Haudio Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 De ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel. Ik had wel vaker de enige echte Klipschorn beluistert en was onder de indruk . Maar op dit moment staan er een paar Klipschorn Jubilee weergevers in de luisterruimte. Dit moet je gewoon gehoord hebben, deze weergevers hoeven niet meer in een hoek te staan , omdat de constructie anders is. Maar wat een muziek in de kombinatie Lyra Argo, Bluenote Borromeo arm,Roksan Ref Phono Pre,Unison S2K single ended klasse A man man dit vergeleken met alles wat ik heb staan Tjonge inderdaad ze zijn niet klein maar dat is de weergaven ook niet en ook het rendement is niet klein 105 db. Gewoon langskomen, er worden 200 paar gemaakt voor de hele wereld wij hebben staan nr 55 de enige in Nederland. De super de luxe Thiel 2.4 waar ik heel erg van gecharmeerd ben valt in het niet. MvG, Haudio PS Als dit als reclame gezien wordt ga ik het direct verwijderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 Nee hoor, laat lekker staan. Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Hoe groot zijn die speakers? Moet je dan aan net zoiets denken als de Scala"s of is het voor de gemiddelde luisterkamer ook nog geschikt? Overigens, zijn die Lyra elementen nu zo van karakter veranderd? Ik meende dat je die vroeger toch vaak als schel of zelfs krijsend betitelde? Ben wel nieuwsgierig want ik heb nog nooit in mijn leven een Lyra kunnen beluisteren ondanks diverse pogingen daartoe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 Ha die Kraus, Ik zou mijn Lyra Dorian absoluut niet als schel of krijsend willen bestempelen. Het is wel een helder klinkend element (althans in mijn combi) die verfijnd klinkt, met een uitstekende ruimtelijk weergave en een mooi strak laag. Haudio, het verhaal over de Klipschen gewoon laten staan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 ja hoor, heb je ook een foto misschien, als't niet te veel gevraagd is? Of vinden we die al op je site? mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 Ha die Kraus, Ik zou mijn Lyra Dorian absoluut niet als schel of krijsend willen bestempelen. Het is wel een helder klinkend element (althans in mijn combi) die verfijnd klinkt, met een uitstekende ruimtelijk weergave en een mooi strak laag. Haudio, het verhaal over de Klipschen gewoon laten staan! Nee, ik ook niet maar heb het vroeger met Haudio wel eens besproken omdat de Lyra vaak zulke goede kritieken had en ook al een oud en gerenommeerd merk is. Henk was er in die tijd helelmaal niet enthousiast over dus vandaar mijn vraag. Ik had interesse in die Lyra omdat ze inderdaad een goede hoogweergave zouden hebben. Dat is wel iets voor mij. Ze liggen naar mijn idee in de richting van een Colibri en ook hiervan zeggen sommigen dat er een "opslingering" in het hoog in zou zitten. (op mijn leeftijd misschien wel een goed idee; ik ben tenslotte ook al aan de leesbril) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 17 september 2006 Author Report Share Posted 17 september 2006 Nee hoor, laat lekker staan.Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Hoe groot zijn die speakers? Moet je dan aan net zoiets denken als de Scala"s of is het voor de gemiddelde luisterkamer ook nog geschikt? Overigens, zijn die Lyra elementen nu zo van karakter veranderd? Ik meende dat je die vroeger toch vaak als schel of zelfs krijsend betitelde? Ben wel nieuwsgierig want ik heb nog nooit in mijn leven een Lyra kunnen beluisteren ondanks diverse pogingen daartoe. Ha die Kraus, Oke. Heeft Paul al kontakt met je opgenomen ? Ook kreeg ik een telefoontje van de maker van Blue Amp Symfo zou hem naar mij sturen volgens hem , het schijnt echt iets bijzonders te zijn , techniek komt van ziekenhuis instrumenten. Prijzen 2490,00/5900,00/7500,00 en volgens de maker gaan ze stijgen De Klipschorn is ietsje groter dan de La Scala Volgens de oud Importeur zijn andere luidsprekers hele mooie hifi luidsprekers maar missen ze werkelijksheid weergave. Tja, ik begin te geloven dat hij toch wel wat gelijk heeft de luidspreker die er een beetje in de buurt komt is een Bluenote . Maar eerst maar eens horen. Verkopen doe ik ze toch niet , want de meeste kamers zijn te klein of de luidsprekers te groot Ook zit er een diamant in (Jubilee) maar ik geloof niet dat ik dat hoor Lyra was volgens mij vroeger inderdaad een beetje erg slank en bleef er behoorlijk veel hoog over, maar op dit moment noem ik ze een kleintje Jan Allaerts voor een werkelijk in verhouding lage prijs , ook jij vind ze vast mooi Kraus want het geluid lijkt op de Ebony die jij hebt. Als je in de buurt bent dan (moet) je langskomen MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 ja hoor, heb je ook een foto misschien, als't niet te veel gevraagd is?Of vinden we die al op je site? mvg RastaPhil Volgens mij is Haudio zijn webmaster omgekomen bij de vuurwerkramp, sindsdien is de site niet meer bijgewerkt reken maar niet op fotootjes op de site...... @Haudio: - 'iedereen' weet dat je een winkel hebt - er is 1 setje van in Nederland - de bezoekers van dit foum kunnen toch zelf luisteren en beslissen of ze die speakers de moeite waard vinden en buiten dat - je bent een sponsor van dit forum en mag als dusdanig reclame maken -> gewoon laten staan dus. Het wordt overigns weer eens tijd om af te reizen naar het Hoge Noorden (ritje is alleen 2 x zo lang geworden ) Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 (( Nee nog geen contact gehad, geeft niks want komt wel; het gaat over iets wat veel te zwaar is voor 1 nacht ijs; ben op het ogenblik eigenlijk ook wel weer tamelijk in de wolken )) Ja langskomen heb ik best wel zin in dus zal ook wel weer gebeuren; ik heb tegenwoordig 1 vrije dag in de week en met aardig weer heb ik een vaste besteding maar er komen ongetwijfeld mindere tijden qua weer en dan is 1 van de 11 steden een immer aardige bestemming. Overigens is de Klipsch-buizencombi naar mijn idee echt iets voor een centrale en prominente plaats op de analoogdagen als die er dit jaar nog zouden komen. Vinyl, de platenspeler, buizen en hoogrendements(hoorn)luidsprekers (daar mag je hier toch wel van spreken met 105dB) dat is toch een door de tijd gelouwerde en bejubelde combinatie. Zeker als die luidsprekers niet alleen qua beschikbaarheid maar ook qua plaatsbaarheid zo zeldzaam zijn, dan zijn de analoogdagen toch een hele mooie gelegenheid voor voorstelling aan "het grote publiek"? Wel even een vraagje: veel mensen vinden die Klipsch-speakers over het algemeen teveel "in your face", te direct. Hoe zit dat met deze speakers? Is ruime plaatsing Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 Ik zit te klojen met mijn rug, maar als dat voorbij is zit ik zo weer in Heeg (en Sneek). Ik moet eerlijk zeggen dat de keren dat ik hoornluidsprekers gehoord heb ze me altijd wat tegenvielen. Misschien dat dit een uitzondering is. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 Overigens is de Klipsch-buizencombi naar mijn idee echt iets voor een centrale en prominente plaats op de analoogdagen als die er dit jaar nog zouden komen.Vinyl, de platenspeler, buizen en hoogrendements(hoorn)luidsprekers (daar mag je hier toch wel van spreken met 105dB) dat is toch een door de tijd gelouwerde en bejubelde combinatie. Zeker als die luidsprekers niet alleen qua beschikbaarheid maar ook qua plaatsbaarheid zo zeldzaam zijn, dan zijn de analoogdagen toch een hele mooie gelegenheid voor voorstelling aan "het grote publiek"? Wel even een vraagje: veel mensen vinden die Klipsch-speakers over het algemeen teveel "in your face", te direct. Hoe zit dat met deze speakers? Is ruime plaatsing Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 17 september 2006 Author Report Share Posted 17 september 2006 HA die Hans, Zelf heb ik toch wel het een en ander beluistert, overal in de wereld ook de (on)gewone Klipschorn, maar deze nieuwe Jubileum model slaat werkelijk alles wat ik tot nu toe gehoord heb, erg he, muziek,muziek,muziek, je kon horen wat Sara K s'morgens gegeten had Tjonge niks scherp, niks vlak, niks upfront, alleen muziek ik had niet eens neiging om er een andere bron op aan te sluiten of een ander element of een andere Pre, niets van dat alles, gewoon muziek, de aansturing was met Nord Ost bekabeling die staat niet echt bekend om neutraal of dof geluid, maar meer naar over helder. Toch geen enkele vorm van schel of scherp gewoon muziek ook na uren luisteren, een klant wilde electrostaten kopen, maar hij weet het nu even niet meer . Dus ik moet ze niet te vaak laten horen MvG, Haudio PS luisterafstand zo'n 2,5 meter Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 De ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel. Ik had wel vaker de enige echte Klipschorn beluistert en was onder de indruk . Maar op dit moment staan er een paar Klipschorn Jubilee weergevers in de luisterruimte. Dit moet je gewoon gehoord hebben, deze weergevers hoeven niet meer in een hoek te staan , omdat de constructie anders is. Maar wat een muziek in de kombinatie Lyra Argo, Bluenote Borromeo arm,Roksan Ref Phono Pre,Unison S2K single ended klasse A man man dit vergeleken met alles wat ik heb staan Tjonge inderdaad ze zijn niet klein maar dat is de weergaven ook niet en ook het rendement is niet klein 105 db. Gewoon langskomen, er worden 200 paar gemaakt voor de hele wereld wij hebben staan nr 55 de enige in Nederland. De super de luxe Thiel 2.4 waar ik heel erg van gecharmeerd ben valt in het niet. MvG, Haudio PS Als dit als reclame gezien wordt ga ik het direct verwijderen. ja ja lekker verkooppraatje Ik mot geen hornspeakers, ze creeren veel teveel een "live" gevoel dat heel vaak niet in de opname te vinden is, kortom teveel een eigen karakter. Maar dat is mijn mening natuurlijk! Wel een lekker hoog rendement. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 Hai Henk, Hoe groot zijn die dingen nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 17 september 2006 Author Report Share Posted 17 september 2006 Hai Henk, Hoe groot zijn die dingen nu? Ha die Carl, Dat moet ik gaan schatten want ik heb ze niet thuis staan. Ik denk 1,38 m hoog 0,78 m breed 0,71 m diep MvG, HAudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 17 september 2006 Author Report Share Posted 17 september 2006 De ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel. Ik had wel vaker de enige echte Klipschorn beluistert en was onder de indruk . Maar op dit moment staan er een paar Klipschorn Jubilee weergevers in de luisterruimte. Dit moet je gewoon gehoord hebben, deze weergevers hoeven niet meer in een hoek te staan , omdat de constructie anders is. Maar wat een muziek in de kombinatie Lyra Argo, Bluenote Borromeo arm,Roksan Ref Phono Pre,Unison S2K single ended klasse A man man dit vergeleken met alles wat ik heb staan Tjonge inderdaad ze zijn niet klein maar dat is de weergaven ook niet en ook het rendement is niet klein 105 db. Gewoon langskomen, er worden 200 paar gemaakt voor de hele wereld wij hebben staan nr 55 de enige in Nederland. De super de luxe Thiel 2.4 waar ik heel erg van gecharmeerd ben valt in het niet. MvG, Haudio PS Als dit als reclame gezien wordt ga ik het direct verwijderen. ja ja lekker verkooppraatje Ik mot geen hornspeakers, ze creeren veel teveel een "live" gevoel dat heel vaak niet in de opname te vinden is, kortom teveel een eigen karakter. Maar dat is mijn mening natuurlijk! Wel een lekker hoog rendement. Robin Beste Robin, Ga eerst maar eens luisteren, voordat je een oordeel klaar hebt. MvG, HAudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 Hai Henk, Ik heb altijd nog een nieuw huis willen hebben met een kamer zo groot als jouw demoruim. Helaas is dat hier niet te krijgen. Jammer want mijn droom was altijd een paar Quad ESL hoewel die Thiels van jou roet in het eten dreigde te gooien. Ik kom wel een keer luisteren want zonder dromen is het leven niet leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 Plaatjes van de oude(?) Klipschorn (ook inwendig/achterkant) http://avforum.no/minhifi/show.php/kalles Een nieuwe Klipschorn die niet meer in de hoek hoeft?? Ik vind er verder niets over? Wel een La Scala II. http://www.klipsch.com/products/details/klipschorn.aspx http://www.audioimport.nl/heritage/klipschorn.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 Het jubileum model kan ik niets over zeggen maar ik heb jaren geleden ook klipschorns gehad en was er snel op uitgeluisterd ik heb 4 verschillende hoorns gehad 2 front en 2 backloaded systemen maar Klipsch was het voorbeeld hoe het nou net niet moest klinken als je naar een Klipschorn luisterd snap je waarom mensen een vooroordeel over hoorns hebben nou ja het jubileum model zal wel beter zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 Het jubileum model kan ik niets over zeggen maar ik heb jaren geleden ook klipschorns gehad en was er snel op uitgeluisterd ik heb 4 verschillende hoorns gehad 2 front en 2 backloaded systemen maar Klipsch was het voorbeeld hoe het nou net niet moest klinken als je naar een Klipschorn luisterd snap je waarom mensen een vooroordeel over hoorns hebben nou ja het jubileum model zal wel beter zijn Ja, dit gevoel bekruipt mij ook altijd zodra ik Klipsch hoor, maargoed, wellicht zijn die jubilee's anders. Waar zijn ze te beluisteren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 17 september 2006 Author Report Share Posted 17 september 2006 Het jubileum model kan ik niets over zeggen maar ik heb jaren geleden ook klipschorns gehad en was er snel op uitgeluisterd ik heb 4 verschillende hoorns gehad 2 front en 2 backloaded systemen maar Klipsch was het voorbeeld hoe het nou net niet moest klinken als je naar een Klipschorn luisterd snap je waarom mensen een vooroordeel over hoorns hebben nou ja het jubileum model zal wel beter zijn Ja, dit gevoel bekruipt mij ook altijd zodra ik Klipsch hoor, maargoed, wellicht zijn die jubilee's anders. Waar zijn ze te beluisteren? Gewoon langskomen, er worden 200 paar gemaakt voor de hele wereld wij hebben staan nr 55 de enige in Nederland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 maar Klipsch was het voorbeeld hoe het nou net niet moest klinken Zoals de titel aangeeft: "De combinatie is erg belangrijk". Als die goed is, dan klinkt het ook goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 Helemaal gelijk vooral met hoog rendement systemen is de combinatie van zeer groot belang. Wat voor de luidsprekers zit moet van grote kwaliteit zijn dat weet ik en dat had ik dus ook alles zelf gebouwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmikid Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 Wat voor de luidsprekers zit moet van grote kwaliteit zijn dat weet ik en dat had ik dus ook alles zelf gebouwd Ik heb ook Khorns en ik zit meestal voor de luidsprekers. Klinkt perfect! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 heel goed dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 18 september 2006 Report Share Posted 18 september 2006 Ben wel nieuwsgierig want ik heb nog nooit in mijn leven een Lyra kunnen beluisteren ondanks diverse pogingen daartoe. Zeg nou niet dat je die kans nooit hebt gekregen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts