Jump to content

Sony TA-E90es

muziekfreak
 Share

Recommended Posts

Wellicht een domme vraag, maar ik kan nergens een manuel o.i.d. vinden van deze pre amp :(

Wie kan mij meer vertellen over deze versterker. Ik heb onlangs de pre van pietjebell gekocht btw een mooie zwarte past perfect bij mijn ta-n90es :D

Vandaag komt hij aan met dank aan Wijx :)

Ik begreep dat er een zeker iemand was die een gemodificeerde had staan. Sebastiaan de vries kan dat?

Ik verneem het graag ik kan op i-net alleen plaatjes vinden en verder niet veel nuttigs eerlijk gezegd :unsure:

Mijn dank is groot oww hear.nl'ers

Jip dat is hem ik heb dezelfde :)

jammer van de ta-n90es kreeg ik volgens mij toen ook hear van jou. Dat deze erniet is verbaast me een beetje, het is de passende pre voor de ta-n90es :blink:

BLijft raar bij sony tan90es manuel is zo tevinden van de bijpassende pre geheel niets is dat ding "geflopt" ofzo.

ik ben ook wel nieuwsgierig wat eraan temodden valt, ik begrijp van bekende forummers in mijn kringen. Dat sebastiaan een gemodde heeft je antwoord hear bevestigd dat dus.

Sebastiaan aanwezig in de zaal :D

Wellicht een domme vraag, maar ik kan nergens een manuel o.i.d. vinden van deze pre amp :(

Wie kan mij meer vertellen over deze versterker. Ik heb onlangs de pre van pietjebell gekocht btw een mooie zwarte past perfect bij mijn ta-n90es :D

Vandaag komt hij aan met dank aan Wijx :)

Ik begreep dat er een zeker iemand was die een gemodificeerde had staan. Sebastiaan de vries kan dat?

Ik verneem het graag ik kan op i-net alleen plaatjes vinden en verder niet veel nuttigs eerlijk gezegd :unsure:

Mijn dank is groot oww hear.nl'ers

Kijk hier eens:

http://www.manuals-in-pdf.com/

Staat ie zeker weten tussen

gr.,

Jeroen

Hier weten ze vast ook wel wat

http://www.agoraquest.com/viewforum.php?forum=51

Gek is dat ze m hier niet kennen

http://esupport.sony.com/US/perl/select-system.pl

Wel de TA-E9000ES, je kan zo alles downloaden daarvan.

Bas z'n opmerkingen had je natuurlijk al gevonden

http://www.hear.nl/forums/index.php?showto...ndpost&p=180156

Gaaf die inside foto,s ik kende hem nog niet van binnen.

Zo te zien aan de print wel een hitte probleem bij de output stage.

Ik zou daar toch wat aan de koeling doen.

Voorts weet ik niet of er net zoals in de tae 80 een uitgangscondensator gebruikt wordt.

Is dit wel het geval en is dit net als in de tae 80 een elco dan zou ik die direct vervangen door een goede MKP want geloof me dat hoor je en goed ook.

Beste,

Ja ik speel al 3 jaar met volle tevredenheid met deze pre! Ik vind hem gemodificeerd nog steeds geweldig.

Echter zijn er wat aanpassingen modificatie's nodig om hem echt goed te maken en te houden.

Don merkte terecht op het hitte probleem. De TA-E90ES heeft een fraaie bias rustroom schakeling die je kan afregelen. De afregel potmeter is van zeer slechte kwaliteit en in de loop der jaren loopt de rustroom enorm op. Daarom die hitte plekken. Opnieuw afregelen helpt maar even maar daarna gaat ie weer flink omhoog. Die potmeters vervangen we dus voor fraaie gesloten types waarmee je dus fijn en goed kan afregelenen en dat blijft jaren stabiel.

Verder vervang ik de uitgangs elco's voor Blackgate NX-sen. Het hele board wordt hersoldeerd omdat er nogal brosse contacten inzitten. De PRE krijgt er een nieuwe voedingsprint bij met vele kleine en snelle elco's en eigen nieuwe snelle gelijkrichting.

Na een goede beurt blijft ie ook voor jaren mooi.

Groeten,

Bas

Beste,

Ja ik speel al 3 jaar met volle tevredenheid met deze pre! Ik vind hem gemodificeerd nog steeds geweldig.

Echter zijn er wat aanpassingen modificatie's nodig om hem echt goed te maken en te houden.

Don merkte terecht op het hitte probleem. De TA-E90ES heeft een fraaie bias rustroom schakeling die je kan afregelen. De afregel potmeter is van zeer slechte kwaliteit en in de loop der jaren loopt de rustroom enorm op. Daarom die hitte plekken. Opnieuw afregelen helpt maar even maar daarna gaat ie weer flink omhoog. Die potmeters vervangen we dus voor fraaie gesloten types waarmee je dus fijn en goed kan afregelenen en dat blijft jaren stabiel.

Verder vervang ik de uitgangs elco's voor Blackgate NX-sen. Het hele board wordt hersoldeerd omdat er nogal brosse contacten inzitten. De PRE krijgt er een nieuwe voedingsprint bij met vele kleine en snelle elco's en eigen nieuwe snelle gelijkrichting.

Groeten,

Bas

Waar ken ik dat probleem van met die potmeters?

Idd van de tan 80 en nog steeds zitten ze er in slechte zaak want ook daar verlopen ze.

Bij mij moet het weer eens goed misgaan blijkbaar.

Beste,

Groeten,

Bas

En wat kost dit geintje me nu weer :huh: Ik begrijp de tan80es die ik had is overleden iig daar brand ik mijn vingers niet meer aan die amp never nooit niet meer :unsure:

De Tae80es heb ik voor deze tae90es gehad en vol tevredenheid mee gedraaid die had er geen last van hitte enz. Ik heb gisteren vollop gedraaid ding wordt geen-eens handwarm bij die twee gestanste openingen op de topkap. Voel je normale warmte echt geen "fikken mijn vingers nu?!" idee zegmaar.

Ik maak me nu toch wel aardig zorgen nu ik dit lees, je wordt bedankt :blink:;)

Ik ben geen technicus dus deze werkzaamheden zou ik moeten uitbesteden...zit ik weer zonder muziek :eek:

Ik verneem het graag.

Beste,

Groeten,

Bas

En wat kost dit geintje me nu weer :huh: Ik begrijp de tan80es die ik had is overleden iig daar brand ik mijn vingers niet meer aan die amp never nooit niet meer :unsure:

De Tae80es heb ik voor deze tae90es gehad en vol tevredenheid mee gedraaid die had er geen last van hitte enz. Ik heb gisteren vollop gedraaid ding wordt geen-eens handwarm bij die twee gestanste openingen op de topkap. Voel je normale warmte echt geen "fikken mijn vingers nu?!" idee zegmaar.

Ik maak me nu toch wel aardig zorgen nu ik dit lees, je wordt bedankt :blink:;)

Ik ben geen technicus dus deze werkzaamheden zou ik moeten uitbesteden...zit ik weer zonder muziek :eek:

Ik verneem het graag.

Beste Muziekfreak,

Ik ga hier online geen prijzen noemen, moet je me even pm-en.

Je krijgt wel gewoong rarantie. Ikzelf en andere klanten van me spelen al jaren met een gemodde 90ES die gaat echt niet meer stuk hoor ;) Als je het apparaat (zoals ik) eenmaal door hebt kun je hem totaal stabiel krijgen. Het is natuurlijk heel subjectief, maar ik zelf vind het een zeer goede pre. En van alle dure apparaten die ik heb aangeschaft heb ik nog niet echt de behoefte gehad mijn mooie TAE-90ES te vervangen, omdat die gewoon zo waanzinnig goed klinkt.

Groeten,

Bas

Dat ze kunnen branden daar heb je gelijk in maar om ze dan vervolgens niet meer te herstellen dat vind ik wat ver gaan.

Ik heb een soort van haat liefde verhouding met die dingen.

De potmeters in de tan 80 ga ik in ieder geval dit jaar nog wel vervangen.

Waarom jij dan niet die 2 pots in de tae 90?

Vraag aan Bas hoe de instelling moet staan en je bent dan in ieder geval verzekerd van een bedrijfszeker apparaat.

In jou plaats had ik hem lekker door Bas laten herstellen en modificeren hetgeen zeker de moeite waard zal zijn.

Oww Don maar ik ben ook wel zeker van plan mijn 90es goed tekrijgen :D Maar niettemin het kost aardig wat geld meestal dit soort mods. Ik ben daar wel eerlijk in ik heb de volste vertrouwen in sebastiaan daar twijfel ik zeker niet aan.

Ik ben ook maar een gozer die werkt voor zijn geld...tja is toch zo.

Ik stuur hem even een pm over de prijsopgave, is wel fijn dat hij hem zelf bezit zo weet ik zeker dat het goedkomt.

MBT TAN80es don de mijne staat in nijmegen...total loss verklaart. Gelijkrichter en alles is al vervangen mocht niet baten :( Het ding weigert gewoon dienst :mad2: ik heb die amp helaas opgegeven....

Oww Don maar ik ben ook wel zeker van plan mijn 90es goed tekrijgen :D Maar niettemin het kost aardig wat geld meestal dit soort mods. Ik ben daar wel eerlijk in ik heb de volste vertrouwen in sebastiaan daar twijfel ik zeker niet aan.

Ik ben ook maar een gozer die werkt voor zijn geld...tja is toch zo.

Ik stuur hem even een pm over de prijsopgave, is wel fijn dat hij hem zelf bezit zo weet ik zeker dat het goedkomt.

MBT TAN80es don de mijne staat in nijmegen...total loss verklaart. Gelijkrichter en alles is al vervangen mocht niet baten :( Het ding weigert gewoon dienst :mad2: ik heb die amp helaas opgegeven....

Ben ik met je eens ook ik moet met bepaalde zaken rekening houden wat betreft uitgeven van geld.

De komst van een gezin maakt het allemaal wat makkelijker dan komt hifi op een 2 de plaats en zo zit ik dus nog met een oude set waar ik dik tevreden mee ben.

De Tan 80 wil ik voor je nakijken geheel vrijblijvend!

Wanneer je de tan 80 niet wil laten herstellen dan kan je hem misschien aan mij verkopen voor spare parts altijd makkelijk.

Michel,

bij mij is de 90 nooit een dag te warm geweest en

heeft probleemloos gewerkt.

Dus ik zou niet te erg in paniek raken en lekker naar muziek luisteren.

Ik ben nogal 'impulsief' daarom heb jij nu een 90es voor een redelijke prijs,

niet omdat er iets mee is.

Theo

Luister pietje bell even tengoede orde, dit is totaal niet bedoelt om je een SNEER oid tegeven. Verre van dat al ZOU de 90es pre niet goed hebben gewerkt vanwege een potje oid. Heb ik hem nog SPOTGOEDKOOP van je over kunnen nemen.

Ik las het woordje "impulsief" bemerk ik enige spijt :huh:

Btweg gisteren een luistersessie gehad bij mij thuis, mijn MIT BIWIRE IS ECHT TEGENVALLER!! goedkope kabel heel mijn set begon echt tespelen :blink: Ik ben dan ook echt blij nu met mijn set ben er apetrots op mag je gerust weten. ZOnder jou had ik hem ook niet gehad deze pre is vrij prijzig (ruad 699)

Dus ik ben je dankbaar :wub:

Mooie CD speler, Muziekfreak!

Ik heb de PDS 902 en deze zal er waarschijnlijk nog een streepje over gaan!

Heb je het ding al eens open gehad? Die van mij zit vol met mooie koperen afscheidingen, en een honeycomb-base!

Zolang de lens nog goed is, heb je een van de beste loopwerken ooit, kan je nog een dikke DAC op kwijt, moest het nodig zijn!

:D mvg RastaPhil

PS; en doe de groeten aan Bob Marley :)

Mooie CD speler, Muziekfreak!

Ik heb de PDS 902 en deze zal er waarschijnlijk nog een streepje over gaan!

Heb je het ding al eens open gehad? Die van mij zit vol met mooie koperen afscheidingen, en een honeycomb-base!

Zolang de lens nog goed is, heb je een van de beste loopwerken ooit, kan je nog een dikke DAC op kwijt, moest het nodig zijn!

:D mvg RastaPhil

PS; en doe de groeten aan Bob Marley :)

Dank u, hij is voorzien van iid een honeycomb-base bodem, verkoperd chassis, 2 trafos, en natuurlijk het stable platter loopwerk in een iets wat andere vorm dan de massa platters.

imag00050qu.jpg

Hetzelfde als zijn grotere broer de pd95 als ik me niet vergis. Ben er nog altijd erg blij mee ;)

Een andere DAC wil ik zeker nog wel een keer proberen, immers is deze speler tegen de 14jr oud oid. Nog niet een krasje erop van eerste eigenaar kunnen kopen! :)

De laser diet het nog perfect i.i.g. ik moet nog meemaken dat hij een cd niet afspeelt :D

http://rastaspace7.spaces.live.com/Persona...r=1&_c=blogpart

lukt het?

heb ondertussen instellingen van mijn space veranderd, het zou "publiek" moeten zijn nu. Twee foto's van de binnenkant staan bij de foto's van maart...

Maar ik ben al een beetje beschaamd want het trafo'tje ziet er niet echt imposant uit. (wat waarschijnlijk verklaard waarom de spelert beter klinkt als het display af staat.

mvg RastaPhil

De lade van jouw spelert lijkt wel grijs Nextel of zoiets, de mijne is zwart (stevig) plastiek, en er ligt een zwarte rubber mat op de draaischijf.

Tjah, als ik iets van harte doe, doe ik het goed; zo ook uitproberen van "muziekbelevings-electronica" :D

mvg RastaPhil