Report Share Posted 3 november 2003 Laat na dit weekend even weten wat je bevindingen waren. Succes, Coen Ik heb van het weekend eindelijk wat tijd vrij kunnen maken om wat speakers te kunnen beluisteren, helaas waren de tannoy's er nog niet, ze hadden ook de infinity niet. Na wat speakers geluisterd te hebben kwam ik weer uit op de B&W 603 deze speakers blijven voormij tot nu toe toch het mooiste klinken in deze prijs klassen. Dus ik wacht nog even af totdat ze de Tannoy DC-2 hebben want ik ben toch benieuwd hoe deze zal klinken. En dan is het alleen nog maar een kwestie om tussen de Rotel RSX-1055 & Harman Kardon AVR8500 te kiesen. Groetjes, Johan Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 7 november 2003 Report Share Posted 7 november 2003 Er zijn ergere dilema's als dit soort keuzes in het leven lijkt me Jammer dat ze de speakers niet hadden voor een vergelijk. Ga ze zeker even ergens anders luisteren voor je je keuze maakt ! Ik ben ook benieuwd welke receiver het wordt. Groet, Coen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 7 november 2003 Report Share Posted 7 november 2003 Geplaatst door j. Brans: Wel heb ik de AVR5500 kunnen beluisteren maar dit viel mij een beetje tegen maar dit lag mischien aan de speakers. (ASW) Hier raak je misschien een punt, wat viel er tegen en welke ASW's waren aangesloten ? Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
j. Brans Posted 7 november 2003 Author Report Share Posted 7 november 2003 Geplaatst door Jitze: Hier raak je misschien een punt, wat viel er tegen en welke ASW's waren aangesloten ? De ASW speakers die aangeloten waren 4X de Opus-L. Op zicht vond ik ze niet verkeerd klinken t.o.v van kast inhoud die ze hebben maar je bent echt genoodzaakt om er een sub bij te gebruiken want zonder komen ze voor mijn smaak echt te kort in het laag. Dit is dan volgens mij ook de reden dat de Harman Kardon AVR5500 niet tot zijn recht kwam. groetjes, Johan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts