Jump to content

Stel...... je hebt +- 450,-

Ruben
 Share

Recommended Posts

Heb nu een gemodificeerde Philips cd 951... Leuke speler.

Nieuwe opamps (burr Brown) zitten er al in, mutetransistoren zijn eruit en hij is verzwaard met bitumen. Dat is het wel zo'n beetje.

Maar het blijft toch een oud beestje en ik zou wel wat mooiers willen. Ik denk dat dat heel goed kan binnen mijn budget maar weet echt niet waar te beginnen.

Het mag totaal anders zijn dan de Philips.

Het mag ook 2e hands zijn of een losse dac......

Als het maar beter wordt.

budget is plusminus 450,-

Heel veel mogelijkheden voor 450 EUR:

2e hands: een Njoe Tjoeb, een TEAC VRDS 10 SE, een TEAC VRDS 10 of 7 met een denon DA500 DAC, een Sony ES (liefst iets van een CD-779 of zo), een Marantz CD-17

nieuw (iets lastiger): een Harman Kardon HD-970, een Cambrige ???

Heb nu een gemodificeerde Philips cd 951... Leuke speler.

Nieuwe opamps (burr Brown) zitten er al in, mutetransistoren zijn eruit en hij is verzwaard met bitumen. Dat is het wel zo'n beetje.

Maar het blijft toch een oud beestje en ik zou wel wat mooiers willen. Ik denk dat dat heel goed kan binnen mijn budget maar weet echt niet waar te beginnen.

Het mag totaal anders zijn dan de Philips.

Het mag ook 2e hands zijn of een losse dac......

Als het maar beter wordt.

budget is plusminus 450,-

Heb zelf vier maanden geleden een Sony uit de ES-serie 2ehands gekocht: CDP XA50 voor 475,-. Tweedehands weliswaar, maar een prima apparaat. Natuurlijk is dat wat risicovoller, maar je koopt wel hoogwaardig spul voor een relatief lage prijs. Sony ES-cdspelers worden nog regelmatig aangeboden op Marktplaats, ww.hifi.nl, www.hear.nl, Ebay Duitsland. Misschien is dat wat.

Groet,

Doesski

Zijn die Sony's zo goed? Ik krijg altijd de kriebels bij dat merk... Wat is er zo goed aan dan? En heb je niet vele soorten en maten binnen de ES lijn?

VRDS 10 heb ik aan gedacht, maar dat is toch ook best een oude speler. Een mooi loopwerk uiteraard maar kan ik vandaag de dag niet een beter klinkende speler krijgen voor 500 euro?

Hmm, ik ben er nog niet uit. Cambridge Azur 640C schijnt mooi te zijn. Koop je voor +- 500.

Marantz SA 7001 kan ik voor 499,- nieuw kopen. Niet dat ik SACD schijfjes ga kopen maar gewoon voor cd.

Na goed, ik ben lekker aan het speuren...

Nog meer ideeen?

Zijn die Sony's zo goed? Ik krijg altijd de kriebels bij dat merk... Wat is er zo goed aan dan? En heb je niet vele soorten en maten binnen de ES lijn?

Zoals reeds iedereen weet heb ik ook iets tegen ZoNie. De spelers uit de ES lijn zijn echter zeker niet verkeerd. Eigenlijk zelfs heel erg goed. Mij staat bij dezen echter de klank niet aan. Ik vind ze net iets te agressief en dun. (just my 2 cents)

VRDS 10 heb ik aan gedacht, maar dat is toch ook best een oude speler. Een mooi loopwerk uiteraard maar kan ik vandaag de dag niet een beter klinkende speler krijgen voor 500 euro?

Perfect loopwerk, maar klankmatig niet van deze tijd (en eigenlijk ook niet echt geweest). Je moet er een boel aan verbouwen om 'm super te laten klinken en de constructie is alles behalve foolsafe. Als loopwerk voor een externe dac is ie perfect (beter dan je huidige Flips)

Hmm, ik ben er nog niet uit. Cambridge Azur 640C schijnt mooi te zijn. Koop je voor +- 500.

Mooie speler met een prima klank. Mij viel ie absoluut niet tegen en qua binnenwerk ziet het er ook gelikt uit

Marantz SA 7001 kan ik voor 499,- nieuw kopen. Niet dat ik SACD schijfjes ga kopen maar gewoon voor cd.

Ook geen verkeerd apparaat, al vind ik deze nogal soft klinken. Ik kies liever voor een echte cd-speler, dan voor een combispeler. Waarom? Omdat ik ze in een 1 op 1 vergelijk telkens beter vond dan een evendure sacd speler.

Doe je best en neem de tijd ;)

Nog meer ideeen?

Een losse DAC is zeker een mogelijkheid. De digitale trap is dan niet eens zo belangrijk. De klank van een cd-speler wordt in grootste mate bepaald door voeding en analoge trap en dat konden ze vroeger ook heel goed. Ik heb vorig jaar een EAD DSP7000 Mk3 aangeschaft voor

Ik lees net een review in de Hifi+ over de V2 versie. Een prijs van 250 Engelse ponden. De reviewer is er erg enthousiast over.

Als je de specs leest en de foto's van het binnenwerk ziet is het werkelijk veel waar voor je geld. Ik heb hem niet beluisterd maar ben wel erg benieuwd!

Groet,

Matt.

Ik zou gaan voor een Shanling S300 SACD speler, voor ongeveer dat bedrag kan je wel een nieuwe vinden. Ik ben zeker geen tegenstander van 2e hands kopen, maar cd-spelers is ongeveer het enige wat ikzelf toch liever altijd nieuw koop.

Ha die Eric,

Vervelend dat het met Annelies nu wat minder gaat. Ik hoop dat ze snel weer opknapt. Doe haar de groeten van ons en ook een pootje aan Guy natuurlijk.

Hier gaat alles lekker z'n gangetje. Druk op het werk, maar thuis lekker ontspannen onder genot van een lekker stukje muziek. De Ducales bevallen me erg goed en de Lyra Dorian raakt ook steeds meer ingespeeld.

Groetjes en veel succes met alles.

//Misschien had ik beter een PBtje kunnen sturen//

Hoi vraagje, ik heb laatst zelf een 2e hands VRDS-T1 loopwerk gekocht.

Heb er zelf nu een wbt connector op gezet en spikes met een hardstenen plaat eronder aangebracht. Dit is meteen een zeer grote verbetering. Heeft iemand nog andere tips?? En weet iemand misschien de oorspronkelijke nieuwprijs van het apparaat toen het net uitkwam.

Greetz Bart

• 4 weeks later...

JA!

Een update.....

Vrijdag krijg ik hier een VRDS-10 met een Denon DA-500 op proef. Als het mooi is hou ik ze.

Een vriend van mij heeft al aangeboden eventueel een TentLabs klok in te bouwen in de TEAC....

Weet iemand trouwens het verschil tussen een VRDS-10 en een VRDS-10 SE? En zijn er, behalve een nieuwe klok, nog meer beproefde modificaties te noemen voor een VRDS-10?

Ben erg benieuwd.

Nu, mijn installatie begint al echt definitieve vormen te krijgen zo..... Ik heb er zin an.....

Groet,

Ruben

Weet iemand trouwens het verschil tussen een VRDS-10 en een VRDS-10 SE?

Ik heb een 10SE, en voor zover ik weet is het voornaamste verschil de DAC. De 10SE heeft een DAC7, klinkt heel lekker moet ik zeggen.

Veel luisterplezier.

Enno :)

En weer een update....

Het staat te spelen en het is echt een behoorlijke stap vooruit. De VRDS10 klinkt sowieso wat strakker maar vooral ruimtelijker dan mijn Philips 951.

Met de Denon dac werd het geheel ook nog eens een stuk rustiger en wat warmer.

Nu vraag ik me een paar dingen af:

1. Op de Denon DAC zit een knopje 'Invert'... Wat doet dit knopje?

2. Een vriend van mij heeft aangeboden een TentLabs klok in te bouwen. Wat denken jullie; zal ik dat in de VRDS doen (xo2) en de vrds als standalone gaan gebruiken of heeft het meer zin om een klok in te bouwen die de teac geschikt maakt voor een externe dac (xo3) en dan met de denon blijven spelen?

3. Welke firma maakt leuke digitale (coaxiale) interlinks voor niet te veel geld? Tot een eurootje of 40 eigenlijk....

Alvast bedankt.

Groet,

Ruben

Apoghee Wide Eye is (1 van) de beste 75 ohm coax onder de 100 euro. Kost rond 50 a 60 euro (direct af fabriek)

http://www.apogeedigital.com/products/wydeeyecables.php

http://www.apogeedigital.com/products/apogeestore.php

Als je echt voor een dubbeltje op de 1e rang wilt zitten kun je ook de Canare Digiflex kopen (de toeleverancier van Apogee) 20-30 euro. Hun speakerkabel is ook niet verkeerd voor het geld.

Die kun je o.a hier kopen http://www.livingcinema.nl/ (heb er al eens gekocht)

En weer een update....

Het staat te spelen en het is echt een behoorlijke stap vooruit. De VRDS10 klinkt sowieso wat strakker maar vooral ruimtelijker dan mijn Philips 951.

Met de Denon dac werd het geheel ook nog eens een stuk rustiger en wat warmer.

Nu vraag ik me een paar dingen af:

1. Op de Denon DAC zit een knopje 'Invert'... Wat doet dit knopje?

2. Een vriend van mij heeft aangeboden een TentLabs klok in te bouwen. Wat denken jullie; zal ik dat in de VRDS doen (xo2) en de vrds als standalone gaan gebruiken of heeft het meer zin om een klok in te bouwen die de teac geschikt maakt voor een externe dac (xo3) en dan met de denon blijven spelen?

3. Welke firma maakt leuke digitale (coaxiale) interlinks voor niet te veel geld? Tot een eurootje of 40 eigenlijk....

Alvast bedankt.

Groet,

Ruben

Sommige cds zijn uit fase. Met de invertknop zijn ze weer infase. Gewoon proberen per cd.

De grootste kwaliteiten van de VRDS10 (vind ik) zijn als loopwerk. De std digitale uitgang is slecht dan kan de tentlabsclock een hoog doen. Eerst proberen of je de denon beter vind als de interne dac natuurlijk.

Zoals Duck al zegt de apogee zijn mooie kabels en erg goed betaalbaar

Nog meer ideeen?

QUA loopwerk zul je hard moeten zoeken on budget zegmaar een betere tevinden. Deze die ik heb bv koste me maar 125euro ofzo. Voor 100 heb je hem ook wel...

p1010531fd8.jpg

Sony xa20es overingens, ik ga binnekort upgraden ( met dank aan wijx wederom) naar een xa50es die krengen wegen een 15kg.

Degelijk genoeg dacht ik zo. Qua klank tja dat is puur je oren even de kost geven, ik kan immers niet voor jou oren spreken.