Jump to content

Echo

piet van soest
 Share

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck

je hoort het verschijnsel "groove-echo" misschien? D.w.z. dat je ook het geluid hoort uit de naastliggende groef.

Er is een topic over van een hele tijd geleden met de titel groove-echo. Daarin staat een link waar je kunt lezen waardoor dit verschijnsel ontstaat.

Is dit niet wat je bedoelt dan krijg je simpelweg informatie over de opname ruimte te horen.

Beste,

Indien de opname op tape is opgenomen, dan kan het heel goed voor echo of na echo zijn, dit heeft te maken met de doordrukdemping van een tape, omdat de tape zeer dicht opelkaar zit , drukt bij hevige magnetisatie of slechte tape het van de achterkant door naar de voorkant en dat geeft dan de echo , dit wordt dan natuurlijk ook op de plaat opgenomen.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

welke elpee  en bij welk nummer  die elpee van  jethro tull???

hi luxman,

het is de lp van john lee hooker, nummer 2 van kant d

Gr Piet.

Welke lp van John Lee Hooker dan?

Kan ik ook eens kijken of ik de desbetreffende lp heb en controleren of dat bij mij ook zo is.

groet,

:cool2:

Toch zou ik wel eens willen weten, hoe het nu klinkt bij audiofreak (oningespeeld) :rolleyes:;)

Want ik heb iemand, bij mij gehad die een super Kiseki heeft en toen een JA Beluisterde, hij zei dit speeld toch wel een x aantal niveau's hoger.

MvG,

Haudio

welke elpee  en bij welk nummer  die elpee van  jethro tull???

hi luxman,

het is de lp van john lee hooker, nummer 2 van kant d

Gr Piet.

Welke lp van John Lee Hooker dan?

Kan ik ook eens kijken of ik de desbetreffende lp heb en controleren of dat bij mij ook zo is.

groet,

Hi audiofreak,

dit is hem

LPUREPL003_LG.jpg

180 gr.

Gr Piet.

Dank Piet.

Heb ff snel gekeken,maar helaas heb ik hem niet.

Kan je mij doorgeven het lp nummer,label en welk jaar?

Ga ik de lp kopen.

Dank

Toch zou ik wel eens willen weten, hoe het nu klinkt bij audiofreak (oningespeeld) :rolleyes:;)

Want ik heb iemand, bij mij gehad die een super Kiseki heeft en toen een JA Beluisterde, hij zei dit speeld toch wel een x aantal niveau's hoger.

MvG,

Haudio

Hoi Henk.

Hmmm......ik zou dat ook wel willen weten. ;)

Maar wees gerust.

Degene die dat gezegd heeft kon weleens gelijk hebben gehad. :blink:

Nu in wat minder haudiaanse woorden :lol: gezegd...

Ik heb nu ongeveer een 15-20 draaiuren (schat ik) gedraaid ermee en beluisterd.

Vanaf de 1e maal dat de naald de groef inzakte en de 1e muziekklanken ten toon werden gespreid ben ik geraakt en besmet tergelijkertijd.

Het eerste wat mij heel erg opviel was de rust in zijn totaalgeluidsbeeld en de rust in de soundstage.

Het tweede wat mij opviel was de rust die ik in mezelf kreeg en totaal me overgeef aan de muziek die ik hoor.

Het derde wat mij opviel was dat ik na de tweede lp op de eerste luisteravond mijn cd-speler heb afgekoppelt uit de installatie en fors heb toegesproken en op een 'overdenk' vakantie heb gestuurd naar Siberie. ;):lol:

Het vierde wat mij opvalt is dat, als ik analystisch wil luisteren ik dat niet lang vol hou,vanwege dat ik zo word betrokken bij de muziek,dat ik al heel gauw meestamp met de voet of meetik met de vingers op mijn been en mijn hoofd niet stil kan houden en heerlijk meeschud met de muziek en na een tijdje denk van ....hee je zou eens analytisch /kritisch luisteren en begin dan weer ermee,maar al snel verval ik het meestampen enz.

Ik kan de maker van deze werkelijk prachtige gemaakte element geen GROTER COMPLIMENT geven dan dit......muziekaal,muziekaal,muziekaal. Een betrokkenheid dat je zelf bij de opname bent geweest of bij een liveuitvoering erzelf bij bent.

Het vijfde wat mij OPVALT is dat ik geen ander element meer wil dan alleen van deze maker en bouwer.

Het zesde wat mij opviel is dat het steeds beter word en dat het meer opent in soundstage.Inmiddels hoef ik de volumeknop niet zover open te zetten als op de eerste avond.Van 12 uur stand naar 9 uur stand.

Het zevende wat mij opvalt in een vergelijking met mijn oude element (ook al moet ik putten uit mijn geheugen),de Kiseki Blue Agaat is dat dit JA element inderdaad veel verder gaat dan de Kiseki in alles.

Ik zei vannacht nog tegen mijn lief,toen ze mij wees op de tijd,dat ik mezelf echt los moet rukken van de muziek en alles vergeet om mij heen en dus ook de tijd.Dat ik mij zo betrokken voel en ben met de muziek.

Vanochtend zei ze dat ze het snapte die betrokkenheid,want het werd uiteindelijk nog een aantal uurtjes later en vele lp's verder.

Ik zal er nog weleens een recensie van posten hear .

Met groet,

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:vrcm962odep1

piet als je op de bovenstaande link klikt kun je ook een stukkie horen van de cd

en van het nummer i'm so worried baby ( op het luidsperkertje klikke voor het nummer ,maar das logies

en daar zit ook al echo in

dus zal wel aan de ruimte gelegen hebben waar ze de opname hbbn gemaakt

of de gebruikte aparatuur

tzijn opname van 37 jaar geleden...................... :o