Haudio Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 Beste Allemaal, Er is mij gevraagd om het een en ander te onderzoeken of audioapparatuur te verzekeren valt. Normaal gesproken zit deze kostbaarheden verzekering in bij de inboedel verzekering, is gekoppeld dus. Op dit moment heb ik afgesproken met Veste vezekeringen te Drachten dat apparatuur en andere kostbaarheden ook via hun verzekerd kunnen worden. Deze verzekering dekt dus schade door brand/water/ongelukjes ook door jezelf en diefstal. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 Ja, die verzekering is leuk, maar weet je ook wat er daadwerkelijk wordt uitgekeerd zodra iets gestolen wordt oid? Verzekeringsmaatschappijen hanteren vaak nogal rappe afschrijftermijnen op audio-apparatuur, maar zijn daar vaag over ten tijde van afsluiting van de betreffende verzekering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 17 september 2006 Author Report Share Posted 17 september 2006 Ja, die verzekering is leuk, maar weet je ook wat er daadwerkelijk wordt uitgekeerd zodra iets gestolen wordt oid? Verzekeringsmaatschappijen hanteren vaak nogal rappe afschrijftermijnen op audio-apparatuur, maar zijn daar vaag over ten tijde van afsluiting van de betreffende verzekering. Beste, Deze verzekering is tegen nieuwwaarde verzekerd. Wat ik wel weet dat je in bijna alle gevallen het haasje bent bij verzekeringen. Want ik had thuis plotseling lekkage, verzekering ingelicht. Expert gekomen, inderdaad deze schade wordt uitgekeerd werd er gezegd, zowel opstal als inboedel , want de verzakking is gevolgschade. Ik dacht kijk ik heb nooit wat maar als ik wat heb dan wordt het door de Unive opgelost, tja dat had ik gedacht(gedroomd). Want er kwam een andere expert , gestuurd door de Unive, tja dat is achterstallig onderhoud meneer, o jee de lekkage komt uit de douche en loopt door de mantelbuis naar de andere plek waar het boven het beton uit komt. Tja, probeerde ik nog dat geloof ik niet, want daar waar het water eruit komt is het ook verzakt. Nee hoor mantelbuis ! Met een endoscoop gekeken onder de douchebak , want daar was het volgens hem kleddernat, geen enkele druppel water gevonden. Rest afgesloten behalve de douche lekkerij was weg. Weer een andere expert Nee het is niet de douche dit is inklinking van de aarde en daardoor verzakt het gebouw en dat is normaal dat gebeurt overal. En de lekkage is putcorrosie en dat is een langdurige kwestie en onstaat op lange termijn , dus u krijgt niets uitgekeerd. Totale schade 37.000,00 euro Een eigen tegen expert gezocht, volgens hem kon dat niet , putcorrosie en je gaat ook niet 1 keer per jaar alle leidingen bloot maken (beton weg kappen) om te kijken hoe het staat met de onderhoud. Oke ik krijg de verzakking niet uitgekeerd, alleen de lekkage voor een bedrag van 2800,00 euro, de kosten voor reparatie bedragen ongeveer 9500,00 euro. Ook valt het extra laag uit want ze zeiden dat ik was onderverzekerd , ik nog maar ik ben per index bij jullie verzekerd endus wordt het steeds aangepast, nee want u hebt geen meetlat ingevult, meetlat ? ja wij hebben u een papier(meetlat) gestuurd en dat hebt u niet ingevult . Dus wij adviseren u om de verzekering te verhogen , nou goed dan dan moet dat maar. Veel te hoog natuurlijk ! wist ik veel , dus was ik toen ook veel onderverzekerd. Tja gemeen zijn ze wel bij de Unive, zolang je betaald is er niets aan de hand maar zodra ze moeten uitbetalen zijn ze er niet. Verzekeringen, ik wil niet zeggen licht ze maar op, maar dat gevoel heb ik wel. MvG, Haudio PS En dit is echt niet de eerste keer dat ik zo'n ervaring heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 (edited) Ja Henk,het is de omgekeerde wereld waar we momenteel in leven. Het volgende advies kreeg ik laatst van een bevriende vriend die verzekeringsagent is. Neem een rechtsbijstand voor alles en sluit die af bij een echte rechtsbijstandverzekeraar en stuur die op de verzekeringsmaatschappij af om voor jou in de toekomst te bemiddelen bij dit soort kwesties die jij beschrijft. Ik heb erom gelachen om zijn advies,maar inmiddels weet ik beter. Ik wacht nu ook al een poos op een claim (doorrijden na aanrijding) en mijn maatschappij doet niets zolang er geen tegenpartij is die zegt verantwoordelijk te zijn en dus valt er niets te claimen door mij.Dus bij waarborgfonds aangemeld,moet je getuigen hebben en zelfs dan duurt het nog 2 jaar voor dat men uitkeert.Inmiddels roest je auto weg en moet je eerst zelf het voorschieten de reparatie. Inmiddels heb ik een rechtbijstand afgesloten voor alles.Kost wat,maar als ik zo de omgekeerde wereld weer kan omkeren zoals het behoort te zijn dan moet dat maar. Maar belachelijk is het wel. En mooi klote voor je. Hopelijk loopt het uiteindelijk wel in je voordeel af. Edited 17 september 2006 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 Interessant verhaal en bedankt voor de tip Haudio. Ik heb zelf slechte ervaringen met mijn vorige rechtbijstand verzekering, dus zijn we naar een andere gegaan. Wie zegt me dat deze wel naar onze tevredenheid de zaken afhandelt. Ik heb recentelijk mijn inboedelverzekering laten verhogen naar zo'n 70.000 euro (3x hogere waarde dan ik tot nu toe was verzekerd) n.a.v. zo'n vragenlijst (meetlat) van ABN-AMRO. Je kon apart aangeven of je dure audio appartuur thuis heb staan. Het kost een redelijk bedrag per maand en dan denk je wel iets goeds te hebben. Nu ik de tip over Veste lees, denk ik dat zo'n speciale audioverzekering misschien wel veel verstandiger is. De nieuwwaarde uitgekeerd te krijgen of ongelukjes die je zelf hebt veroorzaakt spreekt me erg aan. Ik moet er niet aan denken dat hier brand uitbreekt en ABN-AMRO zegt "sorry, maar we vergoeden alleen de dagwaarde" die in hun ogen natuurlijk veel minder is dan de werkelijke waarde. Ik vraag me alleen af hoe het zit met mijn muziekverzameling. Ik heb geen database waarin al mijn titels staan en ik bewaar natuurlijk niet alle bonnetjes. Stel er wordt ingebroken en al mijn LP's zijn weg, hoe kan ik hard maken dat ik ongeveer 300 LP's had. Ik zou natuurlijk een paar foto's kunnen maken, maar ik weet niet of ze daar genoegen mee nemen. Ik ga in elk geval wat meer info zoeken over Veste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 Ja, die verzekering is leuk, maar weet je ook wat er daadwerkelijk wordt uitgekeerd zodra iets gestolen wordt oid? Verzekeringsmaatschappijen hanteren vaak nogal rappe afschrijftermijnen op audio-apparatuur, maar zijn daar vaag over ten tijde van afsluiting van de betreffende verzekering. Beste, Deze verzekering is tegen nieuwwaarde verzekerd. Wat ik wel weet dat je in bijna alle gevallen het haasje bent bij verzekeringen. Want ik had thuis plotseling lekkage, verzekering ingelicht. Expert gekomen, inderdaad deze schade wordt uitgekeerd werd er gezegd, zowel opstal als inboedel , want de verzakking is gevolgschade. Ik dacht kijk ik heb nooit wat maar als ik wat heb dan wordt het door de Unive opgelost, tja dat had ik gedacht(gedroomd). Want er kwam een andere expert , gestuurd door de Unive, tja dat is achterstallig onderhoud meneer, o jee de lekkage komt uit de douche en loopt door de mantelbuis naar de andere plek waar het boven het beton uit komt. Tja, probeerde ik nog dat geloof ik niet, want daar waar het water eruit komt is het ook verzakt. Nee hoor mantelbuis ! Met een endoscoop gekeken onder de douchebak , want daar was het volgens hem kleddernat, geen enkele druppel water gevonden. Rest afgesloten behalve de douche lekkerij was weg. Weer een andere expert Nee het is niet de douche dit is inklinking van de aarde en daardoor verzakt het gebouw en dat is normaal dat gebeurt overal. En de lekkage is putcorrosie en dat is een langdurige kwestie en onstaat op lange termijn , dus u krijgt niets uitgekeerd. Totale schade 37.000,00 euro Een eigen tegen expert gezocht, volgens hem kon dat niet , putcorrosie en je gaat ook niet 1 keer per jaar alle leidingen bloot maken (beton weg kappen) om te kijken hoe het staat met de onderhoud. Oke ik krijg de verzakking niet uitgekeerd, alleen de lekkage voor een bedrag van 2800,00 euro, de kosten voor reparatie bedragen ongeveer 9500,00 euro. Ook valt het extra laag uit want ze zeiden dat ik was onderverzekerd , ik nog maar ik ben per index bij jullie verzekerd endus wordt het steeds aangepast, nee want u hebt geen meetlat ingevult, meetlat ? ja wij hebben u een papier(meetlat) gestuurd en dat hebt u niet ingevult . Dus wij adviseren u om de verzekering te verhogen , nou goed dan dan moet dat maar. Veel te hoog natuurlijk ! wist ik veel , dus was ik toen ook veel onderverzekerd. Tja gemeen zijn ze wel bij de Unive, zolang je betaald is er niets aan de hand maar zodra ze moeten uitbetalen zijn ze er niet. Verzekeringen, ik wil niet zeggen licht ze maar op, maar dat gevoel heb ik wel. MvG, Haudio PS En dit is echt niet de eerste keer dat ik zo'n ervaring heb. Tja, ze verlagen nu al voor de derde keer dit jaar de premie. Hoe zou dat nu toch komen.... Hoogstwaarschijnlijk omdat je alleen premie wilt ontvangen(!) maar als het op uitkeren aankomt niet thuis geven(?)!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 Deze verzekering is tegen nieuwwaarde verzekerd. Nieuwwaarde ten allertijde, dus ook als een apparaat zeg eeeh... 15 jaar oud is ofzo? Vaak hebben ze in de kleine regeltjes zoiets staan van verzekerd tegen nieuwwaarde, mits de dagwaarde meer dan 50% van de nieuwwaarde bedraagt. 3 maal raden wie die dagwaarde bepaalt? Juist, de verzekeringsmaatschappij zelf. Zeker de moeite waard om tot op de bodem uit te zoeken. Hoeveel premie moet je eigenlijk betalen voor een audioverzekering? Wellicht is het interessant voor mede-forumleden. Oh, trouwens.... sluit NOOIT een rechtsbijstandsverzekering af bij de maatschappij waar je de rest van je verzekeringen ook hebt lopen. Dit scheelt wellicht wel een paar procent korting op de premie maar je rechtsbijstand blijkt weinig waard als je in conflict komt met je eigen verzekeringsmaatschappij over bijvoorbeeld het uitkeren van schade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 Het is aan te bevelen om zo min mogelijk bezit te hebben waarvan je het verlies niet met een glimlach zou kunnen verdragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 17 september 2006 Author Report Share Posted 17 september 2006 Deze verzekering is tegen nieuwwaarde verzekerd. Nieuwwaarde ten allertijde, dus ook als een apparaat zeg eeeh... 15 jaar oud is ofzo? Vaak hebben ze in de kleine regeltjes zoiets staan van verzekerd tegen nieuwwaarde, mits de dagwaarde meer dan 50% van de nieuwwaarde bedraagt. 3 maal raden wie die dagwaarde bepaalt? Juist, de verzekeringsmaatschappij zelf. Zeker de moeite waard om tot op de bodem uit te zoeken. Hoeveel premie moet je eigenlijk betalen voor een audioverzekering? Wellicht is het interessant voor mede-forumleden. Oh, trouwens.... sluit NOOIT een rechtsbijstandsverzekering af bij de maatschappij waar je de rest van je verzekeringen ook hebt lopen. Dit scheelt wellicht wel een paar procent korting op de premie maar je rechtsbijstand blijkt weinig waard als je in conflict komt met je eigen verzekeringsmaatschappij over bijvoorbeeld het uitkeren van schade. Beste, Ik ben bezig om mijzelf als expert te introduceren voor deze verzekeren, en ik kan je verzekeren : ) als dat lukt : ) Nee apparatuur echt tegen nieuwwaarde als dit niet zo is trek ik mij terug en zal dit natuurlijk overal bekent maken , ik doe dit belangeloos. Puur Service dus. Ook met die rechtsbijstand verzekeringen heb ik al menig appeltje geschilt DAS bv steld echt niets voor je kunt naar je centen fluiten ! Ook bij de Unive steld ook niets voor , weer fluiten de rechtsbijstand verzekering heeft volgens mij geen zin. Zelfs een inbraakverzekering heeft geen zin en je betaald je scheel, heb ik dus ook niet (meer). De audioapparatuur tegen nieuwwaarde kost 15,00 euro per jaar per 1000,00 euro verzekerde apparatuur, in de randsteden is het meer. Je kunt dus helemaal zelf bepalen tegen welke waarde dat je verzekerd ( min Of Meer) wel na overleg graag, en welke apparatuur. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 Ik ben bezig om mijzelf als expert te introduceren voor deze verzekeren, en ik kan je verzekeren : ) als dat lukt : ) Als het lukt hou ik me aanbevolen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 18 september 2006 Report Share Posted 18 september 2006 Het is aan te bevelen om zo min mogelijk bezit te hebben waarvan je het verlies niet met een glimlach zou kunnen verdragen. Mee eens, maar het lukt niet altijd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 18 september 2006 Report Share Posted 18 september 2006 Het is aan te bevelen om zo min mogelijk bezit te hebben waarvan je het verlies niet met een glimlach zou kunnen verdragen. Mee eens, maar het lukt niet altijd Eveneens mee eens. Eigenlijk zou je alleen datgene moeten verzekeren waarvan je de kosten zelf niet zou kunnen dragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted 18 september 2006 Report Share Posted 18 september 2006 Hallo, Wat is eigenlijk de nieuwwaarde? Ik bedoel te zeggen de een kan het apparaat kopen voor 899 euro en de ander kocht hem eerder en betaalde bijvoorbeeld 999 euro. Je koopt het apparaat 2de hands en betaalt bijvoorbeeld 25% van de nieuwwaarde, wat wordt er dan berekend? Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 18 september 2006 Author Report Share Posted 18 september 2006 Hallo, Wat is eigenlijk de nieuwwaarde? Ik bedoel te zeggen de een kan het apparaat kopen voor 899 euro en de ander kocht hem eerder en betaalde bijvoorbeeld 999 euro. Je koopt het apparaat 2de hands en betaalt bijvoorbeeld 25% van de nieuwwaarde, wat wordt er dan berekend? Jan Beste Jan, De nieuwwaarde is de nu geldende waarde, indien het apparaat nog te verkrijgen is. Dus jij hem hebt gekocht voor 1500,00 en hij kost nu 1999,00 dan krijg je 1999,00 uitgekeerd om hetzelfde nieuw apparaat te kopen. Als je hem hebt gekocht voor 1600,00 en hij kost nu 1100,00 krijg je dus 1100,00 om een nieuw apparaat te kopen. Gebruikte apparaten kun je in beginsel niet verzekeren, want stel je koopt een tapedeck op de rommelmarkt voor 50,00 euro deze is stuk je laat hem verzekeren tegen nieuwaarde , stel 2000,00 euro tja dan keert de verzekeraar dus niet uit omdat hij hem niet verzekerd. Maar ik ben dus bezig om een verzekeraar te vinden, en ik denk dat ik die gevonden heb, die ook gebruikt gaat verzekeren, dan zal een expert de waarde moeten vaststellen waarvoor het verzekerd kan gaan worden. Maar of het allemaal nog gebeurt weet ik niet want het loopt niet echt storm. MvG, HAudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 18 september 2006 Report Share Posted 18 september 2006 Voor een apparaat van 50,- kan ik mij dat voorstellen. Maar als je nu iets koopt 2e hands van 2000,- ,dan neemt de verzekering dat toch wel in de verzekering op,zeker als je een bon hebt. Mijn inboedel verzekeraar doet dat wel,maar ik heb dan ook apart laten vermelden in de polis dat een X bedrag is voor Audio en de lp en cd enz. met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 18 september 2006 Report Share Posted 18 september 2006 Verzekeringen zijn gewoon een heel moeilijke bussiness. Dat het uitkeringsgedrag van de verzekeringsmaatschappijen onredelijk is staat net zo vast als de onredelijke claims van de verzekerden. De schade aan echte luxeproducten met een discutabele waarde leidt bijna altijd tot een gevoel van onvrede wanneer er schade geclaimd wordt. Probleemloze verzekeringen bestaan in dit geval niet en als het echt om dure spullen gaat dan heeft de verzekering bijzondere eisen (inbraakbeveiliging etc.) Normaal gesproken ben je bij een grote verzekering het beste af en is een onweerlegbare lijst van bewijzen (aankoopbonnen en foto's) een absolute must. Daarnaast is het altijd maar de vraag tegen welke zaken je nu echt verzekerd bent, vaak is er uitsluiting in geval van waterschade en is dat niet het geval dan is er weer uitsluiting van schade door opkomend grondwater enz enz. Daar kom je meestal pas achter als de schade al is ontstaan. Een platenverzameling verzekeren? Onbegonnen werk. Je moet je er op een bepaald moment gewoon bij neerleggen dat je nu eenmaal niet altijd op zekerheid kunt spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 18 september 2006 Report Share Posted 18 september 2006 Ook al zijn er uitzonderingen, denk ik dat de meeste schadeclaims heel behoorlijk worden afgewerkt, wat echter vaak vergeten wordt is dat bij een inboedelverzekering zowel de dekking als de nieuwwaarderegeling zijn gelimiteerd. Daarnaast is de opgave van de waarde en de omschrijving van de verzekerde goederen de verantwoordelijkheid van de verzekerde, hiervan wordt men zich spijtig genoeg vaak dan pas bewust als een expert - na een schade - hier de aandacht op vestigt. Zeker als er sprake is van een inboedel met bijzondere bezittingen als bijvoorbeeld een uitgebreide collectie muziek, kunstvoorwerpen, boeken en allerlei apparatuur vraagt dit bijzondere aandacht. In dit soort gevallen bestaat ook de mogelijkheid deze zaken te laten taxeren waardoor de waarde domweg wordt vastgelegd voor een periode van een aantal jaren, hierdoor wordt discussie over een eventuele schadevergoeding een aardig stuk simpeler. Volgens de polisvoorwaarden mag een verzekerde - op kosten van de maatschappij - zelf ook een expert benoemen, van dit recht zou veel vaker gebruik gemaakt kunnen worden, zijn de zaken getaxeerd is de taxateur hiervoor de aangewezen persoon. NB zelf heb ik voor taxaties altijd gekozen voor bedrijven die geen opdrachten van verzekeraars accepteren en derhalve als contra expert geen last hebben van verstrengelde belangen. Overigens kan in het geval van schade ook de tussenpersoon zijn "meer"waarde kunnen aantonen, vaak zie je echter dezen niets anders doen dan een formuliertje sturen en de maatschappij bellen, lijkt me niet de juiste instelling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 18 september 2006 Report Share Posted 18 september 2006 Ook al zijn er uitzonderingen, denk ik dat de meeste schadeclaims heel behoorlijk worden afgewerkt, wat echter vaak vergeten wordt is dat bij een inboedelverzekering zowel de dekking als de nieuwwaarderegeling zijn gelimiteerd.Daarnaast is de opgave van de waarde en de omschrijving van de verzekerde goederen de verantwoordelijkheid van de verzekerde, hiervan wordt men zich spijtig genoeg vaak dan pas bewust als een expert - na een schade - hier de aandacht op vestigt. Zeker als er sprake is van een inboedel met bijzondere bezittingen als bijvoorbeeld een uitgebreide collectie muziek, kunstvoorwerpen, boeken en allerlei apparatuur vraagt dit bijzondere aandacht. In dit soort gevallen bestaat ook de mogelijkheid deze zaken te laten taxeren waardoor de waarde domweg wordt vastgelegd voor een periode van een aantal jaren, hierdoor wordt discussie over een eventuele schadevergoeding een aardig stuk simpeler. Volgens de polisvoorwaarden mag een verzekerde - op kosten van de maatschappij - zelf ook een expert benoemen, van dit recht zou veel vaker gebruik gemaakt kunnen worden, zijn de zaken getaxeerd is de taxateur hiervoor de aangewezen persoon. NB zelf heb ik voor taxaties altijd gekozen voor bedrijven die geen opdrachten van verzekeraars accepteren en derhalve als contra expert geen last hebben van verstrengelde belangen. Overigens kan in het geval van schade ook de tussenpersoon zijn "meer"waarde kunnen aantonen, vaak zie je echter dezen niets anders doen dan een formuliertje sturen en de maatschappij bellen, lijkt me niet de juiste instelling. Gezien de hoogte van de premie en de onvoorspelbaarheid van de schade afhandeling lijkt het in mijn geval veel verstandiger om het geld van de verzekeringspremie (schat zo'n 6 tot 700 euro per jaar) te steken in extra beveiliging van het huis. Verder komt het wel van pas dat de spullen die er staan toch wel serieus aan het gewicht zijn.... ze nemen liever een laptopje mee dan een cd-speler van 30 kilo of een speaker van 90 kilo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 19 september 2006 Report Share Posted 19 september 2006 Ik heb mijn apperatuur nu al ruim 25 jaar verzekert. Is toch niet zo moeilijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 september 2006 Report Share Posted 19 september 2006 Gezien de hoogte van de premie en de onvoorspelbaarheid van de schade afhandeling lijkt het in mijn geval veel verstandiger om het geld van de verzekeringspremie (schat zo'n 6 tot 700 euro per jaar) te steken in extra beveiliging van het huis. Verder komt het wel van pas dat de spullen die er staan toch wel serieus aan het gewicht zijn.... ze nemen liever een laptopje mee dan een cd-speler van 30 kilo of een speaker van 90 kilo. Schade ontstaan door brand, blikseminslag en/of onvoorzien uitstromen van water, neerslag etc. ben je met beveiliging van een huis niet voor. Voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 19 september 2006 Report Share Posted 19 september 2006 Gezien de hoogte van de premie en de onvoorspelbaarheid van de schade afhandeling lijkt het in mijn geval veel verstandiger om het geld van de verzekeringspremie (schat zo'n 6 tot 700 euro per jaar) te steken in extra beveiliging van het huis. Verder komt het wel van pas dat de spullen die er staan toch wel serieus aan het gewicht zijn.... ze nemen liever een laptopje mee dan een cd-speler van 30 kilo of een speaker van 90 kilo. Schade ontstaan door brand, blikseminslag en/of onvoorzien uitstromen van water, neerslag etc. ben je met beveiliging van een huis niet voor. Voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 september 2006 Report Share Posted 19 september 2006 De maximale vergoeding voor schade aan audio, video en computer apparatuur is standaard gemaximeerd, binnen de grote steden een lager bedrag, wil je audioapparatuur en geluidsdragers extra meeverzekeren, moet je hiervan opgave doen aan verzekeraar, de mogelijkheid bestaat dat verzekeraar eisen gaat stellen aan de beveiliging van de woning NB ook programmatuur, geluiddragers - platen en cd's - vallen onder deze categorie !!!!!!!!! Voor bijzondere apparatuur bestaat de mogelijkheid deze te laten taxeren door een erkend expertiseburo, het bijbehorende taxatierapport wordt dan aan de polis gehecht en maakt deel uit van de verzekering. Artikel 275 WvK: Indien echter het verzekerd voorwerp vooraf is gewaardeerd door deskundigen, bij partijen daartoe benoemd, en des gevorderd, door den regter be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts