Jitze Posted 23 oktober 2003 Report Share Posted 23 oktober 2003 Geplaatst door Sodejuu: Waarom staan die waxinelichtjes onder het plateau Die waxinelichtjes zijn een onderdeel van de vering, welke bestaat uit de zwarte staafjes - geen lonten dus - die hieruit steken en waarop plateau en armboard zijn bevestigd. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 23 oktober 2003 Report Share Posted 23 oktober 2003 Geplaatst door Sodejuu: Waarom staan die waxinelichtjes onder het plateau Die waxinelichtjes zijn een onderdeel van de vering, welke bestaat uit de zwarte staafjes - geen lonten dus - die hieruit steken en waarop plateau en armboard zijn bevestigd. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 oktober 2003 Author Report Share Posted 23 oktober 2003 Hai allemaal, Eindelijk weer eens een "fatsoenlijke" discussie over platenspelers. Het leuke aan die Avids is dat het subchasis spelers zijn, waar het grote manco van deze spelers, namelijk de kans dat ze uit balans raken wordt ondervangen. Er vindt naast de opvang van verticale krachten ook een opvang van horizontale krachten plaats. Kijk maar eens goed naar de plaatjes bij de Avid Volvere: in de kokers zitten veren die op de plaats worden gehouden door een "elastieken". In die zin lijken de Avids ook wel een beetje op de Oracle die dat op een andere manier doet. Ik had op de VAD een discussie met een knaap die Amazon draaitafels verkocht. Hij beweerde dat een subchasis draaitafel verouderd was. Ik vroeg hem vervolgens of zo'n tafel niet verouderd was omdat die tegenwoordig te duur te maken is (zie je ook bij luidsprekers). Die nieuwe Amazon op de Ensemble kamer is uiteindelijk niet meer dan een mooi lager op een perpex plaat. Persoonlijk vind ik een Mitchell of Nottingham Analoque veel vernunftiger er uitzien. Voor liefhebbers: volgende maand wordt in de Stereophile de LP 12 in diverse artikelen getest www.stereophile.com . Eens kijken of zij hem ouderwets vinden en of al die upgrades de moeite waard zijn. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 23 oktober 2003 Report Share Posted 23 oktober 2003 Geplaatst door carl:Hai allemaal, Ik vroeg hem vervolgens of zo'n tafel niet verouderd was omdat die tegenwoordig te duur te maken is . Die nieuwe Amazon op de Ensemble kamer is uiteindelijk niet meer dan een mooi lager op een perpex plaat. Persoonlijk vind ik een Mitchell of Nottingham Analoque veel vernunftiger er uitzien. Groet, Denk dat je hier de draaitafel op z'n kop slaat, op deze wijze zijn al heel wat ontwikkelingen doorgevoerd, ook in andere componenten, uiteindelijk is het een centenkwestie. Daarom is het toch wel erg aardig dat er nog steeds fabrikanten de uitdaging wel aangaan........................... En dan ook nog met een redelijk geprijsd product voor de dag komen. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 23 oktober 2003 Report Share Posted 23 oktober 2003 Ik vind dat niet mooi. Meer kunst dan een draaitafel. Maar hij is vast heel goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
christobal Posted 23 oktober 2003 Report Share Posted 23 oktober 2003 ik las bij het nieuws dat Audio Exellence uit Zevenbergen AVID gaat distribueren. wat een mooie draaitafels zijn er al voorbij geschoven..... zelf heb ik sinds kort ( na 27 jaar met ERA en SME 3009 gedraaid te hebben) een BASIS 1400 draaitafel met Graham Robin arm en Bluenote Baldinotti element en ben dus meer voor een, voor mij, mooi geluid gegaan dan voor het uiterlijk. het is een "instap" draaitafel van het merk waar R. Paap van Dynamis Solutions op de VAD in kamer 16 draaide, op MASTER 3 luidsprekers de speler en element beginnen nu na een maand een beetje ingespeeld te raken en ik hoor op de meeste elpees die ik goed ken nog veel meer dan ik ooit dacht dat dat allemaal op de plaat kon staan. allen wil ik nu natuurlijk ook Master Luidsprekers...... maar we hadden het over draaitafels: wie weet er nog meer mooie te vinden? Groeten Christobal Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 24 oktober 2003 Report Share Posted 24 oktober 2003 Inderdaad! Schitterend.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 24 oktober 2003 Report Share Posted 24 oktober 2003 Ha kees, Rechter muisknop op het plaatje dat je wilt hebben en vervolgens naar eigenschaapjes.. Daar staat de URL die je moet plaatsen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 24 oktober 2003 Report Share Posted 24 oktober 2003 Ha Kees, Graag gedaan! Staat wel wat tegen over natuurlijk.. Wat te denken van een luistersessie bij Kees thuis? Moet echt schitterend klinken met JA en SME V.. (*droom*, *zucht*) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Huub Derkx Posted 24 oktober 2003 Report Share Posted 24 oktober 2003 Zeg PD, zoiets zie ik ook altijd als ik langs de DSM in Geleen kom. Is dat een foto van de Naftakraker? Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 oktober 2003 Report Share Posted 25 oktober 2003 Geplaatst door Ome Henk: Wie zegt dat ik de mijne verkoop Daar ga ik ook niet vanuit. Misschien is er wel een andere optie dan de Leo van jou 't Blijft wel een beauty Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 25 oktober 2003 Report Share Posted 25 oktober 2003 Geplaatst door Sodejuu: Daar ga ik ook niet vanuit. Misschien is er wel een andere optie dan de Leo van jou 't Blijft wel een beauty Ja Henk......misschien wel een Sirius Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 oktober 2003 Report Share Posted 25 oktober 2003 Geplaatst door Ruud: Ja Henk......misschien wel een Sirius Hoezo wil jij ook wat ander hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 25 oktober 2003 Report Share Posted 25 oktober 2003 Geplaatst door Sodejuu: Hoezo wil jij ook wat ander hebben +s Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 oktober 2003 Author Report Share Posted 25 oktober 2003 Transrotor heeft trouwens sinds kort een website. Over de kwaliteit van de draaitafels valt niet te twisten. Persoonlijk vind ik ze niet mooi (beetje Duits). De vormgeving van zo'n Synchro, Avid, Wilson e.a spreekt me veel meer aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts