Jump to content

Het gevoel Itali

azh
 Share

Recommended Posts

Firenze. Stad van prachtige vrouwen, dure kleren, heerlijke espresso's. Italiaanse mannen die van hun blinkende nieuwe Vespa’s in hun gouden Nike's afstappen, door hun grote glimmende zonnebrillen in de scooterspiegel kijken en hun haar doen, daarna pas de wereld tegemoet treden. Mensen die kort en zakelijk zijn, maar bij je eerste welbedoelde woorden met een grote glimlach alle tijd voor je nemen om je ergens mee te helpen.

De Bluenote folder bevat foto's van mooie landschappen in Toscane. Leuk, maar, zo bedacht ik, ze zullen zelf wel in

Dank je Sodejuu en Lestat,

Een Lyra Dorian :)

Maar een deel is aftudeer cadeau, en de scriptie is nog niet af, dus nog even wachten...

Guest Kraus vonBentinck

Mooi verhaal hoor, maar ik dacht dat Bluenote in Montespertoli, zo'n 25 km van Firenze, zat, op het industrieterreintje daar?

Je verhaal geeft ook een beetje aan tot wat voor soort producten de "duurdere" draaitafels behoren. Geen apparaten van de dozenschuiver maar een "uniek" exemplaar met een persoonlijke noot. Geheel andere manier van aanpak dan "om u beter van dienst te kunnen zijn hebben we een keuzemenu"=automaat/machine. Ik kan me daar ook wel in vinden, trouwens.

Ik heb in Firenze me zo'n soort behandeling laten welgevallen bij de aanschaf van een Borsalino. Drie

Hoi Kraus,

Bedankt. Het fabriekje ligt n

Oh, nog even voor de duidelijkheid:

Ik heb een tijd geleden de tafel gekocht in Sneek, in Baccaiano verkopen ze niet.

Groet,

azh

Guest Kraus vonBentinck
Oh, nog even voor de duidelijkheid:

Ik heb een tijd geleden de tafel gekocht in Sneek, in Baccaiano verkopen ze niet.

Groet,

azh

Ja dat begrijp ik wel, maar ik neem aan dat je ter introductie de zegen van Henk hebt meegekregen.

Even ter vergelijking: ook JR is in Sneek de (potenti

Je weet ook wel weer de lelijkste plekjes te vinden Hans, Vicenza :D

Iig is het noorden een stuk minder stoffig ;) Vrienden van ons wonen in de buurt van Feltre, net even in de Dolomieten. Als daar werk was te vinden wist ik het wel, alhoewel het Italiaanse belastingsysteem mij toch zou weerhouden denk ik.

;)

Beste Azh,

Het is net alsof ik een boek gelezen heb. Met veel gevoel voor poezie geschreven.

Net alsof ik erbij was. ;)

Nu we het toch over Bluenote hebben; laatst een recensie van een Amerikaans tijdschrift gelezen over de Davidoff. Nou ja, recensie...tot 3x toe kwam het te testen apparaat defect aan. <_<

Het werd toegewezen aan FedEx en UPS die teveel met de dozen smeten. :rolleyes:

Beste Azh,

Het is net alsof ik een boek gelezen heb. Met veel gevoel voor poezie geschreven.

Nu we het toch over Bluenote hebben; laatst een recensie van een Amerikaans tijdschrift gelezen over de Davidoff. Nou ja, recensie...tot 3x toe kwam het te testen apparaat defect aan. <_<

Beste Geerdie,

Ik denk dat je daarin gelijk hebt want als wij enkele dozen met inhoud versturen gaat het erg vaak mis.

Vorige week nog een Bluenote Stibbert verstuurd naar een dealer ter demo, tja die komt dus stuk aan ,met GLS verstuurd de gevulde doos is door de ontvanger getekend en je begrijpt het al een Cdspeler van 3500,00 euro is stuk , de klap is zo hard aangekomen dat een gedeelte van het acrylaat is afgebroken.

De verzekering van deze firma en de firma zelf gooit het op toen hij is afgetekend was hij in orde, dus keren wij niets uit.

Dit heb ik al vaker beleefd, met bv een platenspeler van Jascha V een Project stuk door vervoer en de GLS wast zijn handen in onschuld.

Een pallet vol apparatuur gooien ze niet mee , maar enkele apparaten wel !

Alleen bewijzen kun je niet , dus pech. :(:mad2:

MvG,

Haudio

PS daarom brengt de Importeur van Meridian alle apparaten zelf , dan gaan ze niet stuk.

'T staaft w

Leuk verhaal gelezen onder genot van een heerlijk espresso!

:D

Bedankt voor al jullie leuke reacties!

Maakt het de moeite waard zo'n verhaaltje te schrijven.

:)

Groet,

azh

Hey Joris,

Het is daar precies zoals je het omschrijft!

Heel mooi verhaal!

Grtjs,

Marten Jan

Ha die Joris,

Super verhaal en prachtig om te lezen, maar het is niet helemaal eerlijk, want jij bent toch schrijver van boeken ;)

Maar schrijver of niet het leest alsof je erbij bent , bovendien zeer goed verwoordt want zo hebben wij het ook beleeft.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Beste Azh,

Beste Geerdie,

Ik denk dat je daarin gelijk hebt want als wij enkele dozen met inhoud versturen gaat het erg vaak mis.

Vorige week nog een Bluenote Stibbert verstuurd naar een dealer ter demo, tja die komt dus stuk aan ,met GLS verstuurd de gevulde doos is door de ontvanger getekend en je begrijpt het al een Cdspeler van 3500,00 euro is stuk , de klap is zo hard aangekomen dat een gedeelte van het acrylaat is afgebroken.

De verzekering van deze firma en de firma zelf gooit het op toen hij is afgetekend was hij in orde, dus keren wij niets uit.

Dit heb ik al vaker beleefd, met bv een platenspeler van Jascha V een Project stuk door vervoer en de GLS wast zijn handen in onschuld.

Een pallet vol apparatuur gooien ze niet mee , maar enkele apparaten wel !

Alleen bewijzen kun je niet , dus pech. :(:mad2:

MvG,

Haudio

PS daarom brengt de Importeur van Meridian alle apparaten zelf , dan gaan ze niet stuk.

Hai Haudio,

Nou breek me de bek niet open.

Weet er ook alles van.

Daarom breng ik het nu zelf weg naar de dealer of servicepunt of de importeur.

Van Gend en Loos ,GLS, noem ze maar op...allemaal hetzelfde.

Ik weet het want ik heb zelf in het verleden er gewerkt,kort weliswaar,maar ik had genoeg gezien.

Wat een slavendrijvers.

Een maat van mij zit ook in het transport en met het transportbedrijf waar hij toen voor werkte gereden voor Audioscript naar Engeland om daarbij de B&W fabriek B&W speakers op te halen .Een trekker/oplegger vol zal ik maar zeggen.

Dat Audioscript destijds voor dit transportbedrijf koos,had alles te maken met hoe men omging met de vracht en de betrokkenheid van het personeel met de klant en wat men vervoert.

Overigens Audioscript werkte daarvoor met een ander transportbedrijf en besteldienst,maar verklooiden het juist zoals die GvL enz.

Het kan dus anders.

Of toch maar zelf wegbrengen of laten wegbrengen.

(ik heb een mooi autootje met laadbakkie ;)

Met groet-toet,

:cool2: