Jump to content

Blue Amp phonotrap

symfo
 Share

Recommended Posts

• 4 months later...

Beste!

Vandaag voor het eerst gehoord and inderdaad gewoon het

beste phono die ik heb ooit gehoord.(42)

Rest van set was Meridian active speakers and Thorens 124 met

so een goedkoop ortofoon en oude Sme arm.

Wij hebben weinig audiofile platen gedraaid, maar mestaal gewoon

rock, Stones,Eagles ....

Wat mij opvalt is dat niet alleen goede opnames zijn geweldig,

maar ook gewone klinken geweldig, wat is eigenlijk niet te zeggen

voor somige high end aparaten die alleen audiofile platen goed laten klinken.

Prijs is eigenlijk te duur, voor mij niet haalbaar, maar voor mij gevoel

wel geld waard.

M.v.gr,

Ivo

Hallo

In Sneek gehoord ??????

Helaas kan Ik de 42 ook niet betalen :mad2:

Maar met de Surzur kom Ik ook een heel eind. :D

De oude Thorens 124 heb Ik bij Henk gezien. Rolf (van Blue Amp) heeft deze volgens mij een aantal weken geleden voor Henk meegenomen.

Zijn er trouwens al meer mensen op het forum die een Blue Amp hebben staan of overwegen er een aan te schaffen???

Iemand ook de Maart uitgave van Stereophile gelezen waar een testje van de 42 in stond?

Beste Symfo,

Wel al een aantal keer gehoord (42) bij AS te S en telkens weer opnieuw sprakeloos.

Heb geen Blueamp staan,zou het wel willen,vooral de 42.

Maar erg veel geld ,ook voor dit mannetje en zal het wel bij een droom blijven helaas.

Helaas heb ik nou juist die Stereophile weer net niet, was te laat bij de sigarenman, maar zou graag een kopie willen hebben van die test voor mijn archief. Maar ja dat komt wel na mijn vakantie.

Groet,

:cool2:

• 3 weeks later...
  • 1 year later...
...wat ik begrepen heb gaat Blue Amp een phono trap maken voor J.Allearts...

Weet iemand hear of 't nog wat geworden is met dit huwelijk?

Beste Bellavista,

Ja dat is wat geworden !

Tis heel erg, want ik ben verslaafd ( virus ) (drugs) niet meer van af te kicken.

Dus verslaafd aan Jan Allaerts in combinatie met Blue Amp model 42.

MvG,

Haudio

Guest Rev. Fatman
...wat ik begrepen heb gaat Blue Amp een phono trap maken voor J.Allearts...

Weet iemand hear of 't nog wat geworden is met dit huwelijk?

Beste Bellavista,

Ja dat is wat geworden !

Tis heel erg, want ik ben verslaafd ( virus ) (drugs) niet meer van af te kicken.

Dus verslaafd aan Jan Allaerts in combinatie met Blue Amp model 42.

MvG,

Haudio

Maar welke draaitafel behoort nu bij deze verslaving?

Klopt, en daarna niets meer van vernomen Hear.

Lijkt mij toch een pre die de moeite van het bekijken/beluisteren waard is. En nog van Nederlandse bodem ook nog. Maar ja over Pluto (de DT's / armen dan) lees je Hear ook niets.

;)

Judith Spotheim, ook nog nooit besproken op Hear en toch gevestigd in Eindhoven.

Dat zijn geen DT's Kraus, dat is "kunst". (Zegt men, ik vind van niet).

Maar de Allard-Audio pre's is wat anders. Die zijn Hear 2x ter sprake geweest op het forum zonder dat er wat zinnigs kwam. Dat vind ik wel vreemd want het ziet er goed uit: http://home.tiscali.nl/allardaudio/html/phono1.html

;)

Beste Kraus,

Zo'n 60 dB gain is het maximaal haalbare voor een pre. Kan wel meer maar dan ook meer ruis. M.i. kom je met lo-output MC elementen toch niet weg zonder goede step-up trafo.

Als je goed kijkt is die Allard gespecificeerd voor 0,5 mV, een medium output MC element dus. Met 57 dB gain kom je dan op een uitgang spanning van 0,35V nominaal. Een beetje VV moet daar geen moeite mee hebben.

En ja, die beperkte instelmogelijkheden maken de meeste pre's nu juist zo uniek :P Eerlijk gezegd snap ik dat ook niet, kennelijk klooit men maar wat aan.

Overigens heeft die Allard wel verschillende instelmogelijkheden voor de ingangsimpedantie.

;)

Guest Rev. Fatman
Het ziet er inderdaad goed uit maar zoals altijd: te weinig instelmogelijkheden.

Gain 57 of 37dB; dat schiet toch schromelijk te kort.

Ik begrijp daar nog steeds niks van.

Laatst werd in de LP de nieuwe Krell getest. Die heeft op afstand bedienbare instelling van de afsluitweerstand. Holger Barske (toch geen kleine jongen) kwam niet meer bij van verbazing over het effect daarvan.

Maar waar vind je dat nog? (alleen bij Array verder)

Kijk, er wordt gemillimeterd bij zoiets onnozels als de VTA instelling maar een veel kritischer waarde als de afsluitweerstand die wordt "algemeen" gekozen, run of the mill, standaard, fits all sizes. Ha,ha, ha.

Bij de prijzen waarover het hier gaat wat betreft het element, de arm en de amp is dat onverklaarbaar.

Behalve de Array ( prachtige Phonotrap!!)zijn er nog wel, maar het meest in een nog kostbaardere prijsklasse. Experimenteren met afsluitwaarden is HEAR in een vrij recent verleden e.e.a door SEED7, echter het gros van de bezoekers HEAR heeft daar kennelijk geen kaas van gegeten, zo doende post men er HEAR niet of nauwelijks over.

Maar om VTA instelling daarom als iets onnozels neer te zetten , nou dat gaat mij toch iets te ver.

Het ziet er inderdaad goed uit maar zoals altijd: te weinig instelmogelijkheden.

Gain 57 of 37dB; dat schiet toch schromelijk te kort.

Ik begrijp daar nog steeds niks van.

Laatst werd in de LP de nieuwe Krell getest. Die heeft op afstand bedienbare instelling van de afsluitweerstand. Holger Barske (toch geen kleine jongen) kwam niet meer bij van verbazing over het effect daarvan.

In mijn beleving hoef ik die gain maar 1x in te stellen, net zoals de VTA etc, namelijk op het moment dat ik een nieuw element ga scoren. Waarom zou ik dat bij voortduring willen aanpassen en dan nog wel met een AB?

Overigens heb ik alleen een AB voor de TV.... :rolleyes:

Bij de Allard valt er qua gain weinig in te stellen: MM of MC, dat is veel te grof. Wat moet je als een element met 0,1 mV output wilt aanschaffen en je hebt deze state of the art phonotrap?

Nog even een megadure step-up er bij?

Zie mijn vorige post Kraus. Als je een element met een dergelijk lage output wilt versterken zonder een step-up ben je niet goed bezig. Maar goed, dat is mijn mening.

En niet iedereen zit het ene na het andere element uit te proberen.

Wie heeft dat ding nou eigenlijk al eens gehoord? Qua specs ziet het er i.i.g. veelbelovend uit.

;)