Jump to content

Blue Amp phonotrap

symfo
 Share

Recommended Posts

Ik zelf ben net als Kraus niet iemand die symmeterisch wil werken. Maakt dat in ons soort toepassingen veel uit? Het levert eerder het probleem op denk ik dat bij dubbel mono de toleranties heel hoog moeten zijn.

Dubbel mono? In een echt symmetrisch ontwerp komt dit niet voor en het grote voordeel van symmetrische signaalsystemen is dat het signaal niet via voeding en/of ground hoeft. Ook de common mode storingen worden adequaat onderdrukt en dat lijkt me bij die kleine spanningkjes van een element toch geen overbodige luxe. Mits het echt een symmetrisch systeem is natuurlijk, maar daar ga ik even van uit. Ik ken die spanningen en hun onderlinge verhoudingen niet zo bij een element. Zijn het 2 spoelen met een middenaftakking of niet?

Groet,

Jacco

• Members
Ikzelf ben in ieder geval overtuigd van deze phonoamp,maar het word wel heel lang sparen vrees ik. :oB)

Vandaag ook weer niet geluisterd naar mijn eigen DT. De indruk van zaterdag in Sneek zit nog teveel in mijn geheugen.

Van de kwaliteit van deze pre begin ik zo onderhand wel overtuigd te raken, gezien de extreme reacties hier, maar het zal toch niet alleen aan de pre hebben gelegen ? Ik mag aannemen dat er toch een draaitafel van een gelijke klasse is gebruikt, en dat er ook niet de eerste de beste versterker en luidprekers aan zijn gehangen ? Hier lees ik nog niets over terug...

Dit alles doet me denken aan iets met buren, en dan vooral in combinatie met zeer groen gras..., wedden dat die set van jou helemaal zo rot niet klinkt ?

De keer dat Ik naar de Surzur bij Haudio geluisterd heb, was deze inderdaad aangesloten op een vrij dikke draaitafel(Transrotor???) element (Allearts)en dito versterking (dikke Accuphase voor en Parasound Halo eind). De speakers waren van Blue Note.(errug mooi ook)

Maar in het vergelijk met de Blue Amp Surzur stonden de andere phonotrappen ook op dezelfde set te spelen.

De andere phonotrappen waren een Bleunote van dik 1800 euro, en een door de heer Allearts gemodificeerde Krell die volgens mij in de standaard uitvoering al duurder is dan de "goedkope" Blue Amp.

Guest Kraus vonBentinck

Tony moet het zelf maar even zeggen maar volgens mij is de draaitafel een Acoustic Solid Machine (de grote), de arm een SME 3500 en het element een Benz Ruby (Open Air?).

Hoi Kraus,

Je schudt me net wakker. Viel bijna in slaap achter mijn PC.

De setup waar mee Symfo en ik de Blueamp hebben beluisterd, is inderdaad een "grote" Acoustic Solid (one to one), een "Zweiphasen-Mikrokontroller-Netzteil", SME3500 en een Benz Micro Ruby 3(low output).

Versterking Array S1 (laatste versie) en een Bryston BP25. Speakers B&W Nautilus 805 Signature.

Gr.

Tony

Ikzelf ben in ieder geval overtuigd van deze phonoamp,maar het word wel heel lang sparen vrees ik. :oB)

Vandaag ook weer niet geluisterd naar mijn eigen DT. De indruk van zaterdag in Sneek zit nog teveel in mijn geheugen.

Van de kwaliteit van deze pre begin ik zo onderhand wel overtuigd te raken, gezien de extreme reacties hier, maar het zal toch niet alleen aan de pre hebben gelegen ? Ik mag aannemen dat er toch een draaitafel van een gelijke klasse is gebruikt, en dat er ook niet de eerste de beste versterker en luidprekers aan zijn gehangen ? Hier lees ik nog niets over terug...

Dit alles doet me denken aan iets met buren, en dan vooral in combinatie met zeer groen gras..., wedden dat die set van jou helemaal zo rot niet klinkt ?

Vandaag de afstandsbediening omgeruild en nog heel even de Blue amp gehoord.

Ik heb nog even heel snel gekeken naar de set.

Volgens mij dit : Transrotor Orfeo DT SME arm JA element met Bryston VV en Kronzilla EV op Bluenote speakers. Kabels weet niet en de types ook niet.In elk geval een set van niveau.

Als ik 1 klankkarakter mag geven viel me vandaag wederom weer op de ruimtelijkheid en lucht.

Naar deze ph amp WIL je naar luisteren en niet van je MOET er naar luisteren.

• 3 weeks later...

Ook ik heb vandaag (gisteren dus) naar de Blue amp geluisterd op de set zoals 1 post hierboven.

Geen lofzangen van mij, ik ben nog steeds stil van verbazing. Ik heb ook geen zin om hier te gaan zitten kwijlen.

Ik heb zelden in een winkel, beurs of andere demo zo'n beleving gehad. Ik ben gaan zitten en heb met volle teugen gewoon genoten. Het maakt me geen donder uit of dit nu high end was, of dit fasecorrect of weet ik wat voor technische inperfectie heeft... IK vond dit zeldzaam mooi.

(Zonder iets te kopen weer terug gereden naar Arnhem. )

Rest me nog 1 vraag: Waar is mijn spaarvarken?

Ook ik heb vandaag (gisteren dus) naar de Blue amp geluisterd op de set zoals 1 post hierboven.

Geen lofzangen van mij, ik ben nog steeds stil van verbazing. Ik heb ook geen zin om hier te gaan zitten kwijlen.

Ik heb zelden in een winkel, beurs of andere demo zo'n beleving gehad. Ik ben gaan zitten en heb met volle teugen gewoon genoten. Het maakt me geen donder uit of dit nu high end was, of dit fasecorrect of weet ik wat voor technische inperfectie heeft... IK vond dit zeldzaam mooi.

(Zonder iets te kopen weer terug gereden naar Arnhem. )

Rest me nog 1 vraag: Waar is mijn spaarvarken?

Hoi Porcino,

Ik voel met je mee en je hoeft geen enkele lofzang hier neer te zetten,want je berichtje is al genoeg lofzang. Ik was er behoorlijk sprakeloos van en net zo verbaasd als jij en ook diep onder de indruk ervan.

Dat laatste was me al heel lang niet meer overkomen.

met groet,

:cool2:

Ik hoop dat Haudio ook nog iets post over de Blue Amp.

Helaas voor ons heeft hj het nog razend druk. Net verhuisd en een winkel runnen.

Ik zou er de kracht niet voor hebben :D

Wat ik begrepen heb gaat Blue Amp een phono trap maken voor J.Allearts.

De 2 heren schijnen in contact met elkaar te zijn gebracht.

Deze is voor de MC 1 Formula. Volgens mij een nieuw element :unsure:

De MC 1 Formula zou een impedantie nodig hebben van precies 845 ohm en dat wordt dus geregeld.

Volgens Rolf van Blue Amp moet het "goedkope" model, de Surzur, op zo'n 75 a 80 procent van zijn dure broer kunnen spelen. Hij moet dan wel op de juiste manier aangesloten worden (gebalanceerd)

mvg symfo

Als ik de laatste jaren iets geleerd heb is dat phonotrappen behoorlijk veel invloed hebben op het resultaat. Jaren geleden eens een Graaf gehoord die ik ook verschrikelijk goed vond, maar ja de prijs was er ook naar.

We vergelijken nu die dure Blue amp met een stuk goedkopere trappen en dan excelleert hij. Je Zou hem eigenlijk moeten vergelijken met toptrappen van dezelfde prijsklasse. De verschillen zullen dan kleiner zijn denk ik. Dat neemt niet weg dat ik zelf ook behoorlijk onder de indruk van de Blue amp was (en helaas ook van de prijs).

Carl

PS ben benieuwd wat Henk zelf in huis zet

Ik hoop dat Haudio ook nog iets post over de Blue Amp.

Helaas voor ons heeft hj het nog razend druk. Net verhuisd en een winkel runnen.

Ik zou er de kracht niet voor hebben :D

Wat ik begrepen heb gaat Blue Amp een phono trap maken voor J.Allearts.

De 2 heren schijnen in contact met elkaar te zijn gebracht.

Deze is voor de MC 1 Formula. Volgens mij een nieuw element :unsure:

De MC 1 Formula zou een impedantie nodig hebben van precies 845 ohm en dat wordt dus geregeld.

Volgens Rolf van Blue Amp moet het "goedkope" model, de Surzur, op zo'n 75 a 80 procent van zijn dure broer kunnen spelen. Hij moet dan wel op de juiste manier aangesloten worden (gebalanceerd)

mvg symfo

De Blue Amp zoals bij Henk staat is vergeleken met:

Krell KPE Gemod door Jan Allaerts zelf (prive van Haudio zelf) en dit was al een verschrikkelijk mooie combi

(Ik dacht Henk laat zien dat Blue Amp er nog niet helemaal was hahaha, tot ik de Blue Amp hoorde :blink: )

Lyra Connoisseur van een vijf en twintig duizend e-tjes (logischerwijs niet bij Haudio in de winkel, maar ik geloof Henk wat dat betreft). Resultaat: Gelijkwaardig.

Nog enkele, maar ach wat maakt het uit. Dit was voor mij weer eens een ervaring van "maakt mij het uit dat het beter kan, ik kan hier PRIMA oud mee worden :cool2: "

Beste Allemaal,

Omdat er vrij veel onderdelen en variabelen bestaan in audioland is het niet gemakkelijk om de juiste kombinatie te maken.

Maar soms gebeurt het dat bepaalde onderdelen niet aan smaak onderhevig is, het staat boven smaak.

Je kunt van een Rolls zeggen wat je wilt maar het ding rijdt zoals een auto moet rijden.

Ook is het zo dat sommige dingen geen kwestie van smaak is, want een auto zonder vering en schokbrekers rijdt gewoon slecht op de openbare weg, dit is geen kwestie van smaak.

Zo heb ik vrij veel kombinaties mogen beluisteren, van goedkoop tot erg duur (vrij veel geld).

De Phonoversterker van Blue Amp slaat in zijn prijsklasse alles wat ik tot nu toe gehoord heb, had ik nog een kleine hoop om ooit een Lyra C. te mogen bezitten die ik dan voor een zeer aangemeten prijsje voor mijzelf zou kunnen aanschaffen, dat is niet meer nodig.

Ik heb de Blue Amp model 42 gehoord, wel veel geld maar na lang sparen toch nog net haalbaar denk ik, kortom ik ben onder de indruk, dat ben ik niet vaak.

Direct na het uitpakken en aansluiten oeps ! wat gebeurt hier,zonder in te spelen/koud speeld het ding de sterren van de hemel !

Beter hoeft niet volgens mij ,als dat al mogelijk is.

Mijn eigen KPE Refrence door Jan Allaerts gemodificeerd, die ik toch als maatstaf gebruik werd met gemak van zijn voetstuk gestoten en dat had ik niet verwacht, ook al mede omdat ik de Surzur het kleine broertje van model 42 het eerst gehoord had en ik ben van mening dat deze niet 20 procent minder goed is dan model 42, want ik denk dat model 42 wel 50 % meer laat horen dan mijn eigen phonoversterker en beter is dan de Surzur.

De Surzur heeft wel een aangemeten prijs.

Maar de Blue Amp model 42 ( het is jammer dat het geen Blue Note is) slaat alles wat ik ken in deze prijsklasse en ver daarboven.

Ik ben onder de indruk.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Maar de Blue Amp model 42 ( het is jammer dat het geen Blue Note is) slaat alles wat ik ken in deze prijsklasse en ver daarboven.

:rolleyes:

Ligt waarschijnlijk aan het woordje Blue, Henk. Ik vond hem toen heel goed klinken in ieder geval, maar het was iets van 5000 euro in standaard uitvoering en dat is niet mis.

Groet,

• 1 month later...

Beste,

Tja , nu de Blue Amp model 42 Comfort (ingespeeld) wat langer heeft gewerkt , ook met een ander

element een Jan Allaerts Formula F 1 Mk ll en een versterkingsfactor van iets meer dan 70 db weet ik niet of het nog beter kan en of moet, want het einde van wat kan en mogelijk is zit hier in de buurt, volgens mij.

We zullen het beleven als Rolf Becker samen met Jan Allearts en Christiaan Isenberg langs komen de 9 en de 10 de februari.

MvG,

Haudio

• 3 weeks later...
Guest Kraus vonBentinck

Vandaag ook even de Blue-amp/Allaerts Formula combi kunnen beluisteren. Inderdaad, dat is wel bijzonder mooi. Zeer stil, uiterst gemakkelijk, lage tonen op laag volume zijn bijzonder indrukwekkend, hele fraaie layering, volledig verdwijnende luidsprekers en scherpe aftekening van het geluidsbeeld.

Sorry, -off topic- moest even

De inrichting is onbeschroomd ouderwets

De muren zijn dof, de gordijnen zijn flets

De draaitafels zijn goed, en er is veel keus

De gevel is niet pretentieus

Toch is het van oudsher hier dagelijks vol

Het speelde in talloze levens een rol

De insiders weten waarover ik spreek

Een dierbare hifi-zaak in Sneek

Het stadje ligt in een agrarische streek

En staat dan ook gunstig bekend om zijn kweek

Met name de Sneek-week trekt zeer veel publiek

Toch leeft men er vrij flegmatiek

Een nieuweling vindt er maar moeilijk contact

Totdat men hem kent en de achterdocht zakt

Dan hoort hij verhalen van vakman en leek

Omtrent een hifi-zaak in Sneek

Zo was er een meisje van zeventien jaar

Het enige kind van een wijnhandelaar

Dat eens in de Jura een onderdak zocht

Verdwaald als zij was op een tocht

Zij vond aan de bosrand een onbewoond huis

En voelde al aanstonds: hier is het niet pluis

Ze waagde een blik door het raam en wat bleek

Daar lag het skelet van een al jaren vermiste

Handelsreiziger in toiletartikelen

Die in zijn jeugd een keer had gelogeerd bij zijn oom en tante in Bordeaux

En daar hadden ze bijna precies dezelfde phonotrap als

In een hifi-zaak in Sneek

Een jongen die aanleg voor boekhouden had

Zocht passend emplooi in een tropische stad

Hij kwam uit een bergdorp, was weinig gewend

En zeker geen amusement

Zijn spaarcenten waren al spoedig verbrast

En hij werd maatschappelijk onaangepast

Het schijn dat hij achter een speelhol bezweek

Aan bloedverlies als gevolg

Van messteken hem toegebracht door een voormalig muzikant

Die nog eens had gespeeld op een groot tuinfeest

Ter gelegenheid van de inhuldiging van een vestiging

Van een Europese fabriek die veel draaitafels leverde aan audio-bedrijven

Onder andere aan een hifi-zaak in Sneek

U merkt nu wel hoe de hifi-zaak steeds weer

Van invloed is op het sociale verkeer

Hoe hier en daargunter, ja, zelfs overzee

Men stuit op deze Sneekse zaak, ja bijna cafe

Het is onverklaarbaar en bijna occult

Een feit dat de wereld met huiver vervult

Ikzelf kwam bij voorbeeld in een apotheek

En zag daar een dame op leeftijd

Die een sterke gelijkenis vertoonde met de hospita

Van een goede vriend uit mijn studententijd

Die hem de huur opzegde

Toen hij een tafeltje in de gang had omvergelopen

Waardoor een asbakje was stukgevallen

Dat haar herinnerde aan een vakantie in Lugano

Er waren namelijk in hetzelfde hotel

Twee Amsterdamse compagnons gelogeerd

En daar was ze toen mee in contact gekomen

En ze heetten Sam en Moos

Dat doet me overigens aan een kapitale grap

(Hahahahahaha)

Denken

Maar onze tijd is beperkt

En trouwens, misschien had u hem al eens gehoord

Bovendien is de grap bij nader inzien niet zo erg leuk

Maar terzake

Die twee Amsterdammers zaten in de eetzaal altijd onder een schilderij

Van een gezin dat aardappels eet

En wat wil nu het geval

Dat schilderij komt ook voor in een lied op een LP

Dat tussen haakjes niet eens over wandversiering gaat

Maar eigenlijk over

Moet u opletten

U raadt het nooit

Over zwoele vrouwen, gedraaid in een hifi-zaak in Sneek

Nou Henk, pak je mircrofoon en pers deze variant zelf in het vinyl... Sneker Cafe Special Edition

:D

Ik weet dat reviews niet veel zeggen. Altijd zelf luisteren toch????

Maar misschien leuk om te lezen.

Zoals Ik in mijn openings post al meldde.

In de Maart editie van "Stereophile" komt een test van de Blue Amp phono "trapjes".

Helaas weet Ik niet of ze er een beetje redelijk uit komen.

mvg. symfo

Ik weet dat reviews niet veel zeggen. Altijd zelf luisteren toch????

Maar misschien leuk om te lezen.

Zoals Ik in mijn openings post al meldde.

In de Maart editie van "Stereophile" komt een test van de Blue Amp phono "trapjes".

Helaas weet Ik niet of ze er een beetje redelijk uit komen.

mvg. symfo

Ha die Symfo,

Ik weet het wel. : )

MvG,

Haudio