Jump to content

Blue Amp phonotrap

symfo
 Share

Recommended Posts

Dit soort topics vind ik nou het leukste om te lezen.

luisterervaring en luisterbeleving door hifi-gebruikers en met zo'n enthousiasme geschreven dat je bijna naar de winkel gaat om het zelf te horen.

Leuk verslag heren.

Met groet,

:cool2:

Ha die AF,

Helemaal mee eens.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

• Members

Inderdaad een mooi verhaal. Krijg er bijna spijt van dat ik Symfo niet bij mij heb uitgenodigd. Maar ja, tijd he... Als ik dat toch eens kon maken.

Ik mag echter aannemen dat er zich nog wel meer kansen voor mogen doen, als het apparaat werkelijk zo goed is, meld er zich vanzelf wel een winkel of importeur.

Nu eerst maar eens zorgen dat mijn tafel weer helemaal op orde is, dan kan de Blue Amp misschien later nog eens de strijd aangaan met de Lukaschek...

Wat dat op orde brengen betreft, iemand ervaring met Garrot Brothers elementen ?

Ben dit merk nu al een paar maal tegen gekomen, o.a op Needledoctor, en het ziet er in mijn optiek zeer interresant uit. Ik kom echter alleen niet verder als deze 2 sites. Mijn voorkeur zou in deze uitgaan naar de P 89, maar zoals ik al meldde , dit is puur gebaseerd op de foto ...

P89_big.jpg

... en de info op de sites.

Ik heb ook geen idee in welke prijsklasse deze elementen zich bevinden, die prijzen op Needledoctor kloppen vaak van geen kant...

Bedankt voor de flyer Symfo. Ik moet zeggen dat die meneer die het ontworpen heeft wel door heeft wat een vinylliefhebber nodig heeft.

- afsluitweerstand instelbaar

- capaciteit instelbaar

- inschakelbaar SF

Helemaal ideaal zou nog een mono knop zijn.

Wat ik me afvraag is wat die IEC curve nu precies inhoudt en wat de static charge dissipating precies betekent. Hoe hebben jullie dat gedaan met die balanced input. Is dat makkelijk op een kabel te monteren?

Hoeveel kost nu zoiets zeggen ze dan in NL.

Groet,

De beste man van Blue Amp heeft er verloopstekkers bij gedaan van tulp naar gebalanceerd.

Als het goed is plaatst Tony er foto's van. Ook van de Surzur zelf.

De andere vragen over IEC curve en charge dissipating???? :confused:

Ik weet geneens wat het in het Nederlands betekent.

Laat staan hoe het werkt.

:D:D:D:D

Het blijkt uit eerder email verkeer tussen de man van Blue Amp en mij dat hij op vakantie is. Sorry dat nadere info nog even op zich laat wachten.

Mvg symfo

• 4 weeks later...

Ik had deze week contact met de fabrikant (Rolf dus) en hij vertelde inderdaad dat hij "model 42" op zou sturen naar Henk. Ik heb deze zelf ook 1 keer mogen horen maar dat is al een aantal jaartjes geleden en was bij Rolf thuis. Kan mij alleen herinneren dat het heel mooi was maar verder ??

Heb je ook het kleine model Surzur nog gehoord??

Maar vertel eens was het mooi?? Moet ik nog een keer naar Sneek? Hoe vondt Henk de 2 modellen??

:confused::confused::confused:

Mvg Rob

Hai Symfo,

Henk had nog contact gehad met de fabrikant want de 42 was kennelijk geen standaard. Op de website staan twee typen waarvan de een ruimer instelbaar dan de ander. De prijzen waren niet helemaal duidelijk maar de ruim instelbare iets van 7.000 begrijp ik. Dat is voor de meeste van ons niet betaalbaar. Wel leuk om naar te luisteren. Henk was enthousiast en ik ook.

http://www.blueamp.de/de/index.htm

Beste,

Ik was vandaag ook in Sneek en heb ook de grote Blue amp (model 43 volgens Henk) gehoord.

Normaal gesproken ben ik wel iemand die wel iets zegt over hoe het klinkt enz,maar vandaag was ik echt sprakeloos :blink: .

Daar zat ik dan met een mond vol tanden en dat met een mond zonder tanden. :lol:

Ik ben diep onder de indruk van vanmiddag en zo onder de indruk dat ik opnieuw de verkeerde afstandsbediening heb meegenomen in aller consternatie. :angry:

Die kleine had ik de vorige keer al gehoord (Carl ook),maar die kleine valt in het niets als je de grote eenmaal hebt gehoord.Trouwens alle andere phonotrappen/amps ook.

Ik heb dan ook vanavond geen lp opgezet en ik vrees morgen ook niet.

Hoi Carl,

Dat was muziekaal smullen vanmiddag in Sneek.

Ik had iets van de zoektocht is voorbij vwb phonotrappen,tot ik de prijs hoorde,toen had ik iets van dat word heel lang doorsparen.

Had jij dat ook?

Hai Audiofreak,

Het is zonder meer een hele mooie phonoversterker maar ik zeg erbij dat ik hem niet thuis heb uitgeprobeerd (proof of the pudding) en dat we hem niet vergeleken hebben met andere phonotrappen van dezelfde prijs maar met normaal duren. De prijs is voor de meesten hear absurd hoog.

Ach Jee

Helaas moet Ik dan toch ook weer een keer naar Sneek. :D

Wel leuk om te horen dat het zo mooi was.

Ik ga niet sparen voor voor " model 43". Als Ik de prijs tegen het vrouwtje vertel ben Ik vanaf morgen alleen en kan Ik hem zeker niet meer betalen (Alimentatie he) :angry:

Wel ga Ik voor de Surzur. Thuis gehad. Nog net te betalen. En ook heel erg mooi.

Daar gaan de Graham Slee Era Gold V en de Denon step up nog een keer de deur voor uit.

Henk en Rolf zijn nog bezig om de Surzur nog beter aan het klinken te krijgen in de winkel.

Volgens Rolf met aansluiten iets niet helemaal goed. :huh:

Mvg symfo

Ach Jee

Helaas moet Ik dan toch ook weer een keer naar Sneek. :D

Wel leuk om te horen dat het zo mooi was.

Ik ga niet sparen voor voor " model 43". Als Ik de prijs tegen het vrouwtje vertel ben Ik vanaf morgen alleen en kan Ik hem zeker niet meer betalen (Alimentatie he) :angry:

Wel ga Ik voor de Surzur. Thuis gehad. Nog net te betalen. En ook heel erg mooi.

Daar gaan de Graham Slee Era Gold V en de Denon step up nog een keer de deur voor uit.

Henk en Rolf zijn nog bezig om de Surzur nog beter aan het klinken te krijgen in de winkel.

Volgens Rolf met aansluiten iets niet helemaal goed. :huh:

Mvg symfo

Hmmmm dat zie ik toch iets anders en heeft niets met aansluiting te maken.

Gisteren was er ook de discussie en ook de wens van potentiele klanten om ipv alleen XLR in/uitgangen er ook Cinch in/uitgangen erop te zetten of in ieder geval die mogelijkheid geven aan de potentiele klant.

Die Meneer Rolf was het daar niet mee eens,want zegt hij met XLR is het het beste en dan klinkt de phonoamp ook het beste en met Cinch heb je verlies.

Tja dat is wel zo natuurlijk en heeft Meneer Rolf ook gelijk in,maar welke fabrikant van draaitafels maakt zijn draaitafels van fabrieks af al gelijk XLR ?

Ik zou niet weten welke draaitafelfabrikant dat doet.

Dus is het misschien een beetje tegen de stroom in zwemmen wat deze Meneer Rolf doet.

Natuurlijk kun je verloopjes gebruiken,maar is dat de oplossing ? Heb je ook verlies lijkt mij.

Overigens Aqvox phonotrappen maakt ook gebruik van XLR ,maar heeft wel de mogelijkheid tot Cinch aansluiting en Aqvox zegt ook dat het met XLR ook hun phonotrappen beter klinken dan met Cinch.

Maar hier heb je wel de mogelijkheid voor Cinch aansluiten en dat is toch in mijn optiek wel heel klantvriendelijk.

Maar dat die Menner Rolf hele mooie phonoamps maakt dat is zeker zo.

Ik heb geen mooiere gehoord tot nu toe,echt waar.

Maar die prijs daar hik ik wel tegen aan.

Met groet,

:cool2:

Guest Kraus vonBentinck

Het is heel goed mogelijk om met cinch-aansluitingen het signaal van het element toch symmetrisch te versterken, dat ligt aan de opbouw van de phonoamp.

Er komen uit een phonokabel echt maar vier aders (+aarde).

De malvalve phonpre bijv kent zowel xlr als inch maar in alle gevallen wordt het signaal symmetrisch versterkt..

Hai Audiofreak,

Het is zonder meer een hele mooie phonoversterker maar ik zeg erbij dat ik hem niet thuis heb uitgeprobeerd (proof of the pudding) en dat we hem niet vergeleken hebben met andere phonotrappen van dezelfde prijs maar met normaal duren. De prijs is voor de meesten hear absurd hoog.

Hoi Carl,

Ik begreep van Haudio zelf dat hij hem wel heeft vergeleken met de Connaisseur phonotrap en dat de Blue amp beter klonk.Ikzelf heb dat niet gehoord,dus ga ik nu op Haudio's oren af.

Jammer dat Haudio nog geen internet heeft,want dan had hij allang iets gepost erover,dat weet ik zeker.

Hoewel ik begreep dat de internetpakket voor de zaak binnen was gekomen,maar nog niet uitgepakt en aangesloten.Ze hadden het gisteren ook heel druk,maar dat had jezelf ook gezien neem ik aan.

Ook ik zit met 2 gedachten,namelijk wat een prachtig klinkende phonoamp (ben er echt van onder de indruk en ik ben dat normaal gesproken niet echt gauw) en wat een absurde prijs.

Overigens heb ik 2 prijzen gehoord,namelijk iets van 5700,- en van 9700,- euro.Dus welke prijs het nu is...?

Beiden prijzen blijven (absurd) hoog.

Maar misschien kan Symfo over de exacte prijs iets zeggen.

Gek he toch zie ik die Blue Amp nog wel naast jouw CJ's staan. ;)

Guest Kraus vonBentinck

TA_Sym1.jpg

op het plaatje kun je zien dat bij de XLR verbinding pin 1 is aangesloten als afscherming maar dat aan de platenspelerzijde pin 1 geen verbinding heeft.

Hoewel vaak in de lucht gestoken als het mooiste wat er is, is in feite de XLR-verbinding storingsgevoeliger dan de cinch-verbinding.

En nogmaals, een cinchverbinding staat een symmetrische versterking niet in de weg.

Overigens is het wel zo dat een MC-element een symmetrisch signaal afgeeft.

Ik zelf ben net als Kraus niet iemand die symmeterisch wil werken. Maakt dat in ons soort toepassingen veel uit? Het levert eerder het probleem op denk ik dat bij dubbel mono de toleranties heel hoog moeten zijn.

Als Ik het goed heb begrepen is Henk toch aardig overtuigd van de kwaliteiten van Blue Amp phonotrappen.

Hij is volgens mij dealer geworden. :D

Laten we zeggen dat hij (Haudio) ermee bezig is. :D

Meneer Rolf moet ook willen en heeft ook eisen natuurlijk....., :(

...maar ik denk wel dat Haudio het wel aan zijn stand is verplicht om er iets mee te doen,zo zei een bekende journalist

Ikzelf ben in ieder geval overtuigd van deze phonoamp,maar het word wel heel lang sparen vrees ik. :oB)

Vandaag ook weer niet geluisterd naar mijn eigen DT. De indruk van zaterdag in Sneek zit nog teveel in mijn geheugen.

Die grote Blue amp zal hij toch niet vaak verkopen gezien de prijs. Stel dat die in de simpele uitvoering 5000 euro kost is dat toch een berg geld en eigenlijk is die iets duurdere met veel instelmogelijkheden wel weer heel erg mooi. Ik heb voor alle zekerheid een lot gekocht in de loterij.