Jump to content

Op de stoel bij Sodejuu

Guest Hubertinus
 Share

Recommended Posts

Mooi verhaal, Hubertinus.

Ik ben verschillende keren bij Sodejuu geweest. Ik moet in alle eerlijkheid zeggen dat ik in een korte tijd een algemene indruk van een set opdoe. Zo van; vind ik dit prettig of irriteerd mij iets?

De details komen bij mij pas later.

Het scheelt dat jij je muziek heel erg goed kent.

Ik denk dat vooral de Ayre verantwoordelijk is voor de rust. ;)

De Bryston van Sodejuu heeft onlangs bijna mijn dakramen laten ploppen... :D

D

Hoi Huub,

Bedankt voor de lovende woorden over de set. Kan ik weer met een gerust hart gaan pitten straks ;)

Nog even een opmerking. Mij valt vaker op dat als je muziek luistert via kleine speakers, er meestal ook meer detail te horen is. Ik wijt dat dan aan het "gebrek aan laag". Of dat klopt weet ik niet zeker. Nu moet je gebrek niet letterlijk nemen, maar omdat een grote speaker eenmaal meer druk kan geven, "blaast" ie wel eens wat detail naar de achtergrond. Jij luistert penibel. Dan focus je iets meer op detail en zijn monitoren meer jouw ding. Mij moeten die details niet zo opvallen. Ze moeten er wel zijn, maar hoeven niet op de eerste rang te staan. Dat is mijn manier van streven naar een geluid waar ik uren naar kan luisteren. Op dit moment lukt dat vrij aardig B)

Ik moet je feliciteren met de muziekkeuze. Het meeste kende ik helemaal niet, maar er zat puik werk tussen en de opnames waren zonder uitzondering fenomenaal. Ik neem echter ook wel eens wat "bagger" mee om te luisteren wat een set daarmee doet. :rolleyes:

Thankz for the roses.

P.S.: Je hebt wel een hoog luistervolume :blink::rolleyes:;)

Guest Kraus vonBentinck

Alweer zo'n lekkere recensie :D ; mooi verhaal Hubertinus en inderdaad, een totaal andere muziekkeuze dan anders.

En Sodejuu, jij sliep toch zeker voorheen ook lekker? Weinig om je zorgen over te maken, zo heb ik ook zelf kunnen horen.

@Pietje,

Ik hoef niks recht te lullen. Ik ben erg in mijn sas met de monitors. Ik verbaas me er zelfs over hoeveel van de "onderste regionen" ik nog te horen krijg.

Ik zou echter ook wel eens bepaalde muziek willen horen met die koelkast grote subwoofer van Velodyne er bij. Of 2.

Hubertinus

Je hoort mij niet zeggen dat je niet zeer tevreden naar een monitor kan luisteren.

Maar die onderste regio word in je bovenkamertje gereproduceerd,

daar doen je schoenen dozen niet echt meer wat.

Ik moet de eerste goede test van een Velodyne (in stereo) nog tegen komen,

die zou ik niet graag aan een monitor koppelen.

@Hans,

Ik moet tot de conclusie komen dat begrijpend lezen niet je sterkste punt is. Er staat namelijk duidelijk dat er geen enkele component in de set is, naar mijn mening, die in zijn eentje het geluid bepaalt. Verder geef ik de luidsprekers nergens de schuld van. Ik had alleen het vooroordeel dat B&W dof en langzaam klinkt. De reden waarom heb ik aangegeven in de recensie. Hoe je komt tot je conclusie van een Primare/Bryston vergelijk ontgaat mij volkomen. De enige reden om de Bryston in de gaten te houden was omdat

@Hans,

Ik moet tot de conclusie komen dat begrijpend lezen niet je sterkste punt is. Er staat namelijk duidelijk dat er geen enkele component in de set is, naar mijn mening, die in zijn eentje het geluid bepaalt. Verder geef ik de luidsprekers nergens de schuld van. Ik had alleen het vooroordeel dat B&W dof en langzaam klinkt. De reden waarom heb ik aangegeven in de recensie. Hoe je komt tot je conclusie van een Primare/Bryston vergelijk ontgaat mij volkomen. De enige reden om de Bryston in de gaten te houden was omdat

@ verschillende mensen,

Op zich vind ik niet dat ik zo extreem reageer. Ik vind dat Hans 2 zinnen schrijft die echter totaal niet van toepassing zijn op de recensie en op mijn instelling bij het luisteren. Ik heb dat in mijn reply al uitgelegd.

Ik heb ook niks tegen Hans. Ik vond het zelfs vreemd hoe hij reageerde, omdat uit zijn bijdragen vaak blijkt hoe erg hij het vind als het een en ander weer ontspoort. Dat er nu iemand door zijn bijdrage een prozacje moet hebben, zal hij zich ook niet gerealiseerd hebben.

Ik weet niet of ik ooit in de buurt van Schijndel kom, maar mocht dat zo zijn dan wil ik ook wel een keer bij Hans op de stoel gaan zitten. Onbevangen.

Hubertinus

Je bent welkom... :)

Van Landgraaf tot bij mij is trouwens ca 1 1/2 uur. Ik rij tegenwoordig die afstand n.l regelmatig.

Heb je de ST al wel eens vergeleken met een SST?

Zo ja, wat zijn je bevindingen?

Niet in mijn set. Ik heb de 7B-SST aan het werk gehoord op Matrix 800. dat was wel erg goed. Ik weet dat de SST verfijnder klinkt, maar ik heb geen last van een grove weergave. Ik heb vooralsnog geen behoefte om over te stappen naar een SST, of er moet een gek komen die een leuke deal met me wil maken :rolleyes:;)