Jump to content

Onkyo integra TX-DX 838 of Yamaha DSP-E800

bert
 Share

Recommended Posts

Wie kan mij adviseren wat voor mij de beste keus is. Ik heb een Onkyo integra versterker maar op dit model zit geen dolby digital of dolby prologic. Ik kan tweedehands een Onkyo intgera versterker kopen, model TX-DX 838 met AC3. De ander keuze die ik heb is om de YAMAHA DSP-E800 digital home cinema processor op mijn bestaande versteker aan te sluiten. Wie kan mijn adviseren wat de beste keuze is? PS, mijn dvd speler heeft een dolby digital en dts decoder.

Guest PaulRuud

Hallo Bert,

Ik zou voor de laatste optie kiezen. Ik denk namelijk dat de 838 veel slechter klinkt dan je huidiger onkyo versterker, welke is dat?

groet, Paul

Beste Paul,

Mijn huidige versteker is een Onkyo integra model A8700, en is ca. 8 jaar oud. Ik wil eventueel ook wel switchen naar een ander merk, ik vind alleen dat een Onkyo versterker "warm" klinkt, en dit wil ik graag houden. Ik weet bijv. niet of een Harman Kardon, Denon versterker ook "warm" klinkt?

vr.gr. Bert

Guest PaulRuud

Hallo Bert,

Ik zelf en een Onkyo Integra stereo versterker, de A809 alsmede een dolby receiver de 787. Ik moet zeggen dat ik de 787 niet slecht vind klinken op gewoon stereo. Hij haalt het echter niet bij de integra. Nu weet ik niet precies wat voor versterker er in de 838 zitten. Volgens mij zijn dit echter dezelfde als in de 787.

Vooral wanneer ik lastige speakers aansluit dan merk ik dat de 787 te kort komt ten opzichte van de A809. Heb je echter nie zulke lastige speakers dan heb je ook aan de 838 een goede keuzen. Je kan natuurlijk ook opzoek gaan naar een tweede hands 939 of 919. Deze zijn zeker vergelijkbaar met je huidige versterker.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groet, Paul

Guest PaulRuud

Hallo Bert,

Een eecht goede prijs kan ik je zo niet noemen. Ik weet dat ze zelfs tweede hands nog erg duur zijn. zo rond de 3000 gulden voor een gebruikte 919 met 901 dolby decoder. OOk heb ik deze combinatie bij polanen en unen in Woerden zien staan. Volgens mij was hij nieuw en niet zo duur.

Groet, Paul