Jump to content

Blue Amp phonotrap

symfo
 Share

Recommended Posts

Ik verbaas mij erover dat hij het plastic om de condensatoren laat. Zo'n eenvoudige klankverbetering zou ik niet laten liggen. :)

Het mag niet, wil je een CE gekeurd apparaat op de markt willen zetten. Aangezien dhr Rolf Becker gewoon in Duitsland produceert, zal hij zich tenminste aan de Europese normen moeten houden en ook aan de Duitse, die nog strenger zijn. Elco's pellen mag dan niet zo ver ik weet.

Ehh waarom mag dat niet? Mij is geen regelgeving bekend die dat niet toe zou staan.

Overigens ter aanvulling: Een apparaat hoeft niet "CE gekeurd" te zijn. Een fabrikant moet garanderen dat het apparaat aan de CE regelgeving voldoet die van toepassing is op het desbetreffende apparaat. In dit geval veiligheid en EMC.

Er is trouwens helemaal geen instantie die "CE keurt". Wel zijn er bedrijven die onafhankelijk van de fabrikant kunnen testen of het apparaat aan de CE regelgeving voldoet Dat testen kost i.d.d. geld en het enige wat zij dan doen is een testrapport opstellen. Desgewenst met een certificaat (kost extra pegels) dat het apparaat naar hun inzicht aan de CE regelgeving voldoet.

We moeten oppassen Roger anders gaat Rolf de prijs nog verhogen

Als het in 1 keer goed is zijn de kosten van een test met een certificaat ca. 2000 eu - 5000 eu. Omgeslagen per apparaat bij een oplage van 100 stuks ... reken zelf maar uit. Je mag toch hopen dat dat al in de prijs verdisconteerd is :D Zo'n test is niet verplicht, verstandig is het wel als je moet aantonen dat het apparaat voldoet aan de CE regelgeving. Daar kan om gevraagd worden (maar bij dit soort apparaten komt dat zelden voor), b.v. als getwijfeld wordt aan de veiligheid of als het stoort op b.v. een mobieltje.

;)

Ja, dit had in die andere thread gekund over de prijs van phono voorversterkers. Maar de opbouw van dit product is wel even kwijlen....
Want? Ja, van een paar blote elco's krijgt de gemiddelde audiofiel al snel een harde plasser natuurlijk ;) maar wat is er verder zo bijzonder aan de opbouw?
Harde plassers? Lijkt me wegens elektrocutie gevaar niet zo'n goed idee. Het blijft wel audio hoor, pure elektriek! :lol: Nee, de afwerking van de kast en de inhoud, ziet er zo mooi en verzorgd uit, dat valt op aan de foto van Hifi.nl. Maar ja hoe het klinkt kan ik niets over zeggen, dus laten we de harde plassers , maar even binnen houden ;)

Het ziet er inderdaad netjes uit, maar dat is ook wel het minste dat ik zou verwachten van zo'n duur ding.

Elektrocutie ben ik niet zo bang voor bij zo'n apparaat. Is allemaal 'zwakstroom', behalve de netaansluiting, maar daar zit wel weer een aardlekschakelaar achter, mag ik hopen...

Hallo Henrie,

Ding heeft toch een aparte netvoeding?

En misschien verbetert kwijlen er in nog wel een beetje meer de klank/kwaliteit :P:lol:

Maar ik ben wel met je eens dat het netjes gebouwd is en dat je dat ook minimaal mag verwachten voor die prijs. Maar veel goedkopere apparaten zien er vaak even netjes uit. Of het mooi is is een kwestie van smaak maar zegt niets over de prestaties.

;)

Hallo Henrie,

Voor de veiligheid waarschijnlijk ;) Anders zou er iemand geelektrocuteerd kunnen worden, bij het kwijlen :D

Maar zo'n argument verkoopt niet, dus meldt de fabrikant dat het met een aparte netvoeding beter klinkt. Vooral als het een zware is (zowel qua gewicht als vermogen), omdat je natuurlijk wel 99% vermogensreserve moet hebben, om die ene piek van van een paar mA te kunnen opvangen... ;):P

Hallo Henrie,

Voor de veiligheid waarschijnlijk ;) Anders zou er iemand geelektrocuteerd kunnen worden, bij het kwijlen :D

Maar zo'n argument verkoopt niet, dus meldt de fabrikant dat het met een aparte netvoeding beter klinkt. Vooral als het een zware is (zowel qua gewicht als vermogen), omdat je natuurlijk wel 99% vermogensreserve moet hebben, om die ene piek van van een paar mA te kunnen opvangen... ;):P

Volgens mij heb jij meer verstand van 100 kV dan van de uV's in een phono pre.

;)

Hallo Henrie,

Volgens mij heb jij meer verstand van 100 kV dan van de uV's in een phono pre.

;)

Dat hoop ik wel, aangezien ik bezig ben met de ombouw van een 110kV-station ;)

surzurbinneneo2.th.jpg

Dit is een foto van mij en mijn Surzur :D:D

Ter info....

Rolf heeft een 1 mans bedrijfje en zijn vrouw doet inderdaad de administratie.

Hij is ingenieur en heeft gewoon nog een part time baan anders zou het allemaal niet te doen zijn. Hij maakt en vertaalt technische gebruiksaanwijzingen en onderhouds beschrijvingen voor medische apparatuur.

Blue Amp is dus iets wat hij thuis alleen en in zijn "vrije" tijd produceert.

Ik weet niet zeker of het al zo is maar levertijden zou volgens mij zo maar kunnen.

Een 42 is niet in een of twee weken in elkaar "gebakken".

Hier nog een fotootje bij Rolf thuis met op de voorgrond een open 42 en een draaitafel met een tot 12 inch verbouwde SME 3009.

p1010724zz3.th.jpg

ik zie opamps en wima mkp,s ik heb het voorgevoel dat die heel muzikaal klinkt :)

ziet er mooi verzorgd uit de surzur, kwanta costo how much :)

ik zie opamps en wima mkp,s ik heb het voorgevoel dat die heel muzikaal klinkt :)

En ik altijd maar denken dat op-amps verboden waren in audiofiele apparatuur. Daar moet toch altijd alles 'discreet' zijn opgebouwd?

@ BellaVista,

Een klein vriendelijk verzoekje mijnerzijds.... Of je a..u.b. het topic niet wilt vervuilen met foto's van andere phonostages, phonopre's enz ? Start dan een nieuw topic met alle binnenkanten van phonostages enz. Het is juist zo prettig dat dit topic nog schoon is en niet vervuild met andere dingen die niets te maken heben met Blueamp.

@ Audiofreak,

Momenteel wordt in verschillende topics van gedachten gewisseld over het fenomeen BlueAmp en terecht: deze phono-trappen behoren tot de besten.

De hoge prijs spreekt tot de verbeelding en roept vragen op door het ontbreken van referentie. Vergelijk met een alternatief geeft mij meer grip en het berichtje was in mijn ogen een passende aanvulling.

Klaarblijkelijk heb ik mij vergist en heb ik, onbedoeld, een zuiver topic vervuild. Eventuele nieuwe berichtjes zullen met meer zorgvuldigheid worden geplaatst, rekening houdend met de mores van dit forum. Het betreffende berichtje is verwijderd.

• 10 months later...
  • 4 weeks later...
Als ik de laatste jaren iets geleerd heb is dat phonotrappen behoorlijk veel invloed hebben op het resultaat. Jaren geleden eens een Graaf gehoord die ik ook verschrikelijk goed vond, maar ja de prijs was er ook naar.

We vergelijken nu die dure Blue amp met een stuk goedkopere trappen en dan excelleert hij. Je Zou hem eigenlijk moeten vergelijken met toptrappen van dezelfde prijsklasse. De verschillen zullen dan kleiner zijn denk ik. Dat neemt niet weg dat ik zelf ook behoorlijk onder de indruk van de Blue amp was (en helaas ook van de prijs).

Carl

PS ben benieuwd wat Henk zelf in huis zet

Ha die Carl,

Op dit moment de Blue Amp model 42 Comfort 845 binnenkort ga ik de Pass X 15 uitproberen ik ben benieuwd.

MvG,

Haudio

• 2 weeks later...
....binnenkort ga ik de Pass X 15 uitproberen...

...is't wat? :rolleyes:

Ha die Bellavista,

Ja tis wat, eerst nog even inspelen en dan een echt vergelijk, maar naar mijn idee komt hij dicht bij Blue Amp model 42 maar dan anders , binnenkort kom jij vast, dan kun je het horen.

MvG,

Haudio

....binnenkort ga ik de Pass X 15 uitproberen...

...is't wat? :rolleyes:

Ha die Bellavista,

Ja tis wat, eerst nog even inspelen en dan een echt vergelijk, maar naar mijn idee komt hij dicht bij Blue Amp model 42 maar dan anders , binnenkort kom jij vast, dan kun je het horen.

MvG,

Haudio

En in wat voor een prijzen van Pass en Blue amp denk je dan Henk . Overigens moet ik zeggen dat zo'n cottage industrie produkt wel mijn sympathie heeft.

Hey, Carl!

Die Pass kost volgens mij zo'n 4000 euro, evenals (ongeveer, dan) de Blue Amp 42.

Heb die Pass afgelopen vrijdag heel eventjes mogen beluisteren en hoewel koud uit de doos klonk hij veelbelovend...

Greetz,

Lestat

Hey, Carl!

Die Pass kost volgens mij zo'n 4000 euro, evenals (ongeveer, dan) de Blue Amp 42.

Heb die Pass afgelopen vrijdag heel eventjes mogen beluisteren en hoewel koud uit de doos klonk hij veelbelovend...

Greetz,

Lestat

Heb jij de Ron Sutherland Hubble ook al gehoord, en is die Pass en Blue een beetje vergelijkbaar daarmee?

Mvg. Miracle.

Hey, Carl!

Greetz,

Lestat

Heb jij de Ron Sutherland Hubble ook al gehoord, en is die Pass en Blue een beetje vergelijkbaar daarmee?

Mvg. Miracle.

Nee, die stond niet aangesloten... Maar ik hou graag de stroom op mijn phonotrap en dat kan met de Sutherland niet...

Greetz,

Lestat