Zee Posted 14 oktober 2006 Report Share Posted 14 oktober 2006 Op mijn preamp zit ook een knop om de fase om te draaien, maar eerlijk gezegd hoor ik geen verschil. Ja, op het moment van omschakelen hoor ik ook even verschil, maar dit komt vermoedelijk door de fasesprong die dan ineens optreedt. In een DBT zou ik zeker geen verschil horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruben Posted 15 oktober 2006 Author Report Share Posted 15 oktober 2006 Sommige cds zijn uit fase. Met de invertknop zijn ze weer infase. Ik neem aan dat het hier om een ander soort fase gaat dan de luidsprekerfase... Dat is namelijk een enorm verschil als je dat verkeerd hebt aangesloten. En waarom zijn cd's soms uit fase??? Ik heb het idee dat de plaatsing van instrumenten in het stereobeeld een beetje duidelijker is (scherper) wanneer 'invert' uitgeschakeld staat. Maar het klinkt niet uit fase of zoiets. Maar ik vind dit fase verhaal heel raar, kan je het iets beter uitleggen? Alvast bedankt. (Ook bedankt voor de kabel-tips) Groet, Ruben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 15 oktober 2006 Report Share Posted 15 oktober 2006 Ruben, Met de invert knop draai je de absolute fase om van zowel het linker als het rechter kanaal. Dus de luidsprekers blijven wel in fase, alleen draai je in principe de plus en min van beide speakers om. Eerlijk gezegd hoorde ik nooit een verschil bij de CD-speler. Bij mijn voorversterker wel maar dat komt denk ik eerder doordat er dan een extra buisje in het signaalpad wordt geschakeld. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 29 oktober 2006 Report Share Posted 29 oktober 2006 Cambridge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 29 oktober 2006 Report Share Posted 29 oktober 2006 Ik heb toevallig die HD970 van Harman Kardon besteld omdat ik eens wilde weten of hij nou Link to comment Share on other sites More sharing options...
titan57nl Posted 19 november 2006 Report Share Posted 19 november 2006 Sluit me aan bij Enno.....de Teac VRDS-10 is binnen je budget een goede keuze.....eventueel het Teac T-1 loopwerk met een DAC. Van Sony is de oude maar zeer goede CDP-X77ES een echte aanrader, ook goed als loopwerk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 november 2006 Report Share Posted 19 november 2006 zijn er, behalve een nieuwe klok, nog meer beproefde modificaties te noemen voor een VRDS-10? http://www.soundevolution.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts